Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

San Disk Cruzer Blade defect data nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JohannesL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-03-2021
De Cruzer Blade 4GB USB stick is defect, er zit een scheurtje bij de kop.PC/ Win10, geen problemen, stuurprogramma oke. Maar de USB wordt niet meer herkend. Probleem zit in de stick. Is er nog een mogelijkheid de data van de USB te halen?
Soms traceert het besturingssysteem nog wel het apparaat drive: USB-station L maar dan krijg ik de melding dat data niet gelezen kan worden en de drive eerst geformateerd moet worden. Maar dan ben ik mijn data kwijt, toch? :'(

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:47
Als hij fysiek beschadigd is, is er wellicht nog wat te solderen. Anders heb je pech wrs.

zet hier eens een foto van de schade.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• JohannesL
Een foto lukt even niet, maar de buitenkant is van plastic. Als ik de stick in de poort
stop geeft de PC wel een signaal dat de stick is gesignaleerd, maar vervolgens verschijnt de stick de meeste keren niet in de verkenner. Ik heb al van alles geprobeerd, maar langs deze weg lukt het mij niet.

• JohannesL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_6p7cU-_fgD10kDxlYuNm_Me6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Iv98ZzOCHDLjBCPu5Q0G7Gb.jpg?f=fotoalbum_large

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Denk dat als je hem ontleed (dus het plastic eraf haalt) er waarschijnlijk 1 of 2 baantjes gebroken zijn. Dit is eenvoudig op te lossen door het spoortje te repareren.

Is de stick gebogen geweest?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• JohannesL
Nee, hij zat al maanden stevig in een usb3 hub. Ik ben 84 jaar, een Amiga 500 was mijn eerste computer, maar een technicus ben ik niet.

• JohannesL
Als ik de San Disk Cruzer Blade 4GB in mijn PC stop verschijnt hij als USB (R) in de Verkenner maar de inhoud wordt niet getoond en daarna volgt de mededeling dat de laatst ingebrachte USB niet wordt herkend. Kan dat betekenen dat de data er nog wel opstaat?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Natuurlijk staat de data nog op de USB-stick, je kunt er alleen niet meer bij omdat sommige van de voor uitlezen benodigde contacten onderbroken zijn. Daarom ook het advies om met de stick langs te gaan bij iemand die ervaring heeft met elektronica en solderen, die kan mogelijk de onderbroken banen vinden en ze (tijdelijk) repareren zodat uitlezen nog eenmaal lukt (om de data dan meteen te kopiëren naar een ander medium).
De stick gooi je weg zodra je je data terug hebt.

• JohannesL
Een goed advies. Ik ben 85 jaar en heb in mijn familie en kennissenkring niemand die handig is met solderen en electronica. Ik ben al wel langs geweest bij wat winkels, maar die konden mij niet helpen. Ik heb op internet een bedrijf gevonden die dat wel kan maar als het lukt kost dat €350. Dat is nu ook weer niet de bedoeling. Waar moet ik zo iemand zoeken? Ik woon in Amsterdam.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
Ik denk niet eens dat de sporen of contactjes onderbroken zijn. Plastic is stuk meer niet. De stick moet even uit elkaar, dan kan deze in een poort gestopt worden met wat ondersteuning van een dubbelgevouwen papiertje, lucifer oid. Dat vereist wat priegelwerk. Files eraf halen dan, vervolgens stick vernietigen en nieuwe kopen (dat laatste kan nu al).

Bron: ik heb net zo'n type stick gehad, ook plastic gebroken. Intern was alles nog in orde.

Als je in de buurt bent/komt mag je langskomen.

[ Voor 30% gewijzigd door pennywiser op 24-05-2020 11:06 ]

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
@sebastius Kan daar vast wel iets mee. ;)
Pagina: 1