HP laptop loopt steeds vast tijdens video calls

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn laptop loopt steeds vast tijdens video calls via Microsoft Teams. Alleen de audio blijft werken, het beeld bevriest helemaal en ook Control+Alt+Delete heeft geen enkel effect. Dus ik moet 'm dan restarten door de aan/uit knop in te houden.

Het is een vrij nieuwe laptop: https://tweakers.net/pricewatch/1420710/hp-14-dk0932nd.html die werd aangeraden in de Tweakers best buy guide.

Ik heb alle beschikbare Windows updates geinstalleerd, en ook via de HP Support Assistant alles geinstalleerd.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Gebruik Win+Ctrl+Shift+B om de graphic driver te resetten.

Je kan bij: https://support.hp.com/us...c/25040281/model/29592623

Onder "Driver Graphics" de nieuwe graphicsdriver installeren. Kijken of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mies030
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-12-2024
compie schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:32:
Mijn laptop loopt steeds vast tijdens video calls via Microsoft Teams. Alleen de audio blijft werken, het beeld bevriest helemaal en ook Control+Alt+Delete heeft geen enkel effect. Dus ik moet 'm dan restarten door de aan/uit knop in te houden.

Het is een vrij nieuwe laptop: https://tweakers.net/pricewatch/1420710/hp-14-dk0932nd.html die werd aangeraden in de Tweakers best buy guide.

Ik heb alle beschikbare Windows updates geinstalleerd, en ook via de HP Support Assistant alles geinstalleerd.

Hoe kan ik dit oplossen?
Idem hier! HP 14s fq0050nd van mijn zoon, paar weken oud (de laptop dan ;-)) loopt telkens vast met Teams als hij voor school bezig is. Behoorlijk irri! 8)7

Help de aangegeven oplossing?

Mvg Micha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hagenbeek2000
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
Hetzelfde probleem hier, met de 15s-eq0xxx. Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Een familielid had problemen met online Netflix..via snelkoppeling site.. bleek dat Defender Real Time het probleem was. Als dit op uitstond bleef de video niet hangen. Heb later de Netflix app gedownload waar dit niet uit hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJansen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-11-2024
Het zelfde probleem bij me dochter der nieuwe laptop,HP is er mee bezig al 4 weken.
Het probleem licht bij de 2 lijn van hp,alleen het duurt wel wel erg lang voor ze er uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 16:11
NCJansen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:37:
Het zelfde probleem bij me dochter der nieuwe laptop,HP is er mee bezig al 4 weken.
Het probleem licht bij de 2 lijn van hp,alleen het duurt wel wel erg lang voor ze er uit zijn.
Zou je hier een update willen posten als je iets hoort? Ik heb exact hetzelfde probleem bij mijn dochter. En ik zie er nog wel meer als ik even google. Lijkt echt een HP probleem te zijn end an voroal bij de "goedkopere" series.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je zou eens kunnen testen om in de instellingen van Teams "GPU acceleration/versnelling" uit te schakelen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Question Mark schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:08:
Je zou eens kunnen testen om in de instellingen van Teams "GPU acceleration/versnelling" uit te schakelen.
Gedaan. Haalde niks uit. En als het nou alleen Teams was (nog niet handig met de online lessen van mijn dochter), maar Teams loopt zo ver vast dat de hele laptop nergens meer op reageert en eigenlijk alleen nog een hele harde reset (ingedrukt houden van de aan/uit knop) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Laatst online: 02-11-2022
Probeer de driver van de cam eens te verwijderen, download nieuwe drivers van de site en probeer deze eens te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door productionrw op 12-04-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
productionrw schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:01:
Probeer de driver van de cam eens te verwijderen, download nieuwe drivers van de site en probeer deze eens te installeren.
Ook al gedaan. Ik denk oprecht dat ik alle mogelijkheden wel heb gehad. Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben naar een eventueel antwoord van HP.
Ik zie dus online meer meldingen hierover, zowel in Nederland als internationaal. Altijd met HP laptops uit het goedkoopste segment en pas sinds een jaar of anderhalf.

En het gaat hier niet om videobewerking of gamen. Simpele AVI kijken of een Teams les met videobeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
Barre73 schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:45:
[...]

Ook al gedaan. Ik denk oprecht dat ik alle mogelijkheden wel heb gehad. Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben naar een eventueel antwoord van HP.
Ik zie dus online meer meldingen hierover, zowel in Nederland als internationaal. Altijd met HP laptops uit het goedkoopste segment en pas sinds een jaar of anderhalf.

En het gaat hier niet om videobewerking of gamen. Simpele AVI kijken of een Teams les met videobeeld.
Het zal dan zeer waarschijnlijk gewoon een fout zijn in de hardware of software, werkt de cam met anderen programma's wel gewoon goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
productionrw schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:26:
[...]

Het zal dan zeer waarschijnlijk gewoon een fout zijn in de hardware of software, werkt de cam met anderen programma's wel gewoon goed dan?
Het lijkt niet in de camera te zitten maar in de videokaart. Het is bij alle soorten video die afgespeeld worden. Dus zowel streaming/avi als bijvoorbeeld een live feed in Teams. En gezien de andere klachten denk ik inderdaad aan een fout in de onboard videokaart.
Morgen gaat ie terug naar de winkel om het onder garantie op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
Barre73 schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:36:
[...]

Het lijkt niet in de camera te zitten maar in de videokaart. Het is bij alle soorten video die afgespeeld worden. Dus zowel streaming/avi als bijvoorbeeld een live feed in Teams. En gezien de andere klachten denk ik inderdaad aan een fout in de onboard videokaart.
Morgen gaat ie terug naar de winkel om het onder garantie op te lossen.
Nou in ieder geval hopen dat het dan opgelost is, succes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MildredDJ
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-05-2023
heeft iemand hier al een oplossing ?
onze laptop helaas uit garantie, doch onze dochter moet enkele presentaties geven (en zal er de komende jaren niet op verbeteren) dus was benieuwd of we dit met haar laptop nog konden oplossen of beter toch een nieuwe kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Misschien workaround mogelijk door met Skype in te bellen op en teams call?

Of via Teams web interface?

[ Voor 17% gewijzigd door Boeryepes op 19-05-2023 11:23 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53

TheVMaster

Moderator WOS
Boeryepes schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:21:
Misschien workaround mogelijk door met Skype in te bellen op en teams call?

Of via Teams web interface?
De Teams webinterface --> https://teams.microsoft.com is inderdaad wel een goeie. Met Skype (bestaat dat nog?) inbellen op een Teams call lijkt me niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:22:
[...]
Met Skype (bestaat dat nog?) inbellen op een Teams call lijkt me niet echt een oplossing.
Inderdaad, vandaar ‘workaround’, oftewel om het probleem heen werken.

MS overigens ondersteunt met Skype inbellen op Teams meetings. Echter groepschat weer niet.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:21
Ik had hetzelfde met mijn hp 14s nog iets laptop. Bleek dat ik niet genoeg geheugen had voor een simpel programma als skype/teams
Nu is de ingebouwde webcam gesneuveld. Zou wel iets van hp zijn, met mijn oude asus laptop had ik het niet

Heb er maar een veredelde linux machine van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53

TheVMaster

Moderator WOS
Boeryepes schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Inderdaad, vandaar ‘workaround’, oftewel om het probleem heen werken.

MS overigens ondersteunt met Skype inbellen op Teams meetings. Echter groepschat weer niet.
Dus dat is niet echt een goede oplossing, Teams web zou de TS nog wel kunnen helpen.
Pagina: 1