MP3 speler wordt automatisch afgesloten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben75
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08 16:47
Hallo,

Op mijn HDD die is aangesloten op mijn laptop staan een aantal luisterboeken. Nu luister ik via een MP3-speler die luisterboeken af. Als ik de MP3-speler aansluit, ziet Windows 10 keurig en snel de nieuwe speler. Als ik maar even te lang wacht, meldt Windows 10 dan de hardware via USB automatisch is afgesloten. Ik ben niet de snelste maar dit is wel erg vervelend, omdat ik dan de speler weer moet ontkoppelen en een tijdje later weer moet aansluiten. Ik moet dan razendsnel de gewenste bestanden naar de speler kopiëren anders sluit Windows 10 weer af. Weet iemand of ik dat automatisch afsluiten ook kan verhinderen danwel vertragen?
Alvast mijn dank.

Beste antwoord (via br00ky op 21-04-2020 08:30)

• Ben75
Ik heb de oplossing via een andere kant al gevonden. In apparaat beheer bij het item USB-contollers staat alles op bij eigenschappen -> Energiebeheer een vinkje bij De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen. Nu ik daar de vinkjes heb weggehaald blijft de MP3-speler en alle andere usb sticks gewoon zichtbaar.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Dit Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 07:58

Kraz

Saving the world

Wellicht is het handig als je ook het merk + type MP3 speler toevoegt aan je bericht.

WIndows 10 zou standaard de MP3 speler als "usb stick" moeten laten zien, maar dat hangt weer per speler af geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet toevallig de externe schijf en de mp3-speler dezelfde driveletter toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben75
Het is een Lenco Xemio-280 en deze krijgt in Windows 10 een aparte schijfletter. Dit gebeurt trouwens ook met een USB-stick . Deze wordt ook automatisch afgesloten als ik er niet snel bij genoeg ben. De USB-stick is een Sandisk 64Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Je zou kunnen kijken of het helpt "USB Selective Suspend" (GIYF) uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben75
Waar kan ik dat vinden dat GIYF? Ik heb in het zoekvenster uw begrip ingetikt, maar er komt niets boven drijven. Of ir er een NL benaming voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Google is your friend,. Dus zoek even op de term, dan vind je zo een stappenplan om het uit te zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ben75
Ik heb de oplossing via een andere kant al gevonden. In apparaat beheer bij het item USB-contollers staat alles op bij eigenschappen -> Energiebeheer een vinkje bij De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen. Nu ik daar de vinkjes heb weggehaald blijft de MP3-speler en alle andere usb sticks gewoon zichtbaar.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Dit Topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Pagina: 1