USB muis, dan wel-dan niet herkend...

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Topicstarter
Troubles dus met een Logitech USB muis op de USB poort van de laptop. Het geval is als volgt:

De laptop heeft al een muisbesturing die wordt herkend als PS/2 wheelmouse.... en da's in orde.

Sluit ik nu een USB muis aan, dan wordt ie eveneens herkend, en werkt. Maar wanneer ik tussentijds de laptop aanzet zonder die USB muis en later weer mét USB muis, dan staat er een uitroepteken voor de USB muis, ten teken dat de hardware niet werkt. Pas wanneer ik die weggooi wordt ie met een volgende start herkend.

Het gaat dus goed zolang ik het ding nóóit opstart zonder die USB muis. Doe ik dat wel, dan wordt het eerst weer kloten in het apparaatbeheer alsvorens het ding weer kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27148

Dat is toch niet zo moeilijk? Gewoon muis erin houden.
Mijn muis gaat ook raar doen als ik hem erin/uit haal als de computer aan staat.
Dus das niet zo vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Stel dat je W95 OSR2 zou draaien (maar dat zal wel niet), dan zou de gebrekkige USB-ondersteuning de oorzaak kunnen zijn.

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ding is standaard uitgeleverd met WindowsME trouwens. De USB muis erin laten zitten maakt niks uit. Als het ding eenmaal uit is geweest wordt ie de volgende keer zomaar niet juist herkend. Ofwel ontbreekt het ding in apparaatbeheer helemaal, ofwel staat ie daar met een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zit dus met precies hetzelfde probleem op een sony VAIO laptop en een USB intelli mouse, krijg het ding maar niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb exact etzelfde maar dan op een gewone desktop. heb trouwens wel een touchpad aan de ps2 poort en een log. muis aan de USB.

heel soms werkt de muis niet (lichtje staat ook uit)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 21:06
ikke ook wel eens dat mn logitech usb wheelmouse niet herkend wordt... onder win2k gewoon stekkertje erin en eruit, maar onder winme.... hangen!!!!!

Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5675, Corsair Vengeance 12GB DDR3-1600, Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, Samsung 850 EVO 256GB, Cooler Master CM 690, Dell U2412M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Problem solved.... lag aan Logitech.

Blijkbaar is die Logitech niet compatible met die laptop ofzo....

Koop ik dus een simpele Lenco USB optische scrollmouse en die werkt heerlijk. Maakt niet uit of ik met of zonder muis opstart... hem erin en eruit trek.... hij gaat als de brandweer.

Hetgeen mijn vertrouwen in Logitech een flinke deuk geeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:37

sjirafje

No inspirational quotes here

ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ik heb een USB trust muisje (met lampje) En wanneer ik de laptop op slaapstand zet of opnieuw opstart dan doet ie het af en toe niet als de laptop weer aan is. En dan moet ik soms tot 5 keer toe de stekker van de muis er uit trekken en er weer in doen voordat hij het weer doet.

Dat is opzich niet zo'n probleem maar toch wel storend. Is hiet niet iets aan te doen?

Verder werkt de muis perfect.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

AHUM ;)

Een vriendin van mij heeft bijna exact hetzelfde.
Logitech muis op laptop doet het gewoon in de USB poort maar als de computer een "tijdje" heeft uitgestaan dan is de computer blijkbaar vergeten dat er iets in die poort zit en moet je eerst de muis eruit halen en er weer in stoppen waarna de computer hem weer detecteerd.

Aangezien het nu meer dan een jaar later is zijn er nu misschien wel oplossingen? :P

[ Voor 4% gewijzigd door blaatbeest op 25-01-2005 16:16 ]

x

Pagina: 1