Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LostboyArno
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10-01 11:14
Ik heb net een nieuwe PC in elkaar gebouwd. So far so good. Echter de WD Blue SN550 1 Tb (NVMe) wordt niet herkend door zowel de bios als de windows installatie. Er zijn geen andere schijven aangesloten. Wat ik zoal gedaan heb:
  • In beide M2_1 en M2_2 sloten geprobeerd.
  • Secure boot aan/uit
  • CPM aan/uit
  • Booten van USB via de UEFI optie als ook de andere
  • USB stick met System Rescue Disk geprobeerd.
De laatste firmware is reeds aanwezig op het moederbord. Een driver voor de SSD is er niet zover ik kon vinden.

Ik heb helaas geen ander moederbord liggen waarop ik de schijf kan proberen.

Nou houd het voor mij een beetje op. Iemand nog enige idee of is dit doa?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Je moet sowieso M2_1 hebben, die ander is alleen geschikt voor SATA SSD's. Welke cpu gebruik je?

• LostboyArno
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10-01 11:14
Nielson schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:45:
Je moet sowieso M2_1 hebben, die ander is alleen geschikt voor SATA SSD's. Welke cpu gebruik je?
Ik gebruik de Ryzen 3600 en als geheugen de Crucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Eventueel nog een cmos reset en opnieuw reseaten in het slot, anders lijkt het idd erg op een doa.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True