Ik heb een Mac Mini van een jaar oud. Gisteren heb ik, omdat ik problemen had met InDesign dat de laatste tijd erg traag was, iets heel stoms gedaan. Ondanks dat ik een volslagen leek ben, dacht ik dat ik wel enkele caches kon verwijderen, waardoor misschien enige verbetering zou optreden. Vroeger, en dan heb ik het over jaren gelden, kon dat gewoon en herstelde de software wel weer de caches die nodig waren... ten minste, als ik mij niet vergis. Welnu, wellicht en heel misschien heb ik iets weggegooid waardoor ik nu een probleem heb. Als ik de Mac opstart en de gebruiker selecteer die ik normaal gebruik voor mijn werk, gaat de Mac telkens terug naar het inlogscherm en kan ik die gebruiker dus niet activeren. Als ik als hoofdgebruiker inlog, is er geen probleem en start de Mac gewoon op (maar daar staan de bestanden niet die ik nodig heb). Als ik dan de gebruiker wil activeren die de problemen oplevert, rechtsboven op de desktop, via ‘gebruikers en groepen’, krijg ik netjes het inlogscherm voor die gebruiker, en na het invullen van het wachtwoord verschijnen ook de bestanden en dergelijke van die gebruiker, maar binnen 5 seconden, voordat ik ook maar iets kan doen, of eerder als ik iets aanklik, ga ik weer terug naar het inlogscherm en kan ik dus helemaal niets meer met die gebruiker. En net bij die gebruiker staan al mijn werkgegevens, e-mails en werkmappen. Van bijna alle bestanden heb ik een backup (ik ben niet helemaal achterlijk...), maar aan bijvoorbeeld in slimme postbussen gearchiveerde e-mails en sommige administratieve bestanden kom ik niet meer...
Is er een mogelijkheid een gebruiker te herstellen, zonder dat gegevens verloren gaan of het invloed heeft op andere gebruikers? Ik heb nu een nieuwe gebruiker aangemaakt, waardoor ik wel weer kan werken, maar ik mis dus bestanden, die ik eigenlijk niet wil/kan missen. En ja, ik backup dus regelmatig mijn werkbestanden op externe schijven, maar daar staan dus niet mijn e-mails bij. Ook gebruik ik TimeMachine, maar die blijkt dus niet zo grondig te werken als ik gehoopt cq. verwacht had (en wie controleert dat nou?). Daar vind ik in ieder geval niet de bestanden die ik dus mis.
Het betreft een Mac Mini 3,2 Ghz, 6-Core i7 met 64 GB Geheugen. Het geheel draait op Catalina 10.15.4
Ik weet het, ben stom geweest, maar misschien kan iemand deze gladiool verblijden met een work-around...
Is er een mogelijkheid een gebruiker te herstellen, zonder dat gegevens verloren gaan of het invloed heeft op andere gebruikers? Ik heb nu een nieuwe gebruiker aangemaakt, waardoor ik wel weer kan werken, maar ik mis dus bestanden, die ik eigenlijk niet wil/kan missen. En ja, ik backup dus regelmatig mijn werkbestanden op externe schijven, maar daar staan dus niet mijn e-mails bij. Ook gebruik ik TimeMachine, maar die blijkt dus niet zo grondig te werken als ik gehoopt cq. verwacht had (en wie controleert dat nou?). Daar vind ik in ieder geval niet de bestanden die ik dus mis.
Het betreft een Mac Mini 3,2 Ghz, 6-Core i7 met 64 GB Geheugen. Het geheel draait op Catalina 10.15.4
Ik weet het, ben stom geweest, maar misschien kan iemand deze gladiool verblijden met een work-around...