Thuiswerken met draadloze headset onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Beste Tweakers,

Sinds de Corona-maatregelen werkt mijn vrouw, die werkzaam is op een customer service afdeling van een groot bedrijf, full-time thuis. In verband met haar bereikbaarheid (inkomende gesprekken van klanten) moet ze altijd achter haar computer zitten gedurende werktijd, met uitzondering van een beperkt aantal minuten waarop ze dagelijks haar status op Afwezig mag zetten om bv. naar het toilet te gaan (en natuurlijk de lunchpauze van 30 minuten).
Ze heeft een bedrade headset van Jabra (HSC016) via een usb aansluiting, met een bedieningsmodule halverwege. Volgens haar teamleider is het niet mogelijk om dit thuis draadloos te maken (ze bellen met software van Avaya en op haar werk hebben ze een Avaya-toestel met draadloze headsets zodat iedereen rond kan lopen, maar dit toestel kan thuis blijkbaar niet aangesloten worden?).

Na de afgelopen paar weken blijkt dit behoorlijk zwaar te zijn: ze zit boven in een klein kamertje (niet ingericht als kantoor) op een slechte stoel en moet hier verplicht 8 uur zitten om altijd de telefoon op te kunnen nemen (die nauwelijks gaat). Ze werkt vanaf een Windows desktop met bedrade internetverbinding (bedrijfsvoorschrift), dus door het huis met een laptop lopen werkt helaas ook niet.

Ik heb eigenlijk geen kennis van dit soort hardware; is er volgens jullie een manier om dit beter in te richten?

Ideale situatie zou zijn dat mijn vrouw met een draadloze headset mobieler is en ook eens naar de deur kan lopen als de deurbel gaat terwijl haar pauze-minuten al op zijn...

Bedankt voor het meedenken en hopelijk dat deze Corona-situatie snel eindigt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
Als die software gewoon via de normale audio api van Windows werkt kun je elke bluetooth headset gebruiken.
Maar als die software alleen met Avaya USB apparaten werkt, dan heb je minder kans. Gewoon een laptop vragen aan IT. Check dat even zou ik zeggen?

Dat IT niet bij iedereen thuis de WiFi-roaming problemen wil oplossen snap ik ook. Dus dat rondlopen niet mag lijkt me logisch.
Maar een laptop met kabeltje op de eettafel lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou ken ik de installatie van de computer niet (eigen systeem of?) Maar in theorie zou je gewoon een willekeurige headset kunnen gebruiken (of de software moet kijken naar b.v. usb/vendor id?) Bluetooth etc.

Het kan zijn dat ze de kwaliteit van de audio willen garanderen met de Jabra headset?

Ik heb zelf gewoon :
- USB AMP - speakers/XLR mic
- USB Headset Logitech
- Bluetooth dongle en Bluetooth headset
Allemaal aan dezelfde computer verbonden zitten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Werkgever is vanuit rechtswege ook bij thuiswerken verantwoordelijk voor een arbo technisch verantwoorde werkplek.

Recht hebben en krijgen is helaas lastiger. Maar 8 uur zittend werken op een niet ergonomische arbeidsplaats is wel degelijk een overtreding van de Arbowetgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
nenne schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:47:
Ideale situatie zou zijn dat mijn vrouw met een draadloze headset mobieler is en ook eens naar de deur kan lopen als de deurbel gaat terwijl haar pauze-minuten al op zijn...
Waarom moet ze dan naar de voordeur lopen als ze aan het werk is? :? Als ze op haar werk zit hoort ze toch ook de deurbel thuis niet?

Een keer de benen strekken vind ik al een beter argument maar volgens mij kan dat prima in de buurt van de computer. Ze hoeft toch zeker niet in 5 seconden op te nemen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Avaya heeft ee nSBC (session border controller) waarop je vaste toestellen kunt laten aanmelden.
Het kan zijn dat de werkgever dit niet heeft maar het kan wel.
Ook een softphone zou kunnen en ook daarvoor heb je draadloze headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereik van draadloze setjes is denk ik überhaupt niet groot genoeg. Zelf een vrij prijzige draadloze hoofdtelefoon van Sennheiser kwam maar tot een meter of 6-7. Andere kamer en afstand werd rap minder.

