Account uitgeschakeld in App Store en iTunes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:32
Heeft iemand het volgende al eens ervaren?

“Je account is uitgeschakeld in de App Store en iTunes”

Eindelijk heb ik mijn ouwe heer zo ver dat ie over ging naar Apple. iPhone XR, iPad Pro 2020 een watch series 5 aangeschaft (gelijk groots aangepakt). Nadat ik vertelde hoe fijn het wel niet werkte allemaal etc. Daarbij vind ik het gewoon fijn dat ie die watch draagt met valdetectie. Hij is op leeftijd, heeft wat evenwichtsproblemen, slechte knie en is alleen.

Hij bleek in een ver verleden al eens een AppleID te hebben aangemaakt. En die konden we dus ook gewoon gebruiken. De XR installatie procedure doorlopen, geen probleem. Laatste software erop. 13.4.1. Zijn contacten over gezet (export via Google, en import in iCloud). So far so good.
Tot we apps wilde gaan installeren. Dan komt Apple dus met bovenstaande melding als we bijvoorbeeld whatsapp willen installeren op de telefoon.

Via Google wordt ik niet veel wijzer. Enige wat er uit komt is contact zoeken met Apple support, maar helaas zijn die pas bereikbaar vanaf morgen. Wel alvast maar een bel afspraak ingepland.

Sta ik mooi voor lul... had hem zover gekregen om over te gaan en dan werkt het allemaal niet😢

Beste antwoord (via Bulligan op 20-04-2020 16:22)

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-10 00:41
Ga er vanuit dat je dit al hebt geprobeerd: https://www.hellotech.com/blog/fix-disabled-apple-id
Want ik denk dat nr 2 voor jouw vader van toepassing is.

Laurens-Jan Merkx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:39

GB2

En dan maak je gewoon een nieuw account aan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-10 00:41
Ga er vanuit dat je dit al hebt geprobeerd: https://www.hellotech.com/blog/fix-disabled-apple-id

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:26

g0tanks

Moderator CSA
Hoe ging het inloggen op het oude account? Heb je misschien te vaak een verkeerd wachtwoord ingevuld waardoor de app store tijdelijk is uitgeschakeld?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
GB2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:32:
En dan maak je gewoon een nieuw account aan?
Dat is een optie die ik heb overwogen. Maar dan moet ik eerste weer die telefoon en iPad ontkoppelen en resetten en dergelijke. Bovendien vind het gewoon een beetje raar dat we wel het ID kunnen gebruiken maar geen apps kunnen downloaden.
g0tanks schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:34:
Hoe ging het inloggen op het oude account? Heb je misschien te vaak een verkeerd wachtwoord ingevuld waardoor de app store tijdelijk is uitgeschakeld?
Dat weet ik dus niet. Hij kwam zelf met het verhaal dat ie al een Apple ID had. Hij heeft weliswaar via “wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord moeten instellen.
ljsquare schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:33:
Dat is idd wat ik voornamelijk tegenkwam inderdaad. Ik zal het nog eens doornemen en waarschijnlijk morgen even afwachten. Heb vroeg in de ochtend een afspraak met ze staan.

[ Voor 56% gewijzigd door Bulligan op 19-04-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
@sypie Ja, inloggen gaat wel. Helaas kunnen we geen betaal methode toevoegen. Ook hierbij krijgen we een melding dat we contact moeten opnemen met support.

Tevens zou het geen verplichting moeten zijn om een betaal methode toegevoegd te hebben. Kan me niet herinneren dat ik of mijn vriendin dit hadden bij eerste aanmaak van ID en installatie van onze toestellen.

@Verwijderd Mijn excuses voor een dubbel topic. Te veel op enter gedrukt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In dat geval kan het natuurlijk zijn dat men het verdacht vind dat er nu "ineens" activiteit op een oud account is. De kans is aanwezig dat men dat blokkeert en dat ze het opheffen op het moment dat je contact opneemt en het verhaal uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
sypie schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:03:
In dat geval kan het natuurlijk zijn dat men het verdacht vind dat er nu "ineens" activiteit op een oud account is. De kans is aanwezig dat men dat blokkeert en dat ze het opheffen op het moment dat je contact opneemt en het verhaal uitlegt.
Daar heb ik begrip voor. Alleen maar netjes van ze. Beetje jammer dat ze dan alleen maar via een telefonische afspraak, doordeweeks, bereikbaar zijn voor een oplossing en dat je het niet zelf online kan fixen. Mijn ouwe heer was hier dus zelf nooit uitgekomen, mede omdat mijn ervaring met telefonische afspraak met Apple in het Engels gaat.

We gaan het meemaken morgen. Anders word het alsnog een nieuw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Opgelost. Beetje jammer dat je dan moet wachten op een doordeweekse dag om je account unlocked te krijgen, was 2 tellen werk. Ze konden niet aangeven wat de oorzaak was maar waarschijnlijk idd een verouderd account.

Tevens kreeg ik deze keer een Nederlands sprekende dame aan de lijn. Mijn voorlaatste contact was volledig in het Engels. Nou heb ik daar geen moeite mee, maar mijn ouwe heer bijvoorbeeld wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Bulligan op 20-04-2020 16:25 ]

Pagina: 1