Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een niet te grote smartphone (rond 6 inch).

Wat is je budget?
Rond de 300 Euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen
Google maps
Af en toe een foto maken
Social Media
Muziek luisteren
Video's kijken
Gamen
School-gerelateerde zaken
De baterij moet minstens een hele dag kunnen uithouden
Het mag best tegen een stootje kunnen (alhouwel de hedendaagse gsm's dat niet meer zijn)

Wat heb je zelf al gevonden?. Blackview gbv9500
Pro's: batterijduur
Robuustheid
Con's: te zwaar
Camerakwaliteit

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik had al een paar dagen geleden een topic gemaakt over midrange smartphones, maar ik realiseer me nu pas hoe enorm ze kunnen worden

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
Zoek je specifiek naar een powerhouse / rugged phone?
Gezien je zegt "school gerelateerde zaken" denk ik dat je nog naar school gaat, wil je niet liever een smartphone die "normaal" is qua uiterlijk? (relatief dun / licht, met groot scherm oppervlak tov body)

mAh zegt veel over grootte van batterij, maar niet over hoe lang de smartphone meegaat. Dat ligt aan veel meer andere dingen (lees andere topics : soc, software, scherm, etc)

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:05:
Zoek je specifiek naar een powerhouse / rugged phone?
Gezien je zegt "school gerelateerde zaken" denk ik dat je nog naar school gaat, wil je niet liever een smartphone die "normaal" is qua uiterlijk? (relatief dun / licht, met groot scherm oppervlak tov body)

mAh zegt veel over grootte van batterij, maar niet over hoe lang de smartphone meegaat. Dat ligt aan veel meer andere dingen (lees andere topics : soc, software, scherm, etc)
Het hoeft niet per sé een rugged phone te zijn of een enorme batterij te hebben. Een hele dag uithouden zonder op te laden is wel een plus. En wat normaal is, is relatief :P.
Een te groot scherm vind ik ook niet echt fijn, het moet in mijn broekzak passen zonder al te hard te proppen.

• 99ruud99
Ik denk dat de meeste telefoons tegenwoordig makkelijk een dag mee kunnen.
Ik heb zelf een mi 9t pro( was 300 euro voor 128 GB rechtstreeks uit China) was echt even slikken hoe groot dat scherm is. Maar nu vind ik het heerlijk en hij gaat vaak meer dan dag mee (afhankelijk van hoeveel ik m gebruik 1.5 tot 2 dagen). Dus met 4000 mAh zou jij waarschijnlijk ook ruim voldoende hebben voor een dag.

Dan is voornaamste vraag hoe goede foto's en hoe goed scherm je wilt. Want met 300 euro moet je altijd ergens op toegeven. Of je moet ook naar Chinese merken kijken.

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:11:
Ik denk dat de meeste telefoons tegenwoordig makkelijk een dag mee kunnen.
Ik heb zelf een mi 9t pro( was 300 euro voor 128 GB rechtstreeks uit China) was echt even slikken hoe groot dat scherm is. Maar nu vind ik het heerlijk en hij gaat vaak meer dan dag mee (afhankelijk van hoeveel ik m gebruik 1.5 tot 2 dagen). Dus met 4000 mAh zou jij waarschijnlijk ook ruim voldoende hebben voor een dag.

Dan is voornaamste vraag hoe goede foto's en hoe goed scherm je wilt. Want met 300 euro moet je altijd ergens op toegeven. Of je moet ook naar Chinese merken kijken.
Ik denk dat ik dan toch voor een Xiaomi of Realme zal gaan, aan een groot scherm zal ik gewoon moeten wennen vrees ik.

Waar heb jij de Mi 9t Pro gevonden voor 300 Euro? Ik zie dat het hier verkocht wordt voor 450Euro.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
en 6 inch is al zo'n enorme koelkast...

• 99ruud99
[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden en pagina eerder / verder.
Ik heb hem in die tijd gehaald, toen kwam hij vaak voor +- 300 euro. (mijne was 317 incl verzending, omdat ik paar dagen te laat was).
Dan haal je hem wel uit china, niet uit nederlandse winkel. Daarom dat tweakers hem niet goedkoop heeft staan.
En inderdaad, boven 6 inch is gigantisch :) Ik bedoelde er ook niet mee dat je hem moest pakken, enkel mijn eigen ervaring (van Galaxy S4 naar mi 9t pro) .

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 20-04-2020 14:59 ]

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
99ruud99 schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:58:
[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden en pagina eerder / verder.
Ik heb hem in die tijd gehaald, toen kwam hij vaak voor +- 300 euro. (mijne was 317 incl verzending, omdat ik paar dagen te laat was).
Dan haal je hem wel uit china, niet uit nederlandse winkel. Daarom dat tweakers hem niet goedkoop heeft staan.
Hoe kan het dan dat je geen 21% BTW moest betalen? Dat gebeurt doorgaans als je een product boven de €22 van buiten de EU importeert, en smartphones zijn geen uitzondering. Op Kimovil staat daarnaast de goedkoopste Mi 9T Pro pas bij €337, met mogelijke extra kosten.

• 99ruud99
De prins is ondertussen gestegen inderdaad. Waarom hij nu duurder is durf ik niet te zeggen excuses.
Wel is een feit dat ze toen massaal voor ongeveer 300 eruit gingen.
Pagina: 1