Beste medetweakers,
ik heb online gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. De situatie is als volgt:
Ik heb in oktober 2018 een iPhone X aangeschaft. Ongeveer twee maanden geleden, viel de telefoon plotseling uit en na opnieuw opstarten gaf de telefoon aan dat de accu versleten was. De telefoon werd langzamer en viel af en toe uit. Ik heb in de tussentijd al een diagnose uit laten voeren bij een reparateur, welke ook constateerde dat de accu defect was.
Vorige week donderdag wilde de telefoon helemaal niet meer opstarten (Apple logo ging branden, en daarna weer uit). Vrijdag kon ik terecht voor een reparatie bij een Apple geautoriseerde reparateur.
Vandaag ontving ik een mail dat de accu niet vervangen kon worden, omdat deze opgezwollen was. In de mail stond het volgende:
ik heb online gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. De situatie is als volgt:
Ik heb in oktober 2018 een iPhone X aangeschaft. Ongeveer twee maanden geleden, viel de telefoon plotseling uit en na opnieuw opstarten gaf de telefoon aan dat de accu versleten was. De telefoon werd langzamer en viel af en toe uit. Ik heb in de tussentijd al een diagnose uit laten voeren bij een reparateur, welke ook constateerde dat de accu defect was.
Vorige week donderdag wilde de telefoon helemaal niet meer opstarten (Apple logo ging branden, en daarna weer uit). Vrijdag kon ik terecht voor een reparatie bij een Apple geautoriseerde reparateur.
Vandaag ontving ik een mail dat de accu niet vervangen kon worden, omdat deze opgezwollen was. In de mail stond het volgende:
Nu is mijn vraag: kan dit wel? Mijn toestel heeft twee jaar garantie en de accu één jaar. De telefoon is anderhalf jaar oud. De garantie van de accu is dus verlopen, maar van het toestel niet. Omdat de accu opgezwollen is, kunnen ze niet bepalen of het toestel schade heeft en als dit zo is, of dit is veroorzaakt door de defecte accu. Ik kan dus geen aanspraak maken op mijn garantietermijn van twee jaar. De reparateur bood als enige oplossing de aanschaf van een nieuw toestel, a 595,- Euro. Ik vind het prima om te betalen voor een nieuwe accu, gezien deze uit de garantie is, echter ben ik het niet eens met de aanschaf van een nieuw toestel.Tijdens de diagnose is vastgesteld dat de batterij opgezwollen is. Helaas weerhoud dat ons van een batterijvervanging. Daarnaast gaat het toestel niet aan en betekend dat dat wij niet kunnen garanderen dat het probleem bij de batterij ligt. Het toestel kan om die reden alleen meer vervangen worden voor een nieuw toestel. Dit is helaas de enige reparatie die Apple bied in dit geval.
[ Voor 4% gewijzigd door tommyz op 19-04-2020 16:52 ]