Renovatie jaren '60 woning

Pagina: 1
Acties:

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2025
Na vele mooie voorbeelden hier te hebben gezien wil ik graag ook mijn trots delen. Het is dan wel geen nieuwbouw maar zeker een flink bouwproject wat hier volgens mij wel in het topic past.
Na lang te hebben gezocht naar ons ideale huis op de ideale locatie hadden we besloten dat we een projectje moesten aangaan. Maar na vele kavels te laten passeren hadden we uiteindelijk toch maar voor dit projectje gekozen uit 1969:

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=1M0pg_0Z9Dlda1Nl1tj0f6ELx7jqmbit2
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=1Pceo3IpZG0yz0jZj3Fxe6nuvICtwM88Y

We wilde altijd een volwaardige verdieping en meer ruimte dus dat was goed gelukt! Vervolgens ben ik gaan schetsen wat we al in ons hoofd hadden vanaf de eerste minuut toen we dit huis zagen:

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=1um0PgESw0Lv8gGjkSt_syMuRnVZ0yHTp
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=1aX1cwVXgd8hkLFKAC2wU-wFPyRT-lZHa

Omdat ik geen architect of bouwkundige ben waren we wel beperkt tot het niet aanpassen van de constructie maar dat was in principe ook niet nodig.

We hebben het huis naar gemiddeld Rc5.5 gebracht (EPC 0.6) en zijn van het gas af (zie mijn gasverlater dossier). Zo zag ons huis er uit nadat de grootste zaken aan de schil waren aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=1nXS__NKVONqvHidExePEsoM7twr7iha7
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=15auoBrtXxRBlS6DJfqH0MBx8ffF7OUJ4

Inmiddels zijn we over de helft in de renovatie en wordt er hard gewerkt binnen in het huis door de stucadoor en de tegelzetter. Ik zal in de komende maanden de afwerking met jullie delen. Als er vragen zijn over mijn project dan beantwoord ik die graag.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Cable_boy heel mooi. Daar knapt hij goed van op. 👍🏻👍🏻

Bij ons zijn deze week de trappen geplaatst. De stucadoor is verder gegaan. Garage deur erin. En nog veel kleine dingetjes.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:57
@Cable_boy dat is erg fraai geworden, dat is gewoon een erg goed ontwerp geworden.

[ Voor 39% gewijzigd door D.deJong op 18-04-2020 16:00 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:55
Cable_boy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:04:
Na vele mooie voorbeelden hier te hebben gezien wil ik graag ook mijn trots delen. Het is dan wel geen nieuwbouw maar zeker een flink bouwproject wat hier volgens mij wel in het topic past.
Na lang te hebben gezocht naar ons ideale huis op de ideale locatie hadden we besloten dat we een projectje moesten aangaan. Maar na vele kavels te laten passeren hadden we uiteindelijk toch maar voor dit projectje gekozen uit 1969:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

We wilde altijd een volwaardige verdieping en meer ruimte dus dat was goed gelukt! Vervolgens ben ik gaan schetsen wat we al in ons hoofd hadden vanaf de eerste minuut toen we dit huis zagen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Omdat ik geen architect of bouwkundige ben waren we wel beperkt tot het niet aanpassen van de constructie maar dat was in principe ook niet nodig.

We hebben het huis naar gemiddeld Rc5.5 gebracht (EPC 0.6) en zijn van het gas af (zie mijn gasverlater dossier). Zo zag ons huis er uit nadat de grootste zaken aan de schil waren aangepast:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Inmiddels zijn we over de helft in de renovatie en wordt er hard gewerkt binnen in het huis door de stucadoor en de tegelzetter. Ik zal in de komende maanden de afwerking met jullie delen. Als er vragen zijn over mijn project dan beantwoord ik die graag.
Het huis is erg mooi geworden maar wel zonde dat die mooie begroeide tuin weg is en er op de nieuwe tekening alleen maar 3 olijfbomen in een grindbak staan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Huupke
No Hands schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:47:
[...]

Het huis is erg mooi geworden maar wel zonde dat die mooie begroeide tuin weg is en er op de nieuwe tekening alleen maar 3 olijfbomen in een grindbak staan.
De voortuin was een wildernis als je het mij vraagt maar het was een stuk groener dan het zal worden. Ik ben best graag in de tuin bezig maar liever achter het huis dan voor aan de straat. Achter is ook al 600m² tuin waarvan grote delen ook al onderhoud vergen en dat vindt ik al meer dan genoeg. Vandaar dat we er voor kiezen om de voortuin wat saaier en strakker te houden en met vooral minder onderhoud behoevende onderdelen.

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 20:06
Heb je ook WTW geinstalleerd?
Cable_boy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:04:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

• Huupke
lothar schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:59:
Heb je ook WTW geinstalleerd?

[...]
Ja 2x ITHO daalderop HRU Eco 350

Pagina: 1