welke Router en oplossing is er

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Timmer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-12-2021
Mijn vraag
Ik woon in het buitengebied we huren een gedeelte van een boerderij we hebben wel adsl via de boerderij, maar is niet snel genoeg.
1 Het mooie zou zijn als onze telefoons als hotspot kunnen dienen voor de Router! (ik weet dat hij warm wordt)
2 het zou fijn zijn als mijn Nas s'nacht gebruik maakt van de adsl ivm data gebruik (2e router erbij voor adsl??)
3 eventueel geschikt voor 4g of 4g+ van T-mobile.
4 moet eigelijk mee kunnen in de caravan om wifi van camping op te pakken.
Is er een router die dit kan??
eventueel VPN

Relevante software en hardware die ik gebruik
Imac, printer, Printer, Nas, 2 game computer's Tv met cromecast, dat moet er allemaal op aangesloten worden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voor punt 1 heb ik geïnformeerd bij een winkel in routers en dat kon niet werdt er verteld.
Het liefst geen telefoon aansluiten via de kabel want dan kan ik mijn telefoon niet vrij gebruiken denk ik.
de alfa wifi camp pro ontvangt signaal en geeft dat door, maarkan weer geen 4g kaart hebben

alvast hartelijk bedankt
Rene Timmer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:42
Technisch is het allemaal haalbaar, maar zeker niet simpel. Wat je zoekt is een router met meerdere netwerk interfaces zodat deze zowel met ADSL (eth0) als met de hotspot van je telefoon (wlan0) verbonden kan zijn. Daarnaast moet hij natuurlijk een lokaal netwerk maken. (eth1) Tot slotte lijkt het alsof je ook nog wilt dat deze router zelf een WiFi netwerk creërt, maar dat laat ik voor het gemak even buiten beschouwing.

Wat betreft software zou je naar pfSense kunnen kijken, dit kan je zo instellen dat het zo veel mogelijk verkeer over eth0 (adsl lijn) stuurt, en de rest over wlan0 (hotspot). Ook kan je instellen dat wlan0 in de avond niet gebruikt wordt.

Ingewikkeld, maar haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:20
Er zijn dsl routers met LTE (4G) Fallback, bv Fritz!box 6890, deze maakt gebruik van 4G als de DSL lijn uitvalt. Misschien kun je een schakelaar er tussen zetten die overdag DSL uitzet?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08
Heb je een eigen adsl aansluiting of deel je deze met je huurbaas?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Timmer
Hij komt bij de huurbaas vandaan het enige wat ik heb is de kabel, die prik ik direct in de router!
De huurbaas heeft wel ivm slecht internet thuis van KPN, maar ik neem niet aan dat hij dan ook nog van de adsl gebruik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft je huurbaas KPN buitengebied want dan heb je een hogere snelheid. Extra 4G erbij vooral voor de download scheelt dat veel. Echter als deze op een slechte plek staat dan schiet het nog niet op.
Wat je kan doen zelf een Mifi router kopen met abbo (lees router met 4G modem). Met T-mobile heb je 5Gb per dag waarbij je steeds weer gratis 1Gb kan activeren kost je 25 per maand.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Timmer
Die kpn buitengebied gebruikt hij zelf en ik heb de gewone adsl!
Dat van t-mobile weet ik, vandaar dat ik een router zoekt met optie voor simkaart.
Pagina: 1