VPN poort opzetten voor ssh toegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-09 18:21
Hi tweakers,

Ik heb enkele maanden geleden een vpn account aangeschaf op purevpn… nu ben ik van plan om buiten mijn huis ook toegang te hebben tot mijn thuisnetwerk via ssh.

Thuis heb ik als server een debian operating systeem desktop

Nu heb ik begrepen om toegang te hebben tot mijn netwerk als mijn vpn aanstaat, dat ik portforwarding moet instellen…

naar meerdere keer te hebben geprobeerd, heb ik uiteindelijk contact met mijn vpn provider opgenomen.

Van mijn vpn provider(purevpn) moet ik extra bijbetalen zodat ze de poorten kunnen openzetten, want op dit moment zijn ‘waarschijnlijk' alle poorten geblokkeerd. Eigenlijk wil ik geen extra centjes bijbetalen… >:) >:) >:)

ik wil graag weten of er manieren zijn om vpn poorten open te zetten via linux systeem??

thanks
Fernando

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:58
Definieer wat je wilt? Je hebt purevpn om anoniem en overal te kunnen surfen. Je kunt thuis poort 22 extern openzetten,
je kunt thuis poort 443/80 extern mappen aan intern poort 22, je kunt een VPN server installeren op je NAS oid en daar een poort voor openzetten, mogelijkheden te over...
Als PureVPN poorten anders dan 80 en 443 blokkeert, 'hebben ze een punt', maar dan zou ik er niet voor betalen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat je je vergist hebt in wat voor dienst je hebt afgenomen en waar die vooral voor wordt gebruikt.

VPN kán er voor zorgen dat je met een beveiligde verbinding in je thuisnetwerk kan komen, maar dan moet het VPN endpoint wel juist zijn. Een random server op het web van een provider gaat dat niet zomaar doen. Je verwacht nu in zekere zin dat je doordat je met VPN op een KPN netwerk zit, je PC thuis kan benaderen, terwijl je daar Ziggo hebt.

Het punt van de VPN die je hebt afgenomen is dat het voor alles wat je benadert lijkt alsof je ergens anders bent. Dus ipv dat je uit Nederland komt, zou je net zo goed uit Zweden of Griekenland kunnen komen.

Commandline FTW | Tweakt met mate