Acties:
  • +4 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Aangezien deze router een behoorlijke bang 4 buck optie is, dacht ik, laat ik maar 's een "Ervaringen & Discussie"-topic openen. Deze router runt een aangepaste OpenWRT ROM, genoemd MiWifi, wat de kans vergroot op een custom OpenWRT rom. Hierdoor is de AX3600 een aantrekkelijke router voor zijn prijs.

Specificaties:
Hardware
CPU: Qualcomm IPQ8071A (4-core Cortex-A53 1 GHz CPU)
NPU: Dual-Core 1.7 GHz
RAM: 256MB
NAND: 512MB

verbindingen
1x Gigabit WAN (Auto MDI / MDIX)
3x Gigabit LAN (Auto MDI / MDIX)
1x Power

Netwerk
Protocollen: IEEE 802.11a / b / g / n / ac / axe, IEEE 802.3 / 3u / 3ab

2.4G Ontvangst: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
5G-kanalen: 36, 40, 44, 48, 149, 153, 157, 161, 165

2.4G wifi: 2x2 tot 574 Mbps
5G wifi: 4x4 tot 2402 Mbps

Overige informatie:
Besturingssysteem: MiWiFi (Modificated OpenWRT)
Grootte: 41 x 17.7 x 13.4 cm
Gewicht: onbekend
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H7136834be58142c1bbf4eac2a759d737v.jpg

In het pakket:
1 X Xiaomi AIoT router AX3600
1 X Chinese handleiding
1 X Power line (12V/1.5A)
1 X Netwerk kabel
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hd67ba0f064a44dca8aef8625d59c347aK.jpg

Reviews:
- Gearbest
- ThePhoneTalks
- ValueQ
- XiaomiToday
- Wovow

Meer informatie:
Link naar Tweakers.net artikel: nieuws: Xiaomi start verkoop van zijn eerste wifi 6-router
Link naar OpenWRT forum: https://forum.openwrt.org...networking-platform/55049

[ Voor 28% gewijzigd door karimmm op 20-04-2020 12:33 . Reden: Reviews added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
- reserved -

Ik zal in de loop van de tijd de topic informatie bijwerken, naarmate meer informatie bekend zal worden gemaakt. Ik heb zelf inmiddels mijn eigen besteld en wacht met smart :). Mocht iemand mee willen helpen met opbouw van dit topic, stuur mij een PM :)

[ Voor 16% gewijzigd door karimmm op 20-04-2020 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
karimmm schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:06:
Aangezien deze router een behoorlijke bang 4 buck optie is, dacht ik, laat ik maar 's een "Ervaringen & Discussie"-topic openen.
Goed bezig! Bij deze dan ook even de titel gewijzigd, zodat het ook een Ervaringen & Discussie topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
rens-br schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:10:
[...]

Goed bezig! Bij deze dan ook even de titel gewijzigd, zodat het ook een Ervaringen & Discussie topic is.
Bedankt, ik wilde het zelf ook wijzigen maar zag dat ik dat niet kon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
karimmm schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:06:
- reserved -

Ik zal in de loop van de tijd de topic informatie bijwerken, naarmate meer informatie bekend zal worden gemaakt. Ik heb zelf inmiddels mijn eigen besteld en wacht met smart :). Mocht iemand mee willen helpen met opbouw van dit topic, stuur mij een PM :)
Ik ben wel benieuwd hoe de router bevalt, als ie al binnen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Teleluvr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe de router bevalt, als ie al binnen is...
Router al 'n paar weken binnen inmiddels. Het betreft wel een Chinese versie, dus de bijbehorende applicatie locatie heb ik in China moeten instellen, Nederland werkte niet. Zag de router niet.

Voor de rest, web-interface is volledig in het Chinees, Translate in Google werkte niet maar gelukkig werkt de applicatie (nadat ik de regio van de applicatie op China heb gezet) wel in het Engels.

WiFi-6 devices heb ik nog niet veel in huis (1x iPhone 11) dus ik heb wat dat betreft geen voldoende testen kunnen uitvoeren. Voor de overige devices valt mij op dat ik beter bereik heb door het hele huis dan mijn vorige router (asus ac66u). Snelheid is stabiel en ook beter dan de vorige router.