Laptop regelen en werken in de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 12:48
Is het in plaats van de headset aanpakken niet handiger om eerst een goede stoel neer te zetten? Rondlopen is fijn, maar voor het grootste gedeelte zit je toch..

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hi, ik ken Avaya alleen zeer oppervlakkig en sla wellicht de plank spreekwoordelijk mis maar Jabra heeft een hele lijn van Avaya compatible headsets, bedraad en draadloos.

https://www.jabra.nl/business/for-your-platform/avaya

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:17:
Bereik van draadloze setjes is denk ik überhaupt niet groot genoeg. Zelf een vrij prijzige draadloze hoofdtelefoon van Sennheiser kwam maar tot een meter of 6-7. Andere kamer en afstand werd rap minder.

Laptop regelen en werken in de woonkamer?
Nou, dat bereik valt best mee... Ik heb hier een Jabro 9470 en daarmee kan ik gewoon door m'n hele pand lopen. En dat is 4 verdiepingen (waarbij ik wel moet vermelden dat het basisstation op de tweede verdieping staat, dus precies in het midden)

Op zich zou elke draadloze headset moeten werken op je computer (want die weet niet of het bedraad of draadloos is). Alleen moet de softphone 'm ook ondersteunen. Ik ken Avaya niet, maar als er een optie inzit als: gebruik de instellingen van de PC, dan zou het zomaar kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:25
Elke headset zou gewoon moeten werken, maar ik snap wel dat de IT afdeling huiverig is iedereen de vrijheid te geven zelf te kiezen. Jabra headsets zijn namelijk heel erg geschikt voor bellen en zorgen voor een kraakhelder geluid. Als bellen je beroep is wil je niet met goedkope (bluetooth) headsetjes aanklooien.

Ik kan alles van Plantronics en Jabra aanraden. Ik heb zelf de Jabra Evolve 75 (pricewatch: Jabra Evolve 75 MS Stereo) en hiervoor had ik de Evolve 65. Beide komen met een USB bluetooth dongle, dit werkt net iets fijner dan via de ingebouwde (als het een laptop is) bluetooth te connecten.
Boeryepes schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:42:
Hi, ik ken Avaya alleen zeer oppervlakkig en sla wellicht de plank spreekwoordelijk mis maar Jabra heeft een hele lijn van Avaya compatible headsets, bedraad en draadloos.

https://www.jabra.nl/business/for-your-platform/avaya
Zo hebben ze ook een versie die special 'geschikt' is voor Microsoft Skype (of hoe het nu heet) en een die breder voor UC geschikt is. Is 99% marketing gok ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Allereerst: vervelende situatie natuurlijk.
Wellicht helpt dit:
You are not working from home; you are at your home during a crisis trying to work.
Kortom: het is even aanpassen allemaal. Aan de andere kant: als ze op d'r werk zou zijn, zou ze wel op een goede stoel zitten maar de telefoon wellicht ook niet zo vaak gaan. Dus dan is de werkplek het enige verschil. Je zou nu gebruik willen kunnen maken van het feit dat je meer thuis bent en dat snap ik, maar per saldo had je dat "extraatje" ook niet als ze op dr werk zou zijn toch? Nofi overigens, ik snap heel goed dat je het wilt :)

Slechte stoel is natuurlijk tienvoud k met peren. Je zou de werkgever kunnen vragen of je een goede stoel mag lenen, of desnoods bij buren ofzo? Daar moeten best mogelijkheden zijn lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon eens proberen met een Bluetooth headset. Ik gebruik een Jabra Evolve 65 en kan zelfs tijdens een meeting gewoon even een pakketje aannemen bij de voorderu of even een kop koffie gaan zetten. Als ik in de achtertuin ga staan, dan wordt de gesprekskwaliteit wel minder overigens. Maar dan ben je in ieder geval een beetje mobiel.

