Een waterkoeler bijvullen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 09:54
Hallo,

Wij hebben op kantoor een waterkoeler staan met een fles bovenop. Er ligt namelijk geen waterleiding in die ruimte.
Elke keer moeten we de flessen vervangen door duur bronwater, terwijl kraanwater natuurlijk ook prima is. Maar de doppen van deze flessen zijn beveiligd tegen bijvullen

Nu had ik bedacht om een gaatje boven in de fles te snijden hem vervolgens met de slang bij te vullen en met een stuk huishoudfolie of tape het gat dicht te maken zodat er geen troep in kan komen. Is een stuk goedkoper dan elke keer nieuwe flessen kopen.

Degene die dat spul verkoopt zegt natuurlijk niet doen er kan bacteriegroei etc etc komen en verkoopt graag flessen water.

Zien jullie hier bezwaren of moet het gewoon kunnen zonder problemen? Laat de slang van te voren uiteraard doorlopen en vul denk ik 1 tot 2 keer per week bij zodat het water niet heel oud wordt. Om de zoveel tijd de fles een keer vervangen door een nieuwe.

Groeten Tim

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Is dan iedereen een waterflesje geven en zelf bijvullen op het toilet niet een veel goedkopere en simpelere oplossing? En een koelkastje er bij.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 19-04-2020 13:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

Illusion

(the art of)

Niet doen. Losse slangen zijn een feest voor legionella.

Bel gewoon een loodgieter, leg een waterleiding aan en zet een waterkoeler neer die op de leiding aangesloten kan worden.

Er hoeft in de komende 5 jaar maar 1 persoon ziek te worden en je gepruts met de waterkoeler daar de schuld van te geven en je hebt al meer uitgegeven aan advocaatkosten.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vervangen door een kraanwaterkoeler.

Edit: hoe zieltogend is die toko als op een paar flessen water al beknibbeld moet worden 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door evilution op 19-04-2020 13:27 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28
Komt op mij erg krenterig over, die flessen zijn 10-15 p/st. En 2x inde week vullen geeft aan dat je daar niet met 2 man zit.

Is de kraan ver lopen dan? Zo te horen niet. Laat anders een extra wasbakje aanleggen en geef iedereen 1x een afsluitbare fles met opdruk.

Nog beter: niet zo krenterig wezen, let ook op de uitstraling die dit heeft op je personeel als jij je flessen gaat bijvullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@detim Ik denk niet dat de flessen jullie eigendom zijn, dus mag je daar niet mee klooien.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hackus schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:41:
@detim Ik denk niet dat de flessen jullie eigendom zijn, dus mag je daar niet mee klooien.
Net bierflesjes, die mag je ook niet kapot laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Laatst online: 23:20
Dat klinkt als mijn vorige werkgever! Te gierig voor een systeem met waterleiding, klagen over het waterverbruik en proberen op de domste manieren een kwartje te besparen terwijl elders een vermogen aan productiviteitsverlies werd veroorzaakt!
Gewoon lekker het dure en milieubelastende water blijven gebruiken tot je baas een keer de knoop doorhakt om met een beter oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Svp vriendelijk blijven.

De vraag die ik stel is niet of ik al dan niet een krent zou zijn, maar wat dit voor een gevolgen zou kunnen hebben voor de waterkwaliteit.
Het gaat om een paar 100 euro aan water per jaar, dat is geen ramp, maar het is zonde van het geld als het goedkoper kan en wellicht net zo goed of beter is.

Hier heb je bijvoorbeeld een vat wat er speciaal voor gemaakt is, enige verschil is volgensmij een brita filter wat zover ik weet niet echt bacteriën dood, maar wat andere stoffen er uit filtert. https://www.watercoolerso...aar-watervat-waterkoeler/ is dus een beetje hetzelfde als wat ik zou willen maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 19-04-2020 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
De gevolgen voor de waterkwaliteit zijn wel degelijk genoemd. Legionella. Gaat nogal snel met zo'n slang en het bijvullen. Laat staan hoe je die slang zijn werk gaat laten doen.. die zal je moeten aanzuigen, hallo meuk die in jouw mond zit...