Al met al ben ik behoorlijk tevreden, ik wacht nog tot de OpenWRT beschikbaar komt. Ik vermoed dat daar enig beweging in zal zitten wanneer de internationale versies verkocht zullen worden (juni/juli meen ik mij te herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Best een interessante router, heb hem ook besteld na het lezen van het topic op het OpenWRT forum waar ze al root rechten hebben weten te krijgen.

Er loopt ook een tweede topic op het forum met een dump van de firmware, fotos van een seriele connectie en meer: https://forum.openwrt.org/t/xiaomi-ax3600-dts/66437

Afgaande op de reacties zal het nog een lange tijd duren voordat er een volledige OpenWRT firmware beschikbaar is, maar nu men root rechten heeft kan men wellicht een Engelstalige LUCI package maken.

Ik heb de router nog niet binnen. Is de app op de telefoon volledig in het Engels of kom je veel Chinees tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
wian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:58:
Best een interessante router, heb hem ook besteld na het lezen van het topic op het OpenWRT forum waar ze al root rechten hebben weten te krijgen.

Er loopt ook een tweede topic op het forum met een dump van de firmware, fotos van een seriele connectie en meer: https://forum.openwrt.org/t/xiaomi-ax3600-dts/66437

Afgaande op de reacties zal het nog een lange tijd duren voordat er een volledige OpenWRT firmware beschikbaar is, maar nu men root rechten heeft kan men wellicht een Engelstalige LUCI package maken.

Ik heb de router nog niet binnen. Is de app op de telefoon volledig in het Engels of kom je veel Chinees tegen?
Zeker, zat toevallig net ook te kijken door de thread. Web is Chinees, app moet alleen in China ingesteld worden zodat je de router vindt, verder gelukkig gewoon Engelstalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:43
Ik heb zijn kleine broertje de 1800 ax , ik zit nu in de app vast nadat hij wil pairen vraagt hij om admin password ( moet standaard admin zijn)

Voor de rest werkt ie prima, maar wil graag instellingen wijzigen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MOHH87
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-03-2023
Goede middag!

Ik ben momenteel een AMPLIFI HD met twee mesh points. Door het aantal groeiende smart sensoren in en rond mijn woning ervaar ik dat HomeKit devices soms de verbinding verliezen en of traag reageren.

Na wat zoeken op Nederlanders webshops kwam ik op WiFi 6 uit. De hogere snelheid en vooral de verbeterde stabiliteit plus de Calamiteit per AP waren mijn keuze voor de AX3600..

Na wat onderzoek bij Nederlands webshops was een ding duidelijk. WiFi 6 is dure hardware, zeker wanneer je voor 4x4 en mesh functionaliteit gaat kijken.

Toen toch maar eens bij onze chinezen vrienden gaan kijken en toen kwam ik de Ax3600 tegen.
Na wat YouTube filmpjes heb ik er twee aangekocht voor slecht €85 euro per stuk inc verzendkosten.

Ik ga ze op zetten met mesh via lan. Ben erg benieuwd. Ik update zodra ik ze binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
kan iemand mij vertellen of er een 2e ssid opgezet kan worden ? gast netwerk. heb ergens gezien dat er maar 1 SSID is maar de praktijd is vaak beter. weet ook niet of dit in de global versie wel is.

Heeft iemand ook al bekabeld wat testen gedaan op snelheid ? wan<>lan de hele marketing is alleen maar wifi maar als de aanvoer blijft hangen op vb 700mbps dan is dit wel jammer ;-)

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
rob2011 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:18:
kan iemand mij vertellen of er een 2e ssid opgezet kan worden ? gast netwerk. heb ergens gezien dat er maar 1 SSID is maar de praktijd is vaak beter. weet ook niet of dit in de global versie wel is.

Heeft iemand ook al bekabeld wat testen gedaan op snelheid ? wan<>lan de hele marketing is alleen maar wifi maar als de aanvoer blijft hangen op vb 700mbps dan is dit wel jammer ;-)

Dank.
Komt met 2 netwerken (2.4ghz en 5.0ghz) -- alle situaties in jouw vraag betreft ssid is mogelijk. 2 verschillende, gast netwerk etc.