Echter.... is de desktop van jullie of van de baas? Als dat ding geen Bluetooth heeft, dan zul je dus de bijgeleverde adapter moeten installeren en ik weet niet of je dat mag als je geen "local admin" bent op je machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:48:
Als dat ding geen Bluetooth heeft, dan zul je dus de bijgeleverde adapter moeten installeren en ik weet niet of je dat mag als je geen "local admin" bent op je machine.
Die dongle "moet" je altijd gebruiken. Als je dat niet doet loopt geluid over de ingebouwde geluidskaart en kan de clientsoftware de audioinput niet voldoende bijsturen. Door de dongle te gebruiken kan de clientsoftware bv. dynamisch de gevoeligheid van de microfoon ed. bijsturen. Dat zorgt voor een betere geluidskwaliteit. Die dongle doet dus veel meer dan alleen maar een bluetooth verbinding opzetten. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:01:
[...]

Die dongle "moet" je altijd gebruiken. Als je dat niet doet loopt geluid over de ingebouwde geluidskaart en kan de clientsoftware de audioinput niet voldoende bijsturen. Door de dongle te gebruiken kan de clientsoftware bv. dynamisch de gevoeligheid van de microfoon ed. bijsturen. Dat zorgt voor een betere geluidskwaliteit. Die dongle doet dus veel meer dan alleen maar een bluetooth verbinding opzetten. :)
Zal hem binnenkort eens testen dan, want ik gebruik de headset altijd gewoon via de ingebouwde Bluetooth op mijn Dell XPS 15. Nu even geen mogelijkheid tot testen, want mijn USB-C convertertje met extra HDMI, VGA en USB is stuk en de 2 aanwezige USB-poorten zijn beide in gebruik.

Moet zeggen dat hij het eigenlijk prima doet via mijn gewone Bluetooth adapter. Ook op mijn mobiel (OnePlus 6T) doet hij het uitstekend. Op de zaak kan ik zelfs gewoon koffie gaan halen (ruim 10 meter) terwijl ik aan het bellen ben of aan het meeten in Teams. Wel muten, anders krijg je vragen als de bonen gemalen worden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Xander schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:13:
[...]

Waarom moet ze dan naar de voordeur lopen als ze aan het werk is? :? Als ze op haar werk zit hoort ze toch ook de deurbel thuis niet?

Een keer de benen strekken vind ik al een beter argument maar volgens mij kan dat prima in de buurt van de computer. Ze hoeft toch zeker niet in 5 seconden op te nemen?
Dit meen je toch zeker niet hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Het is hier niet de HK ;),

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 20-04-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 14:29
Het is mij niet duidelijk of de desktop van bedrijfswege is verstrekt en geinstalleerd, of dat dit een prive-pc is waarop bedrijfssoftware is geinstalleerd (of gebruik wordt gemaakt van de cloud, in welke vorm dan ook).

Hier bij mij is er sprake van een laptop van de zaak die om meerdere redenen, maar vooral security, geheel is dichtgetimmerd. Er zitten niet eens bluetooth drivers in de image. Mag er ook niet op. USB alleen te gebruiken voor standaard keyboard/muis, headset via de jack.Dat zou in het geval van TS nogal beperkingen opwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een draadloze headset met DECT technology gaat prima.
Plantronics Savi series
Of
Jabra Engage

Deze hebben prima bereik door je hele huis, want denk maar aan je ouderwetse draadloze vaste lijn toestel.

Maar ze zijn niet goedkoop en zeker nu zijn headsets duur of slecht leverbaar.

Zelf gebruik ik altijd een Bluetooth headset met dongle (blijft nog steeds betrouwbaarder dan direct pairen met de computer en de geluidskwaliteit is beter) maar in de use case van zolder naar de voordeur voor een pakketje gaat dat niet werken, want daar is het BT bereik gewoon te slecht voor. (Daar is BT tenslotte ook nooit voor ontworpen, ver bereik.)

