Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor laptop of pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Scott81
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Goede avond,

Voor mijn vader ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem. Momenteel heeft hij een vaste pc die op een bureau in de woonkamer staat. De pc heeft de volgende specs:

Cpu: I7 6800k
Gpu: GTX970
Ram: 32gb
Mobo: MSI Goldlike gaming x99a

Het eerste probleem is dat de pc zeer regelmatig uitvalt met een bluescreen, en zeer regelmatig geen beeld geeft na aanzetten (kan aan de monitor liggen, via hdmi naar tv gebeurt dit eigenlijk nooit), dan na een paar keer resetten wil hij wel beeld geven. Het laatste half jaar ook minimaal 3x opnieuw moeten installeren omdat de pc niet meer wilde opstarten naar windows.

Het volgende probleem is dat de computer in de woonkamer staat, weliswaar weggewerkt, maar er moet nog steeds een bureau staan voor de muis, toetsenbord en monitor.

Wat ik dus zoek is een oplossing zodat alles netter weggewerkt is maar wel nog genoeg kan.

Naar mijn idee zou een laptop een stuk handiger zijn, mijn voorkeur gaat uit naar een Macbook omdat dit minder problemen geeft en vloeiender loopt. Het grote probleem is dat dit een stuk minder krachtiger is dan de pc, met name de videokaart.

Mijn vader doet niet extreem veel op de pc, maar enkele dingen die hij wel doet:
- Videobewerking (Adobe premiere pro)
- Gamen (Farming Simulator 2019 bv)
- Internetten

Wat zou een goede optie zijn om bovenstaande punten op te lossen. De pc is nu volledig uit het zicht weggewerkt maar om hem te kunnen gebruiken liggen dus wel kabels over de vloer naar een bureau wat dus eigenlijk ook in de weg staat.

Het budget is een beetje afhankelijk wat voor deze pc nog terug te krijgen is. Het liefst zou er een alternatief komen wat niet veel duurder is dan wat dit systeem waard is.

Ik hoor graag wat mogelijke oplossingen of tips zijn.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
De specs van de PC zijn prima. zonde om hem weg te doen.
als ik het lees komt de meeste frustratie van de bluescreen (BSoD).
Elke BSoD komt met een error code. kun je die wellicht posten in de tech forum, dan kunnen de tweakers met kennis van BSoD je wellicht helpen om dit te herstellen, zodat de pc weer goed loopt.

Ik had zelf ook tot een maand geleden last van een BSoD, en de oorzaak daarvan bleek in een foute driver van me gaming keyboard te zitten. Dat opgelost en hij draait weer als een zonnetje.

• Scott81
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Ik zal het eens vragen als ik de bluescreen melding weer krijg, los van dat blijft het nog steeds niet heel wenselijk om een bureau in de kamer te hebben. Dit vang ik gedeeltelijk op met een lange dvi / hdmi kabel en 3 lange usb 3 kabels, hier is het probleem weer van dat ik vaak moet wisselen met usb ingangen omdat het toetsenbord het bijvoorbeeld vertikt op 1 van de 3 usb poorten. Al met al maakt het het vrij vervelend om de pc zo te gebruiken.

Zijn er stabiele manieren om dit dan te verbeteren?