Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:40
Mijn vraag

Jaren lang heeft Dropbox op mijn computer probleemloos gewerkt. Constant de status "Dropbox synchronisatie is up to date" en bij het plaatsen van nieuwe bestanden even een synchronisatie actie en dan al snel weer up to date.

Maar de laatste paar weken blijft Dropbox eindeloos synchroniseren. De app zegt: "31 bestanden Meer dan 2 dagen synchroniseren".

Als ik nieuwe bestanden plaats in een willekeurige map, worden die door Dropbox netjes meteen gesynchroniseerd, dus het probleem stagneert de werking van Dropbox verder niet.
Bovendien zijn er in totaal 486.000 bestanden aanwezig, dus een aantal van 31 probleembestanden is verwaarloosbaar klein. Maar toch houdt het me bezig.

Wat me vooral bezig houdt: Welke bestanden blijven hangen en waarom? Zijn ze gelockt? Corrupt? Of is er iets anders aan de hand?

Het zou fijn zijn om ergens te kunnen achterhalen om welke 31 bestanden het gaat. Is dat mogelijk?

Bij voorbaat dank voor de adviezen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop computer met Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dropbox afgesloten en opnieuw gestart, Computer opnieuw opgestart, Dropbox losgekoppeld, waarop volledig opnieuw gesynchroniseerd, Meest recente versie van Dropbox geïnstalleerd, Google zoekacties, Forum van Dropbox geraadpleegd, waarop voornamelijk hiervoor genoemde adviezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie in de status 'Syncing bestandx.pdf' staan. Je kunt met Process Explorer (https://docs.microsoft.co...ownloads/process-explorer) zien wie het bestand open heeft staan (met find a handle).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
F_J_K schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:17:
Ik zie in de status 'Syncing bestandx.pdf' staan. Je kunt met Process Explorer (https://docs.microsoft.co...ownloads/process-explorer) zien wie het bestand open heeft staan (met find a handle).
Helaas zie ik in de status geen bestand genoemd. Het enige dat ik zie, is:
"31 bestanden - meer dan 2 dagen synchroniseren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah ja. Dan nog kan je wel de open bestanden in de Dropbox folder zien met process explorer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:03
Had vorige week ook problemen met sync. Heel dropbox uninstalled. Vervolgens een nieuwe map als sync map gemaakt na 2 dagen syncen weer volledig up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
@F_J_K Zie in Process Explorer wel een hoop open bestanden, maar dat zijn allen bestanden op de C-schijf, zie er geen bestanden tussen staan die onderdeel zijn van mijn Dropbox map op een andere schijf.

@BurnerT Hier was ik al over aan het denken. Wel een hele klus. Maar het lost het probleem wel op, denk ik. Herinner me trouwens in een ver verleden een soortgelijk probleem met OneDrive te hebben opgelost.

Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga Dropbox de-installeren. Vervolgens de Dropbox map re-namen en dan Dropbox opnieuw installeren.
Zal laten weten hoe het afloopt.

===

Update....

Ik denk er achter te zijn waardoor de problemen werden veroorzaakt. Kort geleden heb ik het programma Cyberlink PhotoDirector aangeschaft. Het lijkt er op dat Dropbox geheel niet overweg kan met de bestanden van dat programma. Sinds ik dat programma in gebruik nam, heb ik zo ongeveer de synchronisatieproblemen.
Dropbox bleek nu bij het opnieuw downloaden weer te struikelen over de PhotoDirector bestanden.

Ik heb nu de map met PhotoDirector verplaatst naar een OneDrive map, eens zien of OneDrive er wel mee overweg kan.

Nu afwachten of verdere synchronisatie van Dropbox goed gaat.

[ Voor 50% gewijzigd door sellh op 20-04-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sellh
Inmiddels is Dropbox weer helemaal in orde. De oorzaak bleek inderdaad de bestanden van Cyberlink PhotoDirector die Dropbox op de een of andere manier niet aan kan.
OneDrive blijkt wel met die bestanden overweg te kunnen.
Pagina: 1