Ik heb ruim een jaar geleden een Epson Surecolor P600 gekocht met 9 cardridges.
De printer gebruik ik bijna dagelijks voor mijn werk.
Nu kreeg ik vandaag een probleen.
Ik was wat aan het printen en op ongeveer de helft van de pagina werd de zwarte kleur grijs/blauwig.
Toen ik opnieuw printte was de zwarte kleur dus verdwenen.
De cardridges zijn niet leeg en geven dat ook niet aan.
Ik ben overgeschakeld naar de photo black color maar ook die werkt niet!
Voor de duidelijkheid ik heb 2 zwarte cardridges erin zitten, dat hoort bij die printer, 1 matte zwart en een photo zwarte.
Het is dus uitgesloten dat de cardridge leeg of verstopt zit omdat de andere zwarte cardridge het ook niet doet.
Ik heb de printer uitgelijnd en dmv de streepjes die werden uitgeprint kon ik kijken of er fouten in de print te zien waren.
Leidingen en printerkop is voorderest gewoon schoon.
Het gekke is dat alle kleuren netjes worden geprint behalve zwart (MK en PK)
Toen heb ik meerdere keren een printhead clean gedaan omdat dat werd aangeraden.
Helaas zonder resultaat.
Ook de stekker eruit getrokken, even gewacht, en opnieuw geprobeerd maakte niet uit.
PC opnieuw opgestart en het ook op de laptop geprobeerd was ook geen resultaat.
Verder op internet gekeken naar eventuele oplossingen.
Ik had nog een andere HP printer staan die heb ik ook geprobeerd en die werkt perfect.
Het is dus ook geen Word/Publisher probleem.
Drivers zijn up to date, maar verwachtte daar ook niet het probleem van omdat de printer halverwege de kleur zwart niet meer toonde.
Als ik maar een kleine aanpassing van een tekst naar iets lichter zwart kies dan print de printer wel gewoon zwart, ook al is het niet de 'echte' zwart.
Na vele pagina's op Google verder te zijn kwam ik vooral oude topics tegen met dezelfde oplossingen die ik heb gedaan.
Heeft er hier iemand een idee of oplossing of wat het zou kunnen zijn of misschien iemand met hetzelfde probleem?
Alvast bedankt voor het advies!
De printer gebruik ik bijna dagelijks voor mijn werk.
Nu kreeg ik vandaag een probleen.
Ik was wat aan het printen en op ongeveer de helft van de pagina werd de zwarte kleur grijs/blauwig.
Toen ik opnieuw printte was de zwarte kleur dus verdwenen.
De cardridges zijn niet leeg en geven dat ook niet aan.
Ik ben overgeschakeld naar de photo black color maar ook die werkt niet!
Voor de duidelijkheid ik heb 2 zwarte cardridges erin zitten, dat hoort bij die printer, 1 matte zwart en een photo zwarte.
Het is dus uitgesloten dat de cardridge leeg of verstopt zit omdat de andere zwarte cardridge het ook niet doet.
Ik heb de printer uitgelijnd en dmv de streepjes die werden uitgeprint kon ik kijken of er fouten in de print te zien waren.
Leidingen en printerkop is voorderest gewoon schoon.
Het gekke is dat alle kleuren netjes worden geprint behalve zwart (MK en PK)
Toen heb ik meerdere keren een printhead clean gedaan omdat dat werd aangeraden.
Helaas zonder resultaat.
Ook de stekker eruit getrokken, even gewacht, en opnieuw geprobeerd maakte niet uit.
PC opnieuw opgestart en het ook op de laptop geprobeerd was ook geen resultaat.
Verder op internet gekeken naar eventuele oplossingen.
Ik had nog een andere HP printer staan die heb ik ook geprobeerd en die werkt perfect.
Het is dus ook geen Word/Publisher probleem.
Drivers zijn up to date, maar verwachtte daar ook niet het probleem van omdat de printer halverwege de kleur zwart niet meer toonde.
Als ik maar een kleine aanpassing van een tekst naar iets lichter zwart kies dan print de printer wel gewoon zwart, ook al is het niet de 'echte' zwart.
Na vele pagina's op Google verder te zijn kwam ik vooral oude topics tegen met dezelfde oplossingen die ik heb gedaan.
Heeft er hier iemand een idee of oplossing of wat het zou kunnen zijn of misschien iemand met hetzelfde probleem?
Alvast bedankt voor het advies!
[ Voor 4% gewijzigd door 0108daniel op 20-04-2020 02:02 ]