[ Voor 38% gewijzigd door Hann1BaL op 20-04-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik werk zelf ook al tijden met een jabra 75e en net als wat hierboven wordt gezegd; werkt perfect met Teams / Skype, telefoon etc. Niet de goedkoopste headset op de markt (heb er zefl destijds 200 euro voor betaald), maar het is het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:01
Wootism schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:34:
[...]

Dat is anders toch vrij normaal als je op een servicedesk werkt waar je klanten te woord staat. Als je op Online staat, dan zit je dus achter je computer, want er kan elke seconde een call binnenkomen.
Als je op pauze / toilet staat, dan komt er niks binnen. Maar nu is er dus een oplossing nodig om toch op Online te staan, maar niet achter de computer te zitten. Volledig begrijpelijk dat je even weg wilt lopen, maar dat is nu dus helaas niet mogelijk.

Je bent verbaasd over zijn reactie, maar ik ben benieuwd wat jij doet als je Ziggo belt en er wordt niet opgenomen. :P
Dan krijgen we hier zeker een topic / reactie over die debiele helpdesk van Ziggo? ;)
nenne schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:47:

Ik heb eigenlijk geen kennis van dit soort hardware; is er volgens jullie een manier om dit beter in te richten?
Waarom wordt er niet over een thuiswerkplek nagedacht met bijbehorende goede stoel? Een geluid afspelen als er een call binnenkomt zal ook wel niet gaan, want dat werkt in een callcenter ook niet zo handig als overal telefoons afgaan natuurlijk.

Zit er misschien een AUX uit op de hoofdtelefoon waar je een speaker op kunt aansluiten? Dan neem je de telefoon iets later op, maar dan hoor je in ieder geval de telefoon over gaan. Wordt je vrouw ook afgerekend op de tijd die het duurt om de telefoon aan te nemen? Aangezien het over een grote organisatie gaat, denk ik van wel. Dan is dat misschien weer minder handig.

edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door dehardstyler op 20-04-2020 17:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Wootism schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:34:
[...]

Ja eigenlijk wel.

Ze hoeft thuis toch niet meer vrijheden te hebben dan op het werk? :? Ik kan ook de voordeur niet beantwoorden als ik op mijn werk ben hoor.

Als die pauzes te kort zijn dan speelt dat probleem blijkbaar al langer. Zie het directe verband met thuiswerken niet zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 20-04-2020 17:50 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
@Xander behalve dat je normaal gesproken op het werk een goede werkplek hebt, met ruimte om je heen en wellicht ook wat flora hier en daar. Dat blijkt uit de beschrijving van de TS anders te zijn in de nu door werknemer ingerichte werkplek.

Ik zou de situatie bespreken met teamleider en anders HR, werkgevers kunnen er niet klakkeloos vanuit gaan dat je een werkplek kan inrichten zoals op kantoor. Niet iedereen heeft alle ruimte of de ruimte is al heel anders ingericht. En dan ook nog eens geluidloos, ga er maar aan staan. Werknemers en werkgevers moeten in deze tijd begrip hebben voor elkaar en allebei water bij de wijn doen.

Wat zou voor je vrouw nog als alternatief een goede oplossing kunnen zijn? Wellicht een kortere werkdag over meer dagen verspreid? Of deels verlof (al dan niet betaald door werkgever)? Ze wil duidelijk wel werken. Houd het gesprek met werkgever goed intact en blijf begrip geven voor hun situatie, maar dat die voor je vrouw ook werkbaar moet zijn en blijven. Niemand heeft wat aan medewerkers die uiteindelijk ziek worden.