Gewoon niet doen dus.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Legionella groeit toch alleen als het water wat warmer is? Als ik de slang eerst een paar minuten laat doorspoelen is er niets aan de hand toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-05 12:52
Thuis kloten door de waterbidon van een waterkoeler te hervullen, oke. Zelf weten. Maar op een kantoor? Serieus? ;w

Om er toch even op in te gaan: Ik ken een situatie waar men een bidon vaak hervuld hebben gedurende een zomer, door de plastic dop eruit de wikken, hervullen uit de kraan en wat morsen bij het omdraaien van de bidon. Na een poos zag je het rubber ed. van de dop gaan schimmelen... Schimmel zal je al snel krijgen, ook in de bidon zelf.

Ik zou ver weg blijven van een werkgever die flessen hervult. Als het allemaal zo duur is koop je een waterkoeler dat aangesloten is op de waterleiding. En anders niet. Koelkast neerzetten met eigen flesjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
detim schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:58:
Legionella groeit toch alleen als het water wat warmer is? Als ik de slang eerst een paar minuten laat doorspoelen is er niets aan de hand toch?
Warmer water is optimaler voor legionella, maar het is zeker niet zo dat legionella alleen groeit in warm water.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 19:23
Alle collega’s een Dopper geven en fijntjes vullen met kraanwater, wel zo goed voor het milieu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:05
Besparen op de gezondheid van je werknemers lijkt me een heel slecht plan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:45

Grvy

Bot

detim schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:55:
Bedankt voor jullie totaal nutteloze reacties om mij proberen de les te lezen. (enkele uitzonderingen daargelaten)
Svp vriendelijk blijven. En je mag er ook voor kiezen niet te reageren.

Je vraagt (blijkbaar als werkgever) om op je personeel een paar honderd euro per jaar te bezuinigen, dan ben je gewoon een krent. :P Daarnaast, doe het dan goed (en ga niet zelf kutten met allerlei rare ongezonde dingen) en leg een leiding aan en doe er een fatsoenlijke waterkoeler op. :>

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 19-04-2020 19:55 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Mijn doel is absoluut niet besparen op gezondheid. Dat is juist de reden dat ik hier kom vragen of er gezondheidsbezwaren zijn en had gehoopt dat iemand op basis van zijn kennis of ervaringen wat concreets over te melden had.

Anders had ik het wel gewoon gelijk in gang gezet omdat het niet zo moeilijk uit te voeren is.

Echter zijn er hier voornamelijk nutteloze reacties dat het krenterig is en ongezond. Maar waarom het nu concreet ongezond zou zijn vertellen de meeste van jullie niets over. Dus de meeste reacties zijn zinloos en willen puur een beetje met hun vingertje zitten wijzen.

Er zijn wel mensen met een nuttige toevoeging in dit topic die het gevaar van legionella aangeven, ik was in de veronderstelling dat dit niet op zou treden bij koud water, maar goed dit gaan we natuurlijk niet riskeren. Verder was ik zelf even rond aan het lezen dat blijkbaar lang niet elke slang geschikt is om uit te drinken, daar was ik niet van op de hoogte, maar nu wel. Dus zal tzt. gewoon een waterleiding laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.rivm.nl/legionella

begin bij het begin, het RIVM doet meer dan alleen corona-onderzoek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

Illusion

(the art of)

detim schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:40:
Mijn doel is absoluut niet besparen op gezondheid. Dat is juist de reden dat ik hier kom vragen of er gezondheidsbezwaren zijn en had gehoopt dat iemand op basis van zijn kennis of ervaringen wat concreets over te melden had.