Zowel draadloos als bedraad haal ik m'n volle internet snelheden :). Nog steeds behoorlijk tevreden met de performance van m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
dat is mooi maar als je een mesh opzet is er maar 1 netwerk toch 2,4 + 5g worden verpakt als 1 SSID is het dan nog mogelijk om een gast daarnaast te maken of blocked the mesh config dit.

Volle snelheid klinkt mooi maar wat is vol, ik zit bij tweak met 1 gigabit wil geen router die me op 800 afknijpt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 20:34

QkE

In your face Gnagna

Hebben jullie dit al gezien? In de link bij het filmpje staat een internationale firmware.

Ik zit er zelf over te denken om deze te kopen, maar wil geen Chinese firmware omdat die op in Nederland niet legale frequenties werkt. Onze buurman had een Chinese Xiaomi router waardoor mijn laptop regelmatig op Chinees sprong en niet meer goed verbond met mijn eigen netwerk. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
QkE schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:55:
[YouTube: Xiaomi AX3600 Router Global English Firmware Download & Install Wi-Fi 6 Mesh]
Hebben jullie dit al gezien? In de link bij het filmpje staat een internationale firmware.

Ik zit er zelf over te denken om deze te kopen, maar wil geen Chinese firmware omdat die op in Nederland niet legale frequenties werkt. Onze buurman had een Chinese Xiaomi router waardoor mijn laptop regelmatig op Chinees sprong en niet meer goed verbond met mijn eigen netwerk. Erg irritant.
Cool! Moet ik eens bekijken. Ik heb inderdaad een Chinese router met Chinese FW, ook ingesteld op China omdat ie anders niet werkt.

Jouw vage problemen herken ik niet, alles werkt gewoon superb en de applicatie is gelukkig gewoon prima in het Engels vertaald. Niet perfect maar ruim prima.
rob2011 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:04:
dat is mooi maar als je een mesh opzet is er maar 1 netwerk toch 2,4 + 5g worden verpakt als 1 SSID is het dan nog mogelijk om een gast daarnaast te maken of blocked the mesh config dit.

Volle snelheid klinkt mooi maar wat is vol, ik zit bij tweak met 1 gigabit wil geen router die me op 800 afknijpt ;-)
Ah, mijn internet abonnement is tot 500/500 al haal ik wel eens 700/700 (geen idee hoe dat kan :P) dus sneller zal ik helaas niet kunnen testen.

Betreft netwerken is dit vrij in te stellen. Ik heb dit niet, simpelweg 2.4 en 5.0ghz apart. Geen gast netwerk.

[ Voor 26% gewijzigd door karimmm op 17-11-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Jouw vage problemen herken ik niet, alles werkt gewoon superb en de applicatie is gelukkig gewoon prima in het Engels vertaald. Niet perfect maar ruim prima.
Het ging niet om de interface van het apparaat, maar de frequenties waarop hij werkt. De Chinese frequenties zijn anders dan de Europese (je bent officieel zelfs in overtreding als je Chinese frequenties gebruikt)

Het was in eerste instantie een behoorlijke zoektocht wat er mis was met de wifi. Het probleem is dat Apple apparaten ervan uit gaan dat accesspoints de landcode van het huidige land aangeven. Hij stelt de landcode van het eerste accesspoint dat hij ontvangt nadat de netwerkkaart ingeschakeld wordt in als de standaard landcode. Vervolgens probeerde hij met de Chinese frequenties met mijn eigen accesspoint te verbinden, wat niet heel lekker lukte.

[ Voor 0% gewijzigd door QkE op 17-11-2020 11:44 . Reden: Alinea's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Erg schaars alleen te koop via ali express zover ik kan zien. Wil hem graag kopen maar wel gewoon via Nederlandse kanalen , ben bang dat het toch de mi alot Ac 2350 wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door JayJay op 25-11-2020 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

JayJay schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:19:
Erg schaars alleen te koop via ali express zover ik kan zien. Wil hem graag kopen maar wel gewoon via Nederlandse kanalen , ben bang dat het toch de mi alot Ac 2350 wordt.
Ik heb er net een besteld met 3 stuivers black friday korting. Die komt (hopelijk) binnen een maand aan. Ik zal laten weten in hoeverre de verzending gelukt is ;( .

