Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop Game PC advies

Pagina: 1
Acties:

• wannez1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-01 22:26
Aloha tweakers,

Naast een vraag over 2 (aangekochte of aanbieding) onderdelen wil ik een game pc bouwen en hoop hier wat ervaren mensen mee zouden willen denken voor advies

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou willen gamen voor zo lang mogelijk en ook heb ik wat 4K beelden die ik eenmalig om wil zetten van mn Gopro of in een video zetten
Wat misschien toch wel vaker zal kunnen mocht dat haalbaar zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik hoop onder de 1000 te blijven exc wat ik al heb. Dat is met alles erbij verzendkosten, cpupasta etc want ik heb niets ervoor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb deze in aanbieding gekocht voor 132,- maar kan hem nog retourneren dus als blijkt dat het echt teveel is of een beter alternatief gunstiger kan zijn voor de totaal plaatje/prijs hoor ik dat graag

Crucial Ballistix Elite BLE2K8G4D40BEEAK 16GB (8GBx2) Desktop Gaming Memory Kit (4000 MHz, DDR4, DRAM, CL18)

Ssd heb ik ook al. een Samsung EVO waar mn os op stond en een grotere voor opslag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus ssd en geheugen en verder alles nog nodig

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zag op Azerty deze aanbieding:

AMD Ryzen 5 2600X MAX - Processor
Standaard geleverd met Wraight Max koeler.

Nu heb ik er niet genoeg verstand van of dit de moeite waard is of gewoon gaan voor wat eruit komt bij de BBG"s (MEI TOPIC) advies bv.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is niet heel belangrijk al zou het leuk zijn als er ledjes ad linkerkant zitten maar is absoluut niet vereist. Verder vind ik veiligheid in systeem het belangrijkst omdat de laatste door de oudere voeding helemaal is gecrasht.

Ga je overklokken?
In principe niet van plan want moet ik me daar weer in verdiepen.. Niet eerder gedaan.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou erg geholpen zijn als mensen die er duidelijk meer verstand van hebben mij een advies kunnen geven om te kunnen gamen wat video bewerken en de kosten gewoon zoveel mogelijk terug te brengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen.
Ik sta ook open voor tweedehands onderdelen en heb dus nog rond 800-1000.
Kan elke cent goed gebruiken gezien ik in de vg zorg werk dus minder mag altijd :)

• Polus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
die ram is wel prima voor de prijs vgm, hoef je je geen zorgen over te maken

[ Voor 82% gewijzigd door Polus op 20-04-2020 08:24 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open.

Succes!

• wannez1
  • Laatst online: 20-01 22:26
Dit is een mogelijke setup.
De 2600X is dus een 'aanbieding met de koeler maar ik las ook dat de 2000 series toch wel verouderd zijn dus dan is de 3600 misschien een betere keus maar dan zou ik er nog een betere koeler bij nodig hebben misschien.

En qua voeding had ik vroeger altijd een 550 koeler of zelfs 650 geloof ik maar in de BBg's word toch meestal een 450 aangeraden. Zou een hogere niet altijd beter zijn mocht ik ooit nog upgraden dan is daar ook nog ruimte voor want zit nu onder budget nog. Sowieso mooi als hij en het moederbord ook enigszins voorbereid is op wat in de toekomst komen gaat.

Het is best lang geleden dat ik een pc heb gebouwd dus alles moet ik weer een beetje ophalen maar heb de tijd en hopelijk kan ik nog wat tips verkrijgen hier.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Max Boxed€ 155,52€ 155,52
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 75,04€ 75,04
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC€ 344,95€ 344,95
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 45,90€ 45,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,41

Wat ik al/nog heb liggen is dit

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 176,95€ 176,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,36

Zouden deze onderdelen bij elkaar passen of misschien iets vervangen omdat er nog wel ruimte is gezien ik tot uiterlijk 900-1000 kan gaan en nu rond 700 zit zoiets.

BVD

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
wannez1 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:41:
[...]
Wat ik al/nog heb liggen is dit

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 176,95€ 176,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,36

Zouden deze onderdelen bij elkaar passen of misschien iets vervangen omdat er nog wel ruimte is gezien ik tot uiterlijk 900-1000 kan gaan en nu rond 700 zit zoiets.

BVD
Ik vermoed dat je per ongeluk twee keer dezelfde prijs tabel heb neergezet, want het lijkt me niet dat dit je componenten zijn die je al/nog hebt. Het is een beetje onduidelijk verhaal op deze manier. Misschien even je start post ook updaten met de informatie welke componenten je nog hebt, en welke build je denkt nodig te hebben. 3600 is overigens sowieso een betere deal dan 2600X, beide hebben een oké (niet zo stille) koeler.