Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat gebruikt worden als HTPC en aangesloten op een 4K OLED, dus het zou fijn zijn als hij goed HDR +4K aan kan.
Verder gaat er op ge-game'd worden. Vooralsnog geen heel zware games (Prison Architect, XCOM 2, Age of Empires II). Maar, hij moet wel actuele games een beetje goed kunnen draaien, Full HD op High vind ik genoeg. Daarnaast wil ik er misschien VR Games mee gaan spelen (Half Life Alyx!).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €700 exclusief videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk klein en zo stil mogelijk! Volledige modulaire voeding.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Algemeen advies over de build. De videokaart koop ik nog niet direct, maar advies is uiteraard welkom. Een 2ehands videokaart overweeg ik ook (ga het liefst rond de ~200 zitten voor een GPU)
Specifieke vragen:
- Ik kan me voorstellen dat er een goed en goedkoper alternatief is voor de voeding.
- Het moederbord is vrij duur, dus wie weet zien jullie daar een alternatief.
- Betere kast (maar wil stil)? Ik heb best wat rond gezocht, maar ik vind het lastig een goede keuze te maken. Bitfenix Prodigy is misschien wat fijner bouwen? Ik heb geen zin in gepriegel bij het in elkaar zetten
- Is er nog iets dat ik moet weten over gamen op een TV?
Hij gaat gebruikt worden als HTPC en aangesloten op een 4K OLED, dus het zou fijn zijn als hij goed HDR +4K aan kan.
Verder gaat er op ge-game'd worden. Vooralsnog geen heel zware games (Prison Architect, XCOM 2, Age of Empires II). Maar, hij moet wel actuele games een beetje goed kunnen draaien, Full HD op High vind ik genoeg. Daarnaast wil ik er misschien VR Games mee gaan spelen (Half Life Alyx!).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €700 exclusief videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Televisies | LG OLED55C9PLA Zwart | € 1.239,- | € 1.239,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi | € 131,05 | € 131,05 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 260,05 | € 260,05 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Zwart | € 75,- | € 75,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 87,80 | € 87,80 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 97,34 | € 97,34 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 73,89 | € 73,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 900,13 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk klein en zo stil mogelijk! Volledige modulaire voeding.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Algemeen advies over de build. De videokaart koop ik nog niet direct, maar advies is uiteraard welkom. Een 2ehands videokaart overweeg ik ook (ga het liefst rond de ~200 zitten voor een GPU)
Specifieke vragen:
- Ik kan me voorstellen dat er een goed en goedkoper alternatief is voor de voeding.
- Het moederbord is vrij duur, dus wie weet zien jullie daar een alternatief.
- Betere kast (maar wil stil)? Ik heb best wat rond gezocht, maar ik vind het lastig een goede keuze te maken. Bitfenix Prodigy is misschien wat fijner bouwen? Ik heb geen zin in gepriegel bij het in elkaar zetten
- Is er nog iets dat ik moet weten over gamen op een TV?