Ik zou inderdaad niet met argumenten komen als de deur open kunnen doen, etc. Die kan ik ook niet altijd opendoen als ik thuiswerk, het is meer een cadeau als het wel kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjan90 op 20-04-2020 18:01 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Om welke versie van Avaya gaat dit? Ik heb zelf One-X Communicator, en daarin kan ik whatever audio-apparaat Windows vind gebruiken als microfoon, speaker voor gesprek en speaker voor ringtone.
Gebruik dus eigenlijk al jarenlang m'n eigen Corsair wireless USB headset voor de gesprekken plus m'n home cinema set (via de normale headphone jack) als ringtone.
Collega's hebben de One-X Agent en kunnen ook zelf hun audio devices selecteren.
Dus het zou best goed kunnen, dat ze gewoon een random headset kan pakken, en die gebruiken. Enige wat een nadeel kan zijn, is dat sets als de eerdergenoemde Jabra een fysieke knop hebben om een call aan te nemen of op te hangen, die zou dan kunnen missen.
(ze bellen met software van Avaya en op haar werk hebben ze een Avaya-toestel met draadloze headsets zodat iedereen rond kan lopen, maar dit toestel kan thuis blijkbaar niet aangesloten worden?).
Kans is aanwezig dat de VoiP server niet zomaar extern benaderbaar is (dus een VPN verbinding nodig heeft), en die desk phones geen ingebouwde VPN client hebben om dit te ondersteunen.

En voor de rest... Werkgever is en blijft altijd verplicht te zorgen voor een gezonde en veilige (ARBO-conforme) werkplek, óók als dat om thuis gaat. Al gaat dat waarschijnlijk ff te off-topic voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
ShitHappens schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:16:

[...]

Kans is aanwezig dat de VoiP server niet zomaar extern benaderbaar is (dus een VPN verbinding nodig heeft), en die desk phones geen ingebouwde VPN client hebben om dit te ondersteunen.
Alle redelijk recente VoIP toestellen kunnen een VPN opbouwen bij Avaya. Beter is om een SBC te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-08 23:57
Jabra heeft ook gewoon draadloze (bluetooth) headset's die zich perfect installeren.
deze adviseren wij juist aan gebruikers voor meer bewegings vrijheid tijdens gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
tlpeter schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:42:
[...]

Alle redelijk recente VoIP toestellen kunnen een VPN opbouwen bij Avaya. Beter is om een SBC te gebruiken.
Vandaar dat ik "kans is" zei ;) Weet toevallig dat de onze het niet kunnen (hebben in een tijdelijk kantoor achter een aparte router moeten staan om die VPN te verzorgen), dus vandaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

dehardstyler schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:02:
[...]

Dat is anders toch vrij normaal als je op een servicedesk werkt waar je klanten te woord staat. Als je op Online staat, dan zit je dus achter je computer, want er kan elke seconde een call binnenkomen.
Als je op pauze / toilet staat, dan komt er niks binnen. Maar nu is er dus een oplossing nodig om toch op Online te staan, maar niet achter de computer te zitten. Volledig begrijpelijk dat je even weg wilt lopen, maar dat is nu dus helaas niet mogelijk.

Je bent verbaasd over zijn reactie, maar ik ben benieuwd wat jij doet als je Ziggo belt en er wordt niet opgenomen. :P
Ik ben verbaasd dat er vanuit gegaan wordt dat het werk thuis op exact dezelfde manier voortgezet kan worden als op kantoor.
En dat je thuis blijkbaar niet eens je voordeur mag open doen, je bent immers aan het werk.
Vreemde gedachtegang.
Xander schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:49:
[...]

Ja eigenlijk wel.

Ze hoeft thuis toch niet meer vrijheden te hebben dan op het werk? :? Ik kan ook de voordeur niet beantwoorden als ik op mijn werk ben hoor.

Als die pauzes te kort zijn dan speelt dat probleem blijkbaar al langer. Zie het directe verband met thuiswerken niet zo.
Ik vind het wel erg kort door de bocht om aan te nemen dat het werk thuis op exact dezelfde manier door gaat.
Thuis en op kantoor werken zijn twee totaal verschillende dingen in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
ShitHappens schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:49:
[...]

Vandaar dat ik "kans is" zei ;) Weet toevallig dat de onze het niet kunnen (hebben in een tijdelijk kantoor achter een aparte router moeten staan om die VPN te verzorgen), dus vandaar
Welk type toestel is het? Ik heb 14 jaar met Avaya gewerkt en vaak kan het wel maar vind de klant het te duur (al heel snel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wootism schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:49:
[...]

