Toon posts:

Garantie kans??? Liever niet, maar toch :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik kans dat ik bij het volgende probleem nog garantie krijg?

We hebben 2 jaar geleden via zo'n pc prive project een pc gekocht. Er zat een of andere merkloos el cheapo mobo in. Toen ik donderdag (2-8-2001) met mijn nieuwe videokaart aan het kutten was (warmte probs) heb ik waarschijnlijk de koeler verkeerd op het mobo geprikt |:( en is de mobo doorgebrand :? :? (very vaag :( ) maar mijn vraag was dus, krijg ik hier nog garantie op? Garantie termijn is 3 jaar maar ik heb wel in de kast lopen kutten terwijl dat volgens mij niet mag (nieuwe HD,RAM,GFX kaart,SOUND kaart) Dus heb ik enige kans ??

Ik vraag dit trouwens niet voor mezelf maar voor mijn vader :) Ik heb liever dat ik een nieuw mobo kan halen (Oude proccesor is al half verkocht :) )

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Je mag gewoon binnen garantie termijn in die kast zitten hoor. Zorg er wel effe voor dat je hem voordat je 'm opstuurd als RMA wel eerst effe goed erop zet (die cooler) De kans dat je een ander soort moederbord krijg is geloof ik wel heel erg groot. suc6

20*350ZO45°

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
je kan hem opsturen maar dan moet je de pc opsturen precies hoe je hem gekocht hebt de zelfde hardware ... anders is de kans 0,0 een schijfje zou nog wel kunnen :) een pc boer is nie gek :) ziet zo dat er overclockers in het spel zijn >:)

Verwijderd

Topicstarter
maar er staat in de garantievoorwaarden:
De garantie vervalt:

b. Onoordeelkundig of onzorgvuldig gebruik, verkeerd aansluiting, beschadiging enz enz
c. Als het apparaat niet in de oorspronkelijke config verkeert als gevolg van:
- Niet door of namens ****** uitgevoerde reperaries/modificaties
- Niet op de gebruikelijke, dan wel niet in de gebruiksaanwijzing omschreven wijzen van onderhouden.
d. Indien het apparaat wordt gebruikt met ongeschikte of verkeerde accesoires.
Dus ik zelf denk weinig kans (ik heb ze al een mail gestuurd)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 20:47 schreef _MaLa_ het volgende:
je kan hem opsturen maar dan moet je de pc opsturen precies hoe je hem gekocht hebt de zelfde hardware ...
ook een probleem :) heel veel originele hardware is al weg

Verwijderd

Ik denk dat je dan weinig kans maakt :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
heb je geen andere onderdelen te leen van collega's met dezelfde systeem??

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Daar hebben we bij ons bedrijf een betere oplossing voor. We plakken er een garatiestikker op die dit soort dingen tegen houd dat men gaat werken in hun kast. Want soms is het moeilijk te zien wat een klant heeft gedaan. Maar de kans dat het lukt om hem voor garantie weg te krijgen is moeilijk en erg laag (5% kans). Als je in het eerste jaar zat was het waarschijnlijk een stuk makkelijker geweest.

In iedergeval succes met het proberen >:)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik denk niet dat je recht het op die garantie, 3 jaar is nl. meer als het wettelijk vereiste de garantiebepalingen kan het bedrijf dus zelf bepalen, helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
geen garantie dus :) ik heb gemaild en ze zeiden dat de kosten voor mij waren!! ja niet dus he :)
Pagina: 1