Speakers voor onder de veranda, met bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik zoek een?
Speakersetje 2.0 met optische en bleutooth aansluiting

Budget ongeveer
€ 350,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Buiten in de veranda hangen en aansluiten op de tv. De tv heeft een digitaal optische aansluiting (dit lijkt mij de juiste manier om ze aan te sluiten?

Ook wil ik dat ik bv via de telefoon muziek kan streamen naar de speakers zonder dat de tv aanstaat, worden het dan bluetooth speakers?

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos/Denon heb ik naar gekeken maar ik weet niet of deze speakers voldoen aan mijn eisen, ook omdat ik de speaker op wil hangen in een hoek

Zijn er mensen met soortgelijke speakers? Alvast bedankt en fijne zondag.

Beste antwoord (via Fietnetje op 19-04-2020 20:54)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:38
Je kunt ze ook een week (of twee) laten hangen, in die tijd kun je verder kijken. Vaak wennen dingen wel ;) Mocht ze er na een week nog niet over ophouden, dan kom je tenminste goed beslagen ten ijs voor wat betreft de vervanger. Maar ik wens je dan succes, want veel kleiner zonder dat het de meerwaarde tov de tv-speakers verliest, gaat het niet worden ben ik bang. Het zal mm-werk zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 19-04-2020 20:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Is er geen andere (tulp/jack) aansluiting voor handen? Aangezien je je toch beperkt tot stereo, heeft optisch niet echt een meerwaarde.

Je geeft aan de speakers op te willen hangen, je zou evt ook een plateau kunnen maken, dan zou elke actieve stereo speaker geplaatst kunnen worden. Denk je ook aan de stroomtoevoer? Een stereosetje heeft vaak een verbindingskabeltje tussenbeide speakers, deze heeft een beperkte lengte.

Alternatief is twee mono speakers met eigen stroomvoorziening, maar dan heb je sowieso twee aansluitpunten voor stroom. In dit laatste geval ben je denk ik het beste uit met een tulpaansluiting, omdat je die als enkel aderige kabel kunt kopen of in geval van stereo de twee aders makkelijk uit elkaar kunt trekken. Overigens denk ik dat bij twee mono speakers de optie van draadloze signaaloverdracht komt te vervallen.

Ander alternatief is twee passieve speakers met een versterker. Gezien het extra apparaat vreet dat wel aan je budget.

[ Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 19-04-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 117% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
LA-384 schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:05:
Is er geen andere (tulp/jack) aansluiting voor handen? Aangezien je je toch beperkt tot stereo, heeft optisch niet echt een meerwaarde.

Je geeft aan de speakers op te willen hangen, je zou evt ook een plateau kunnen maken, dan zou elke actieve stereo speaker geplaatst kunnen worden. Denk je ook aan de stroomtoevoer? Een stereosetje heeft vaak een verbindingskabeltje tussenbeide speakers, deze heeft een beperkte lengte.
Stroom loopt via het schuurtje erlangs dus geen probleem

Alternatief is twee mono speakers met eigen stroomvoorziening, maar dan heb je sowieso twee aansluitpunten voor stroom. In dit laatste geval ben je denk ik het beste uit met een tulpaansluiting, omdat je die als enkel aderige kabel kunt kopen of in geval van stereo de twee aders makkelijk uit elkaar kunt trekken. Overigens denk ik dat bij twee mono speakers de optie van draadloze signaaloverdracht komt te vervallen.

Ander alternatief is twee passieve speakers met een versterker. Gezien het extra apparaat vreet dat wel aan je budget.
Dit zijn de aansluitingen van de tv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJbeOPqor-uylUsy-faL2QgwLtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9OyQZa2W403971omKTbcW7L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Vettigedennis schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:14:
Optical is echt de beste manier om zulke 2.0 setjes aan te sluiten op de tv.
Want? Wat is de meerwaarde bij enkel stereo? Analoge signaaloverdracht heeft zover ik weet geen kwaliteitsbeperkingen, itt digitale overdracht.
@Fietnetje RCA=tulp

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 19-04-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
Vettigedennis schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:14:
Als je je budget ietsjes op rekt naar 400€ heb je de Dali Zensor 1AX

Actieve bookshelf speakers met optical in , bluetooth , 3.5 mm analoog in , subwoofer uitgang aansluiting en echt een knap geluid. Veel beter dan Sonos iig :)

Moet je alleen niet te lang uitstellen want de speaker lijn gaat eruit. De Dali’s zijn nu in de uitverkoop van 600€ voor 400€

Ze hebben ook de mogelijkheid om ze op te hangen aan de muur.

