Heb ik een thinclients met RDS host nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk als vrijwilliger in een jeugdhuis.
Onlangs hebben we heel veel geld geinvesteerd in nieuwe infrastuctuur (netwerk,server).

In het jeugdhuis zelf stond er vroeger 1pc, deze is onderworpen aan veel drank en mensen aangezien hij ook door bezoekers wordt gebruikt, en ging geregeld stuk, kroop vol met stof etc.
Dit is hoofdzakelijk waarom we in een afgesloten deel van het jeugdhuis een server geinstalleerd hebben die momenteel win10 draait.
Via RDP verbinden we dan vanaf de pc in de zaal (thinclient , goedkope pc) naar de "server".

Het jeugdhuis groeit echter en er werden 2 betaalde krachten aanvaardt, deze zouden dus elk ook een pc nodig hebben in het jeugdhuis.
In het beste scenario zou ik deze ook liefst op de server hosten zodat telewerken ook ooit gebruikt kan worden en file sharing wat makkelijker wordt

Mijn vraag gaat dus als volgt: is het de moeite om hiervoor een RDS host op te starten of zijn er andere alternatieven?
Een belangrijk punt is dat de audio die afgespeeld wordt op de thin client in de zaal, via de server moet worden afgespeeld aangezien deze ook verbonden is met een audiokaart, versterkers.

In het ideaal geval zouden we ook graag extra thin clients aankopen zodat we overal waar we willen een extra pc kunnen bijplaatsen in de zaal aangezien we praktisch overal bekabeld netwerk hebben.
(dit is nuttig voor bijvoorbeeld ticketscanning voor evenementen en dergelijk).
...

De "server" is in feite een zware pc, 64GB ram , 1TB HDD en 500GB SSD een beetje overkill voor de win10 die er nu op draait ;)
De kost voor een extra OS of dergelijk kan gerust gemaakt worden, idem voor de nodige CAL's
...

Ik heb, zeker nu redelijk wat tijd, en zou er graag ook veel uit leren.
Het mag dus zeker in enige zin omslachtig zijn :)

Bedankt voor het doorworstel en antwoorden op mijn vraag ;)
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-04-2020 01:49)

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 12:18
Om een complete RDS omgeving neer te zetten heb je veel meer resources nodig.

Op Windows kan je legitiem maar 1 tegelijk op werken. Wat je kan doen is de hyper v rol installeren op deze host en 2x een Windows VM installeren.

Als je een non profit organisatie bent kan je je ook aanmelden voor Techsoup, scheelt je behoorlijk in licenties e.d.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 12:18
Om een complete RDS omgeving neer te zetten heb je veel meer resources nodig.

Op Windows kan je legitiem maar 1 tegelijk op werken. Wat je kan doen is de hyper v rol installeren op deze host en 2x een Windows VM installeren.

Als je een non profit organisatie bent kan je je ook aanmelden voor Techsoup, scheelt je behoorlijk in licenties e.d.