Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies desktop, NIET gaming

Pagina: 1
Acties:

• Zeppo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06-2022
Tussen alle geweld van gaming computers met 60 fps op maximale resolutie een iets bescheidener systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Systeem is vooral productivity (Office, Internet), maar ook grafische software (Photoshop Elements) en videobewerking met bijvoorbeeld Vegas en Premiere Elements.Videobewerking is niet het hoofddoel, dus het systeem hoeft niet helemaal daarop toegesneden te zijn.
Daarnaast wil ik in de toekomst ook met een nieuw bestelde audio-interface (Behringer U-Phoria UMC202HD) aan de slag met Reaper.
Mijn beeldscherm is (nu nog) een Dell Ultrasharp U2410, mert VGA, DVI en displayport

Verder moet het systeem mijn 720p beamer kunnen aansturen via HDMI (Netflix etc)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn huidige systeem is destijds door Mycom in elkaar gezet (i7-2600, Sandy Bridge, Intel DH61BE mobo, NVIDIA GeForce 210) was destijds > 1000 Euro, maar volgens mij is dat voor mijn wensen op dit moment overkill. Ik zou mijn budget willen zetten op 750 Euro. Geen keiharde limiet overigens.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik wil in ieder geval mijn huidige Samsung EVO 500 Gb en 2Tb WD mee kunnen nemen, Ik heb nog een ongebruikte Win10Pro licentie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Op zich denk ik dat mijn eisen niet zo heel hoog zijn, dus geen idee eigenlijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Heb in het verleden goede ervaringen gehad met Dell systemen die ik had, maar heb eigenlijk geen voorkeur. Mag ook assemblage zijn als in een BBG.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Staat in de woonkamer (in een kast welliswaar) dus beetje stil is handig.
Verder wil ik een neutrale kast, geen kekke lichtjes, ledjes, 3d vortex-effecten of wat er allemaal hip is.

Ga je overklokken?

Nope

Wat verwacht je van ons?

Ik heb redelijk wat BBG gelezen, maar dat is allemaal gaming wat de klok slaat, en slechts een heel enkele keer een 'gewone' desktop. En die is dan rond de 500 Euro, en dat lijkt me iets aan de lage kant qua specs.

En omdat ik alweer heel wat jaren uit het CPU/GPU geweld ben weet ik niet zo hoe de tegenwoordige zaken presteren ten opzichte van mijn i7.

Wat ik eigenlijk wil weten is of ik met mijn wensen een van de vorige Best Buy gaming systemen kan gebruiken als basis, dus een Ryzen 5 2600, of dat ik toch beter voor voor een 3600 moet gaan.

Dus deze Best Buy Guide - Mei 2019
of deze Best Buy Guide - September 2019

Of deze basis en dan upgraden naar een Ryzen 5-3600

[ Voor 13% gewijzigd door Zeppo op 20-04-2020 15:12 ]

-

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open.

Succes!