Ik ben verbaasd dat er vanuit gegaan wordt dat het werk thuis op exact dezelfde manier voortgezet kan worden als op kantoor.
En dat je thuis blijkbaar niet eens je voordeur mag open doen, je bent immers aan het werk.
Vreemde gedachtegang.
Waarom ben je daar verbaasd over? Dat is wat een ieder naar het beste van zijn mogelijkheden probeert te doen. Als we het over de telefoon beantwoorden hebben, moet dat prima kunnen. De deur opendoen mag prima, maar het moet wel passen. Soms kan dat wel, soms kan dat niet. Dat is al een stuk beter dan wanneer je op kantoor werkt, dan kan het nooit.

De aard van het werk maakt nu eenmaal dat je af en toe iets moet laten. Dat is niet erg toch?
[...]

Thuis en op kantoor werken zijn twee totaal verschillende dingen in deze tijd.
In de verste verte niet? Voor kantoorpersoneel zijn de taken gelijk, de beschikbare softwaresuite is gelijkwaardig. De afstand helpt niet altijd wat betreft communicatie (maar soms ook wel) maar we moeten er met zijn allen het beste van maken. Gedoe over niet de deur open kunnen doen, of kritiek op de zelfgekozen werkplek in huis vind ik nogal apart.

Zet die PC bedraad in de huiskamer neer, of op de slaapkamer of op welke kamer dan ook waar je wel eenvoudig een werkplek kan creëren. Vraag of je een bureaustoel kan ophalen op kantoor. Of koop er zelf een, daar ga je nog lang plezier van hebben.

Als je in de 8 uur die je moet werken blijkbaar zo weinig te doen hebt dat het loont om draadloos door het huis te kunnen banjeren is het wellicht een idee om te kijken of je andere werkzaamheden kunt oppakken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nenne
Goedemorgen,

bedankt voor alle reacties. Het gaat inderdaad om een bedrijfs-desktop met zeer beperkte rechten.

En het gaat inderdaad ook niet zozeer om een pakketje aannemen :) maar wel om even de benen strekken, een kop koffie zetten en gewoon even weg uit de kleine ruimte. Net zoals ze op haar werk het hele pand door kan lopen terwijl ze met een portable headset bereikbaar is.

Ondanks alle suggesties lijkt een goede hardware oplossing niet direct voorhanden juist omdat alles zo dichtgetimmerd zit qua IT, dus we kijken even naar een andere stoelen en hopen op goed nieuws van de PersCo vanavond ;)

Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
nenne schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:13:

Ondanks alle suggesties lijkt een goede hardware oplossing niet direct voorhanden juist omdat alles zo dichtgetimmerd zit qua IT, dus we kijken even naar een andere stoelen en hopen op goed nieuws van de PersCo vanavond ;)

Bedankt allen!
Ik kan me niet voorstellen dat een Jabra Evolve niet gewoon plug-en-play werkt. De Jabra Link (het dongletje dat de connectiviteit regelt tussen PC en headset) wordt waarschijnlijk gewoon herkend als USB Headset en niet als bluetooth module. Ik heb nog een oude Jabra Evolve 65 liggen inclusief Dongle die je best even een weekje oid mag lenen om te testen, maar dan moet je wel zelf zorgen voor vervoer van Amsterdam naar je woonplaats en terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nenne
HenkEisDS schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:42:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat een Jabra Evolve niet gewoon plug-en-play werkt. De Jabra Link (het dongletje dat de connectiviteit regelt tussen PC en headset) wordt waarschijnlijk gewoon herkend als USB Headset en niet als bluetooth module. Ik heb nog een oude Jabra Evolve 65 liggen inclusief Dongle die je best even een weekje oid mag lenen om te testen, maar dan moet je wel zelf zorgen voor vervoer van Amsterdam naar je woonplaats en terug. :)
Dat is erg aardig, dank je wel voor het gebaar _/-\o_ Vanuit Den Haag is het te doen, maar voor een paar tientjes meer bestel ik er eentje dus daar gaan we voor. :*)
Pagina: 1