Ik had zojuist met mijn vader een interessant gesprek over de ontwikkeling van de maatschappij ten tijde van het Corona-virus. We leven nu in 2020: We hebben sociale media, videocall's, mobiele telefoons met diverse sensoren, app's, sneller toegang tot de media waaronder het hele internet. De samenleving is hierdoor in een anderhalve maand tijd omgedraaid naar een samenleving waarin bijna iedereen thuis werkt en snel heeft geleerd om 1,5 meter afstand te bewaren.
Maar wát nu als het virus in 1995 los had gebroken? Wat zou er dan gebeurd zijn? Toen hadden we nog haast geen internet, geen mobiele telefoon, (op de zakenmensen na), enkel de krant, televisie en teletekst. Ik vermoed dat de samenleving dan nog meer zou instorten, en wat dacht je van de economie en het bedrijfsleven? Ik denk dat er meer dan nu in een kettingreactie om zou vallen.
Met andere woorden: Hoe zou een Corona-crisis er in 1995 eruit hebben gezien? En wat zouden de gevolgen zijn?
Maar wát nu als het virus in 1995 los had gebroken? Wat zou er dan gebeurd zijn? Toen hadden we nog haast geen internet, geen mobiele telefoon, (op de zakenmensen na), enkel de krant, televisie en teletekst. Ik vermoed dat de samenleving dan nog meer zou instorten, en wat dacht je van de economie en het bedrijfsleven? Ik denk dat er meer dan nu in een kettingreactie om zou vallen.
Met andere woorden: Hoe zou een Corona-crisis er in 1995 eruit hebben gezien? En wat zouden de gevolgen zijn?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes