Delay en freeze van muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipe4ever
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 09:57
Hallo,

Ik heb recent een gpu upgrade gedaan en direct daarna clean install van Windows 10.

Nu ervaar ik tijdens het gamen (call of duty: modern warfare 2019) dat als ik op w druk dat het ff duurt voordat ik ga lopen (1sec vertraging omg). Haal ik de me vinger weg dan kan het soms nog wel 5 seconden doorgaan de laatste interactie.

Ik heb van alles al geprobeerd kwa mijn eigen kennis maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 09:29
  1. Heb je het alleen in dit spel? Is windows stabiel verder?
  2. Voelt het niet aan als lag?
  3. Heb je ook delay met muisacties?
  4. Wat heb je al geprobeerd?
Verwijder compleet je GPU drivers, reboot, en herinstalleer + reboot

Voor het verwijderen van GPU drivers moet je soms wat extra's doen om er zeker van te zijn dat dit goed gaat: Zie voor AMD: https://www.amd.com/en/support/kb/faq/gpu-601

Graag ook even je specs delen inclusief van welke GPU je bent overstapt :+

[ Voor 8% gewijzigd door ZakKa.dev op 20-04-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipe4ever
ZakKa.dev schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:07:
  1. Heb je het alleen in dit spel? Is windows stabiel verder?
  2. Voelt het niet aan als lag?
  3. Heb je ook delay met muisacties?
  4. Wat heb je al geprobeerd?
Verwijder compleet je GPU drivers, reboot, en herinstalleer + reboot

Voor het verwijderen van GPU drivers moet je soms wat extra's doen om er zeker van te zijn dat dit goed gaat: Zie voor AMD: https://www.amd.com/en/support/kb/faq/gpu-601

Graag ook even je specs delen inclusief van welke GPU je bent overstapt :+
Windows is stabiel. En ja het is alleen met gamen. Vooral als het wat drukker word in het gebied. (maar de fps blijft hetzelfde)

Nee het is geen lag. De fps is tussen 60-65fps heb een max ingesteld namelijk

Ja voor muis geld dit ook. Tevens is de toetsenbord bedraad en muis draadloos (g700s)

Ik heb dit geprobeerd:
Vsync uit geschakeld
Steelseries engine verwijderd (dit stond op een forum)
Gpu driver opnieuw geïnstalleerd.
Cpu overlocken. (naar de turbo frequentie)
Het energie gedrag van de usb hoofd hub (in aparaat beheer) veranderd naar maximaal
Xbox services uitgeschakeld
In overlayout van Geforce experience uitgezet

Maarja het gekke is toen ik de gpu binnenkreeg heb ik gewoon uit voor zorg en omdat het een keer weer moest een clean install gedaan van Windows 10 pro

Tevens me specs
Msi z97 gaming 5
i5 4690k
16gb ddr3 ram
248gb m.2 ssd van Kingston
1tb seagate hdd
MSI Gtx 1080 gaming x 8gb
Iiyama monitor 1920x1080 60hz

Tevens ben ik er gister avond achter gekomen dat ik de game op een 5400 rpm schijf had geïnstalleerd dus die heb ik vervangen naar 7200rpm. Daardoor moet ik vanavond de game opnieuw installeren.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 09:29
Even wat losse tips en adviezen want het is moeilijk om te zien waar dit aan ligt.
  • Ik zou niet overklokken, zet alle BIOS instellingen op de default
  • Installeer drivers/tools en utilities van de harde schijf waar je het spel op installeert en doe een scan om te checken of het niet aan de hgarde schijf ligt]
  • Probeer echt alle programmas af te sluiten die draaien, ook services in de windows task manager van bijvoorbeeld software van MSI. Ik had recent een probleem dat de Asus Aura lightning software voor freezes zorgde. Het kan zijn dat MSI iets soortgelijks had
  • Schakel xbox game bar uit van windows
  • Update windows, je hebt een clean install gedaan dus misschien loop je achter
  • Ik ben nog niet overtuigd dat dit geen packet loss is, dus geen netwerkprobleem. Onderzoek dit met met monitoringsettings/ tools die de games die je aan het spelen bent zelf aanbiedt.
  • Check je CPU en GPU temps met een programma als HWMonitor en/of MSI Afterburner
Kijk ook even hier:

https://www.reddit.com/r/...ng_weird_input_lag_on_pc/

[ Voor 6% gewijzigd door ZakKa.dev op 20-04-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipe4ever
ZakKa.dev schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:57:
Even wat losse tips en adviezen want het is moeilijk om te zien waar dit aan ligt.
  • Ik zou niet overklokken, zet alle BIOS instellingen op de default
  • Installeer drivers/tools en utilities van de harde schijf waar je het spel op installeert en doe een scan om te checken of het niet aan de hgarde schijf ligt]
  • Probeer echt alle programmas af te sluiten die draaien, ook services in de windows task manager van bijvoorbeeld software van MSI. Ik had recent een probleem dat de Asus Aura lightning software voor freezes zorgde. Het kan zijn dat MSI iets soortgelijks had
  • Schakel xbox game bar uit van windows
  • Update windows, je hebt een clean install gedaan dus misschien loop je achter
  • Ik ben nog niet overtuigd dat dit geen packet loss is, dus geen netwerkprobleem. Onderzoek dit met met monitoringsettings/ tools die de games die je aan het spelen bent zelf aanbiedt.
  • Check je CPU en GPU temps met een programma als HWMonitor en/of MSI Afterburner
Kijk ook even hier:

https://www.reddit.com/r/...ng_weird_input_lag_on_pc/
Even een update:

Ik heb het bovensgaande uitgevoerd. Muis en toetsenbord delay is weg. Ik denk dat het aan de msi gaming app lag of de hdd.

Nu heb ik alleen een nieuw probleem. Nu doet me microfoon raar in discord. Als ik aan het gamen ben. Dat ik weg val.

En nog iets geks als ik alt tab doe en dan terug ga naar de game dan heb ik nog maar 25fps en stottert de game heel erg. Ik moet dan echt de game opnieuw opstarten.

Tevens heb ik net de cpu prioriteit van discord op maximaal gezet en de games op normaal via taakbeheer. En heb de optie bij de snelkoppeling aangevinkt niet optimaliseren voor volledig scherm (bij de game)

[ Voor 69% gewijzigd door Snipe4ever op 21-04-2020 13:03 ]