Geen netwerk na installeren power adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniz47
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-07-2021
Na het installeren van een TP-link power adapter valt mijn oorspronkelijke wifi-netwerk volledig weg. Het netwerk van de power adapter werkt wel. Verbinding maken met het oorspronkelijke netwerk kan helemaal niet meer. Hoort dit? Zo nee, wat is de oplossing?

Power adapter:
TP-Link TL-WPA4226KIT WiFi 500 Mbps

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je de oorspronkelijke utp-kabel naar de ap in de power adapter gedaan en vervolgens een utp naar de ap?

Oh wacht het powerline!
pricewatch: TP-Link TL-WPA4226KIT-AV500 Powerline Wi-Fi set

Je powerline adapter moet op dezelfde groep zitten als je modem/router *.

* waar dan ook je ap connectie mee maakt

[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 19-04-2020 21:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniz47
Ja het is een powerline inderdaad. Hoe bedoel je dezelfde groep? Stroomgroep? Want ik heb juist deze gekocht, omdat dat niet nodig zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daniz47 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:59:
Ja het is een powerline inderdaad. Hoe bedoel je dezelfde groep? Stroomgroep? Want ik heb juist deze gekocht, omdat dat niet nodig zou zijn.
Toch word ik niet vrolijk van deze samenvattingen: pricewatch: TP-Link TL-WPA4226KIT-AV500 Powerline Wi-Fi set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniz47
Maar de TP-link werkt wel. Misschien dat ze dan wel in de zelfde stroomgroep zitten. De adapter zit aan de router met een utp. Op zolder is dan nu het nieuwe tp-link netwerk. Alles werkt, behalve het oorspronkelijke wifi-netwerk. Wat kan ik hieraan doen nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Definieer "werkt niet"?

Zie je het netwerk niet meer als je netwerken scant met een apparaat? Kun je niet meer verbinden? Krijg je foutmeldingen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniz47
Het netwerk is wel te scannen, maar het verbinden werkt niet. Dat heb ik op meerdere apparaten getest. Er blijft staan "verbinden". Geen foutmeldingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniz47 op 19-04-2020 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daniz47 schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:10:
Maar de TP-link werkt wel. Misschien dat ze dan wel in de zelfde stroomgroep zitten. De adapter zit aan de router met een utp. Op zolder is dan nu het nieuwe tp-link netwerk. Alles werkt, behalve het oorspronkelijke wifi-netwerk. Wat kan ik hieraan doen nu?
Dus je krijgt wel connectie met je wifi ap, maar verder dan je ap kom je niet in je netwerk?

Maak eens een tekening van de oude en de nieuwe situatie en geef meer info. Nu is het net:
Mijn broodje wordt niet warm. Gisteren had ik een bolletje en vandaag een worst in de magnetron gegooid.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 19-04-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniz47
Originele situatie:
Router beneden, zwakke verbinding op zolder. Dus wifi-versterker op zolder.

Nieuwe situatie:
Router met utp naar adapter op de benedenverdieping. Internet via stroomnetwerk door het huis naar zolder. Andere TP-link kastje (is dit de ap?) Op zolder. Verbonden met ps4 op zolder via utp kabel. En verbonden met mijn telefoon via wifi. (Zit hier het probleem?)
Wifi versterker niet meer nodig.

Netwerk van de router stopt vervolgens met werken (verbindt niet, wel te scannen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Daniz47 schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:21:
Originele situatie:
Router beneden, zwakke verbinding op zolder. Dus wifi-versterker op zolder.

Nieuwe situatie:
Router met utp naar adapter op de benedenverdieping. Internet via stroomnetwerk door het huis naar zolder. Andere TP-link kastje (is dit de ap?) Op zolder. Verbonden met ps4 op zolder via utp kabel. En verbonden met mijn telefoon via wifi. (Zit hier het probleem?)
Wifi versterker niet meer nodig.

Netwerk van de router stopt vervolgens met werken (verbindt niet, wel te scannen)
Lukt handmatig verbinden wel?

EDIT:
En wat zijn de zendsterktes en kanalen van je AP en router?

[ Voor 5% gewijzigd door Freee!! op 19-04-2020 22:24 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daniz47 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:59:
Uit de Quickstart Guide:
1. Sluit de adapter aan op een LAN poort van uw router met een Ethernet kabel
2. Plug de powerline adapters dicht bij elkaar in de buurt, in een wandstopcontact. Dit
dient op dezelfde stroomgroep te worden aangesloten.
en
Plug powerline devices into wall outlets. Do not use power strips after setup.
Originele situatie:
Router beneden, [...]

Nieuwe situatie:
Router met utp naar adapter op de benedenverdieping. [...]
Wat is daar het verschil tussen?

Zijn de Poweline adapters gepaired, ze hebben dus met elkaar een werkende connectie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZD9AWPn88znA6jP9AidhSVhETM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lavnp4hHGYo5zNMEO0TbfUDZ.jpg?f=fotoalbum_large

Betreft wireless, heb je de Wi-Fi Clone knop gebruikt?
Originele situatie:
[...]
Nieuwe situatie:
[...]
Zo dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1Mg3s4E0E4DbwnMAnxy2nCzwzc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rFouH2FZ3nkYhdVujvcqOqv1.png?f=user_large

Wat zijn de ip-adressen van alle onderdelen? Dus router, powerline adapter beneden en de Powerline wifi extender boven, de PS4 en je telefoon via wifi?

[ Voor 79% gewijzigd door PcDealer op 19-04-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Maak eens een foto van je meterkast. Je hebt toch niet toevallig 3 fase in huis?
Pagina: 1