Is het toevallig al iemand gelukt om er Europese firmware op te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
QkE schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:03:
[...]

Ik heb er net een besteld met 3 stuivers black friday korting. Die komt (hopelijk) binnen een maand aan. Ik zal laten weten in hoeverre de verzending gelukt is ;( .

Is het toevallig al iemand gelukt om er Europese firmware op te flashen?
Waar heb je hem besteld en wat heb je betaald ? Als goed is is de eu firmware beschikbaar gesteld door xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

JayJay schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:37:
[...]

Waar heb je hem besteld en wat heb je betaald ? Als goed is is de eu firmware beschikbaar gesteld door xiaomi
AliExpress, 82,44. Geen idee of dat een goede deal is, maar voor een goede wifi6 router zeker niet teveel. Goed om te horen dat er nu ook officieel EU firmware is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Upgraden naar internationale versie kan, maar eerst goed dit topic doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

wian schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:39:
Upgraden naar internationale versie kan, maar eerst goed dit topic doorlezen.
Danku! Goeie tip! Hier ga ik tegen de tijd dat het ding arriveert eens goed doorheen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Heb het openwrt topic doorgelezen en het is niet eenvoudig, maar wel te doen. De internationale firmware kun je niet zomaar via de webinterface flashen. Je moet hem eerst downloaden en op een linux machine patchen en daarna via ssh installeren.

Hier vind je een kant en klaar gepatchte versie. Let op! Ik heb deze versie niet zelf gemaakt en niet getest.

Ik wacht op een echte openwrt firmware ipv een gepatchte Xiaomi firmware. Het enige wat ik heb gedaan is een downgrade en SSH geinstalleerd zoals beschreven op de openwrt website onder het kopje: Obtain SSH Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

wian schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:00:
Heb het openwrt topic doorgelezen en het is niet eenvoudig, maar wel te doen. De internationale firmware kun je niet zomaar via de webinterface flashen. Je moet hem eerst downloaden en op een linux machine patchen en daarna via ssh installeren.

Hier vind je een kant en klaar gepatchte versie. Let op! Ik heb deze versie niet zelf gemaakt en niet getest.
Dank je voor de tips. Gelukkig heb ik een Linux machine en command line skills, dus dat moet lukken. Ik snap niet helemaal waarom hij gepatched moet worden, maar dat ga ik tzt wel uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Heb mijn device ook binnen, veel gelezen hoe goed en geweldig de wifi is etc. na het uitpakken en de app install om de basic zaken op te zetten had ik de indruk wel echt basic. echter via het IP kan je wel iets meer instellen maar het blijft basic en voor veel mensen is het net genoeg denk ik.

Wel mooi is de reboot functie. maar is hij ook echt sneller.. het ligt er wel aan wat je nu hebt staan. Mijn TP link archer heeft beter bereik dan de ax3600 waar bij de snelheid ongeveer gelijk ik. 3 lagen beton. Ik zie wel dat het een smal spectrum is tov de tplink via wifi analyzer. Ik heb overigens wel de Global versie met eu voeding voor $98 firmware 3.0.22 voor het geld is het best een leuk dingetje. Jammer is dat er geen USB opzit en net wat extra poortjes. heb je al xiaomi spullen dan connecten die direct de camera's ,

Moet het nog verder testen maar heb niet de indruk dat bekabeld het super snel is. in mijn eerste testjes was mijn zyxel van tweek sneller dan de ax3600 900mbit om 700mbit Er zijn volgens mij geen andere specificaties van de interne switch en doorvoersnelheden. Voorlopig gaat deze als wired repeater dienst doen. tot dat de openwrt er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

rob2011 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:57:
Heb mijn device ook binnen, veel gelezen hoe goed en geweldig de wifi is etc. na het uitpakken en de app install om de basic zaken op te zetten had ik de indruk wel echt basic. echter via het IP kan je wel iets meer instellen maar het blijft basic en voor veel mensen is het net genoeg denk ik.

