Beste Tweakers,
Hopelijk kunnen jullie mij een handje helpen bij het uitzoeken van mijn nieuwe systeem om te video editten en te gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral video editting en een beetje gaming on the side. Ik edit voornamelijk HD en af en toe iets in 4K. Geen bizarre effecten en oneindig veel lagen, maar doorgaans simpele video's voor op Youtube. Wel liever een beetje overkill dan dat ik het net red. Mogelijk ga ik in de toekomst wel wat uitdagendere videoklussen oppakken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 800 euro (ietsje erover mag, maar liever niet)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve twee monitoren + toetsenbord en muis, nee niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De Ryzen 5 3600 lijkt de perfecte processor voor mij. Verder denk ik op z'n minst 16GB ram geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen of eisen. Ik ben op zoek naar de beste deal voor mijn geld.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, of lichtjes. Ik ben geen typische tweaker, maar wil het liefst gewoon outofthebox kunnen editten en gamen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik denk ik nodig te hebben. Mijn vragen aan jullie zijn:
1. Zien jullie punten voor verbetering en/of punten die ik goedkoper op kan lossen?
2. Wat voeding en kast betreft heb ik lukraak maar iets gekozen. Hoor ook graag of ik hier nog iets beter in kan kiezen.
Hopelijk kunnen jullie mij een handje helpen bij het uitzoeken van mijn nieuwe systeem om te video editten en te gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral video editting en een beetje gaming on the side. Ik edit voornamelijk HD en af en toe iets in 4K. Geen bizarre effecten en oneindig veel lagen, maar doorgaans simpele video's voor op Youtube. Wel liever een beetje overkill dan dat ik het net red. Mogelijk ga ik in de toekomst wel wat uitdagendere videoklussen oppakken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 800 euro (ietsje erover mag, maar liever niet)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve twee monitoren + toetsenbord en muis, nee niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De Ryzen 5 3600 lijkt de perfecte processor voor mij. Verder denk ik op z'n minst 16GB ram geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen of eisen. Ik ben op zoek naar de beste deal voor mijn geld.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, of lichtjes. Ik ben geen typische tweaker, maar wil het liefst gewoon outofthebox kunnen editten en gamen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik denk ik nodig te hebben. Mijn vragen aan jullie zijn:
1. Zien jullie punten voor verbetering en/of punten die ik goedkoper op kan lossen?
2. Wat voeding en kast betreft heb ik lukraak maar iets gekozen. Hoor ook graag of ik hier nog iets beter in kan kiezen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 99,83 | € 99,83 |
| 1 | Videokaarten | XFX RX 570 RS XXX Edition 8GB | € 157,58 | € 157,58 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Grijs | € 45,98 | € 45,98 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 89,82 | € 89,82 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 600W | € 56,99 | € 56,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 118,90 | € 118,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 744,10 | ||
[ Voor 125% gewijzigd door hazetom op 20-04-2020 15:03 ]