Optical is echt de beste manier om zulke 2.0 setjes aan te sluiten op de tv.
Ahh 400 euro vind ik dan weer té haha, ik zoek ook een iets compactere speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
LA-384 schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:20:
[...]

Want? Wat is de meerwaarde bij enkel stereo? Analoge signaaloverdracht heeft zover ik weet geen kwaliteitsbeperkingen, itt digitale overdracht.
@Fietnetje RCA=tulp
Ok dus aansluiten via RCA van de tv is prima.. Heb jij nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Fietnetje schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:37:
[...]

Ok dus aansluiten via RCA van de tv is prima.. Heb jij nog tips?
Niet specifiek. Ik denk dat je met de info die reeds gegeven is een prima shortlist kunt maken.
Maar als de genoemde Dali Zensor 1 al aan de grote kant is voor je, denk ik dat je redelijk beperkt bent in je opties en het vooral bij pc-speakers moet gaan zoeken. Daarbij lijkt een afstandsbediening mij wel wenselijk. Gezien je met twee mogelijke inputs te maken krijgt, wil je kunnen switchen tussen beide, zonder dat je telkens een trap moet pakken om dat op de speaker zelf te doen. Zover ik weet gaat het switchen niet vanzelfsprekend automatisch, als het überhaupt al automatisch gaat.

iig wat resultaten uit de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
LA-384 schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:52:
[...]

Niet specifiek. Ik denk dat je met de info die reeds gegeven is een prima shortlist kunt maken.
Maar als de genoemde Dali Zensor 1 al aan de grote kant is voor je, denk ik dat je redelijk beperkt bent in je opties en het vooral bij pc-speakers moet gaan zoeken. Daarbij lijkt een afstandsbediening mij wel wenselijk. Gezien je met twee mogelijke inputs te maken krijgt, wil je kunnen switchen tussen beide, zonder dat je telkens een trap moet pakken om dat op de speaker zelf te doen. Zover ik weet gaat het switchen niet vanzelfsprekend automatisch, als het überhaupt al automatisch gaat.

iig wat resultaten uit de pricewatch
Ik heb laatst voor aan de PC deze speakertjes besteld en hier komt echt leuk geluid uit, deze kan ik dus ook voor buiten gebruiken?
pricewatch: Edifier R1850DB

[ Voor 3% gewijzigd door Fietnetje op 19-04-2020 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Die lijkt alles te hebben wat je wil, lijkt me het proberen waard. Hou er wel rekening mee dat het geluid onder de veranda mogelijk wat minder vol is en zelfs wat blikkerig kan zijn tov bij je pc. Dat zullen de meeste pc speakers (en kleine speakers in het algemeen) hebben overigens.

Aangezien ze in een veranda komen, moet dat zo in de lente en zomer weinig problemen geven. Of ik ze zelf ook in de herfst en winter zou laten hangen, zou afhangen van hoe vaak ik er zou zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 19-04-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
LA-384 schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:09:
Die lijkt alles te hebben wat je wil, lijkt me het proberen waard. Hou er wel rekening mee dat het geluid onder de veranda mogelijk wat minder vol is en zelfs wat blikkerig kan zijn tov bij je pc. Dat zullen de meeste pc speakers (en kleine speakers in het algemeen) hebben overigens.

Aangezien ze in een veranda komen, moet dat zo in de lente en zomer weinig problemen geven. Of ik ze zelf ook in de herfst en winter zou laten hangen, zou afhangen van hoe vaak ik er zou zitten.
Ja in de veranda(open) zal het idd iets minder klinken maar we gaan er geen festival van maken (de vrouw vind het tv geluid al voldoende) En nu komt de vrouw met dat ze de speakers te groot vind voor in de veranda >:) Zouden er wel kleine speakers zijn die een beetje in de buurt komen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Je kunt ze ook een week (of twee) laten hangen, in die tijd kun je verder kijken. Vaak wennen dingen wel ;) Mocht ze er na een week nog niet over ophouden, dan kom je tenminste goed beslagen ten ijs voor wat betreft de vervanger. Maar ik wens je dan succes, want veel kleiner zonder dat het de meerwaarde tov de tv-speakers verliest, gaat het niet worden ben ik bang. Het zal mm-werk zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 19-04-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
@LA-384 Beste antwoord, haha bedankt. Ik ben na het kopen van deze speakers niet meer onder de levenden ::P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
Ik ga denk ik toch voor een soundbar:

https://tweakers.net/pric...n-dht-s316/specificaties/

Dit lijkt mij een leuke keuze om onder/boven de tv te hangen in de veranda?
Pagina: 1