Wel mooi is de reboot functie. maar is hij ook echt sneller.. het ligt er wel aan wat je nu hebt staan. Mijn TP link archer heeft beter bereik dan de ax3600 waar bij de snelheid ongeveer gelijk ik. 3 lagen beton. Ik zie wel dat het een smal spectrum is tov de tplink via wifi analyzer. Ik heb overigens wel de Global versie met eu voeding voor $98 firmware 3.0.22 voor het geld is het best een leuk dingetje. Jammer is dat er geen USB opzit en net wat extra poortjes. heb je al xiaomi spullen dan connecten die direct de camera's ,

Moet het nog verder testen maar heb niet de indruk dat bekabeld het super snel is. in mijn eerste testjes was mijn zyxel van tweek sneller dan de ax3600 900mbit om 700mbit Er zijn volgens mij geen andere specificaties van de interne switch en doorvoersnelheden. Voorlopig gaat deze als wired repeater dienst doen. tot dat de openwrt er is.
Dat is wel jammer. Ik had het idee dat dit ding echt een monster was, maar ze moeten natuurlijk ergens op bezuinigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

De ax3600 is dit weekend binnengekomen, dus ik heb meteen 'persistent ssh' via deze tutorial geïnstalleerd: https://oded.dev/2020/11/30/AX3600-1/. Daarna de nieuwste internationale firmware versie van Xiaomi geïnstalleerd en het werkt perfect. Een password manager is wel een aanrader omdat je vaak je wachtwoord opnieuw in moet vullen ;).

De snelheid is voor mijn gebruik dik in orde. Geen idee in hoeverre hij nog naar China home phoned, maar het is een prima vervanging van mijn DLINK 868L. Ook voldoende features voor mij. Het zou mooi zijn als er binnenkort een OpenWrt versie komt. Als je wilt weten hoe ver ze daarmee zijn (niet ver) kun je het beste de thread uit de OP lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf
  • Laatst online: 01-09 16:37

Patrick_Wolf

NoLIFE

Heeft iemand ervaring met meerdere versie van deze router om samen een Mesh-netwerk te maken. Dan bedoel ik wel draadloos zoals bijvoorbeeld een TP-link Deco M5?

Dedriloth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Patrick_Wolf schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:15:
Heeft iemand ervaring met meerdere versie van deze router om samen een Mesh-netwerk te maken. Dan bedoel ik wel draadloos zoals bijvoorbeeld een TP-link Deco M5?
Nee, maar gezien het gemak waarmee hij gekoppeld wordt aan een andere router in het filmpje wat ik had toegevoegd, moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf
  • Laatst online: 01-09 16:37

Patrick_Wolf

NoLIFE

Ja, ik had dat filmpje gezien inderdaad. Was alleen benieuwd of het met dezelfde routers ook zou werken, maar laten we er maar vanuit gaan. Was voor iemand anders opzoek naar een oplossing in een groot huis waar bijna geen mogelijkheid voor een kabel is voor een betere dekking in het gehele huis en dacht misschien 3 van deze aan elkaar te koppelen, gezien de prijs.

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:19
Er is momenteel ook een AX6000

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:11
QkE schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:53:
De ax3600 is dit weekend binnengekomen, dus ik heb meteen 'persistent ssh' via deze tutorial geïnstalleerd: https://oded.dev/2020/11/30/AX3600-1/. Daarna de nieuwste internationale firmware versie van Xiaomi geïnstalleerd en het werkt perfect. Een password manager is wel een aanrader omdat je vaak je wachtwoord opnieuw in moet vullen ;).

