JBL basshub pro of Pioneer TS-WX610A Auto subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandro101
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 21:59
Ik zoek een compacte subwoofer voor mijn auto die ik in het reservewiel departement kan steken. Nu zit ik bij een dilemma welke van de twee bovenste ik zou kiezen, ze hebben namelijk hetzelfde prijskaartje. Ze zijn allebei 2 ohms 200wrms, maar het verschil is dat de Pioneer 2x(100wrms) 4 inch drivers heeft, 5 hz lager gaat en de JBL Basshub pro een single 11 inch driver. Ik zoek meer wat aanvullende lage bass voor mijn huidig systeem. Zou iemand mij kunnen helpen met mijn keuze?

Beste antwoord (via Leandro101 op 22-04-2020 13:55)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 17:41

Sick Nick

Drop the top!

Hoe dan ook, ik zou absoluut de JBL nemen. Een enkele 11" driver gaat meestal beter klinken dan 2 kleine woofertjes die amper groter zijn dan wat al in je deur zit. met wat tuning van de poorten kan je die ongetwijfeld ook wel wat laag laten spelen maar ik kan me niet voorstellen dat een enkele grotere driver niet beter klinkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iets andere insteek, maar welke auto en welke headunit heb je? Je kunt wel leuk iets kopen maar als je het, zoals bijvoorbeeld bij VAG het geval is, in moet coderen, kun je beter iets OEM's overwegen.

En wat heb je er verder voor systreem in hangen?
Een autosub gebruikt de kofferbak als klankkast, zal dus al snel lager gaan dan je huidige setup.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandro101
Heb een ford focus 2008, heb de headunit verandert naar een aftermarket ford focus Android head unit . In de deur steken de stock 6 ford speakerset, met deze headunit klinken ze niet super verkeerd maar ze mogen wel wat lager gaan en de bouwkwaliteit van de deuren zorgt voor veel gekraak. Ik zoek geen raam trillende bass maar wel iets laags, zuiver en vraag me af welke van de twee het beste zou zijn. Ik weet dat grootte van de driver niet veel zegt maar 4 inch vind ik toch wel redelijk weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nou ben ik geen car audio kenner, maar als het nu al trilt zou ik eerst eens beginnen met het goed isoleren van de deuren. Een sub geeft meer laag en daardoor potentieel nog meer trillingen en gekraak
En die stock speakerset zal ongetwijfeld karton zijn en geen echte kwaliteit, daar is vast ook wel wat te halen.

Maar dr zitten hier volgens mij ook een aantal car audio mannen, hoop dat die wat meer kunnen roepen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:33
Is de Pioneer TS-WX70DA of de Alpine SWE-815 niet iets voor jou? Die kan je in je kofferbak leggen. Ik heb daar goede verhalen over gehoord. Weet niet of iemand dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandro101
Bedankt voor de reacties, heb al is een gewone kist in de koffer uitgeprobeerd en kan zo de bass van mijn deuren verlagen. Gekraak is niet meer aanwezig dan de stock speakers zijn inderdaad geen goede kwaliteit maar met een equalizer erop valt het nog te doen. Het is mijn eerste auto dus ga er niet te veel geld in stoppen. De Pioneer TS-WX70DA zou een optie zijn is toch wel wat duurder en heb toch liever iets wat echt verborgen zit in de auto. Een Underseat subwoofer heb ik ook al eens gehoord en vond ik maar niks al weet ik ook dat het van model kan afhangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:33
Je gaat het beoogde resultaat niet halen met een "verborgen" sub. Je zegt zelf dat je de underseat subwoofer niks vindt. Voor meer ondersteuning in de laag zou je toch echt moeten kiezen aan eentje in kofferbak. Die Pioneer is daarvoor ideaal, omdat je geen ruimteverlies hebt. Je kan van boodschappen tot kratten bier op die subwoofer leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Leandro101 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:03:
Bedankt voor de reacties, heb al is een gewone kist in de koffer uitgeprobeerd en kan zo de bass van mijn deuren verlagen. Gekraak is niet meer aanwezig dan de stock speakers zijn inderdaad geen goede kwaliteit maar met een equalizer erop valt het nog te doen. Het is mijn eerste auto dus ga er niet te veel geld in stoppen. De Pioneer TS-WX70DA zou een optie zijn is toch wel wat duurder en heb toch liever iets wat echt verborgen zit in de auto. Een Underseat subwoofer heb ik ook al eens gehoord en vond ik maar niks al weet ik ook dat het van model kan afhangen.
Ah, dan rammelt je deur gewoon mee met het laag van je speakers in de deur, en als je een sub aansluit gaat het laag daarheen dus rammelt ie niet meer. Dan wil je ook geen under seat hebben want dat zit alsnog dicht bij je deuren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 17:41

Sick Nick

Drop the top!

Hoe dan ook, ik zou absoluut de JBL nemen. Een enkele 11" driver gaat meestal beter klinken dan 2 kleine woofertjes die amper groter zijn dan wat al in je deur zit. met wat tuning van de poorten kan je die ongetwijfeld ook wel wat laag laten spelen maar ik kan me niet voorstellen dat een enkele grotere driver niet beter klinkt.
Pagina: 1