De snelheid is voor mijn gebruik dik in orde. Geen idee in hoeverre hij nog naar China home phoned, maar het is een prima vervanging van mijn DLINK 868L. Ook voldoende features voor mij. Het zou mooi zijn als er binnenkort een OpenWrt versie komt. Als je wilt weten hoe ver ze daarmee zijn (niet ver) kun je het beste de thread uit de OP lezen.
Denk je dat ik hiermee ook AX1800 kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijnvb_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06-2023
Hallo. Ik ben opzoek naar een nieuwe router voor een mooie prijs die snel is. Toen kwam ik bij deze uit. Ik vroeg me af, als je hem bij xiaomiproducts.nl koopt, heb je dan de internationale versie of de Chinese? En de app, is die in het Engels na het instellen? Ik ben nogal een leek met wifi dus misschien zijn het domme vragen. Ik zou ook graag er van die versterkers https://www.xiaomiproduct...i-range-extender-pro.html , deze bij willen stoppen. Als ik hem dan gewoon instel werkt het dan goed, of zijn er extra stappen vereist? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
florijnvb_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:34:
Hallo. Ik ben opzoek naar een nieuwe router voor een mooie prijs die snel is. Toen kwam ik bij deze uit. Ik vroeg me af, als je hem bij xiaomiproducts.nl koopt, heb je dan de internationale versie of de Chinese? En de app, is die in het Engels na het instellen? Ik ben nogal een leek met wifi dus misschien zijn het domme vragen. Ik zou ook graag er van die versterkers https://www.xiaomiproduct...i-range-extender-pro.html , deze bij willen stoppen. Als ik hem dan gewoon instel werkt het dan goed, of zijn er extra stappen vereist? Alvast bedankt :)
Via xiaomi products heb je een EU variant. Ik heb daar 2 gekocht.

Mijn eigen Chinese router wordt niet gezien door de EU routers. Ik moet dit nog oplossen door int/EU rom op de Chinese te flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florijnvb_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06-2023
karimmm schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 04:03:
[...]

Via xiaomi products heb je een EU variant. Ik heb daar 2 gekocht.

Mijn eigen Chinese router wordt niet gezien door de EU routers. Ik moet dit nog oplossen door int/EU rom op de Chinese te flashen.
Wat zijn de verschillen tussen die routers? Zijn er verschillen qua specs enzo of voor de rest hetzelfde? EDIT: hoe verhoud die zich dan ook tot de 6000?

[ Voor 5% gewijzigd door florijnvb_ op 19-03-2021 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Op Ali kan je ook AX6000 kopen, voor minder dan die AX3600 van NL website.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 22:34
Heb ik het goed begrepen dat dit apparaat niet op DFS-channels ingesteld kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Tummie555 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:07:
Heb ik het goed begrepen dat dit apparaat niet op DFS-channels ingesteld kan worden?
Je hebt het hier neem ik aan over dynamic frequentie selection?
Ik weet het niet hoe het zit met de standaard firmware, maar ik heb hem op NL ingesteld en dan doet hij het volgens mij wel. Als ik hem reboot gaat hij eerst meten welk kanaal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 22:34
QkE schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Je hebt het hier neem ik aan over dynamic frequentie selection?
Ik weet het niet hoe het zit met de standaard firmware, maar ik heb hem op NL ingesteld en dan doet hij het volgens mij wel. Als ik hem reboot gaat hij eerst meten welk kanaal beschikbaar is.
Dat klinkt veelbelovend. Ik heb hem zojuist besteld bij Amazon. Daar is ie nu 79euro. Leek me een goede deal en kan die altijd terug. Dank voor reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLWJIUJ1LMvqW5MzmnntKDjc5SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcW7cFaOsneXEm8eihmRD8jC.jpg?f=fotoalbum_large

hebben meer van jullie ook problemen met een onstabiele 2.4ghz verbinding?

xiaomi ax3600 2.4ghz = donkergroen
xiaomi ax3600 5Ghz = oranje
zyxel t-50 tmobile = lichtgroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
2,4Ghz is hartstikke druk, WiFi van buren, WiFi van camera's, smart devices etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
SuperVeloce schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:16:
2,4Ghz is hartstikke druk, WiFi van buren, WiFi van camera's, smart devices etc.
inderdaad, kanalen en vermogen aangepast, significant verschil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
De Xiaomi AX3600 wordt nu (eindelijk) officieel ondersteund door OpenWRT!.
Pagina: 1