Echter zijn er hier voornamelijk nutteloze reacties dat het krenterig is en ongezond. Maar waarom het nu concreet ongezond zou zijn vertellen de meeste van jullie niets over. Dus de meeste reacties zijn zinloos en willen puur een beetje met hun vingertje zitten wijzen.
Dus je wilt niet besparen op gezondheid, maar als mensen zeggen dat je besparingsmethode ongezond is, dan vind je dat een nutteloze reactie..
detim schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:15:
Zien jullie hier bezwaren of moet het gewoon kunnen zonder problemen? Laat de slang van te voren uiteraard doorlopen en vul denk ik 1 tot 2 keer per week bij zodat het water niet heel oud wordt. Om de zoveel tijd de fles een keer vervangen door een nieuwe.
Zoals je ziet zien heel veel mensen bezwaren. Dat het je niet uitkomt is wat anders.

Vergeet ook niet dat op het moment dat je denkt "goh, die fles is een beetje viezig, ik ga de fles vervangen" het echt al véél te laat is. Al het vuil zakt naar de bodem, en zit dus al lang in de warmtewisselaar van je waterkoeler, ruim voordat je iets aan de fles kan zien.
En laat die warmtewisselaar nou net heel moeilijk te reinigen/vervangen zijn. Het is ook alleen maar het duurste onderdeel uit die hele waterkoeler.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Laatst online: 23:20
Naast dit alles is het image dat je hierbij geeft op klanten of zakenrelaties die langskomen ook niet goed. Die zullen zo een houtje touwtje oplossing zien en daarbij ook gaan nadenken waar nog meer op bespaart wordt binnen zo een bedrijf. Is een goedkopere en milieuvriendelijkere oplossing niet gewoon direct kraanwater? Wij zijn in Nederland gezegend met het beste kraanwater op de wereld en daarom is al het andere alleen maar een enorme belasting op het milieu zonder dat het echt iets toevoegt.
Een paar meter extra lopen voor water is ook niet verkeerd voor kantoormensen die het grootste deel van de dag achter hun pc zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@detim

Meestal staat die waterkoeler er gratis van dezelfde leverancier die het water levert. Dat al gecheckt? Anders neemt hij dat ding op een gegeven moment gewoon weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03
Er is anders altijd nog een dergelijke oplossing maar voor kantoorgebruik zeer waarschijnlijk te klein.
Habit DT8 waterkoeler

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je nu een paar honderd Euro per jaar uitgeeft aan die flessen, dan kun je toch beter eenmalig een paar honderd Euro uitgeven aan een loodgieter voor aanleg van een leiding.
Verdien je binnen een jaar terug...

Trouwens, jouw uren zijn ook niet gratis dus uiteindelijk is het bijvullen in mijn beleving het verplaatsen van kosten.

Daarnaast, hoe ga je het zelf bijvullen van de flessen uitleggen als er iemand ziek geworden is?
Verzekeraar zal niet willen betalen omdat je moedwillig hebt lopen "rommelen".
Ik moet er niet aan denken dat ik erachter kom dat mijn werkgever op deze manier - ten kosten van gezondheid - geld wil besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:16

g0tanks

Moderator CSA
Ad de Jong schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:21:
Er is anders altijd nog een dergelijke oplossing maar voor kantoorgebruik zeer waarschijnlijk te klein.
Habit DT8 waterkoeler
Dan verplaats je de kosten alleen maar van nieuwe flessen naar nieuwe filters. ;)
De Habit DT8 waterkoeler is standaard voorzien van een Aqua Optima Evolve single life filter. Dit filter heeft een capaciteit tot 100 liter water. Voor een gemiddeld gezin betekent dit dat het filter eens per maand vervangen moet worden (uitgaande van zo'n 3,5 liter per dag).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Ad de Jong schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:21:
Habit DT8 waterkoeler
Ziet er ook gemakkelijk en fijn uit.

Maar velen zeggen hier dat zelf bijvullen een no go is.
Echter doe je dat bij deze toch ook en bijvoorbeeld bij een dopper flesje ook. Dan wel onder de kraan, geen slang. Maar dat zou met een gaatje in het grotere vat ook kunnen dat je die onder de kraan vult.

Dan is er verder toch geen verschil? Uitgezonderd dat dit een filter heeft, maar zover ik weet filtert dit er geen bacteriën uit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Waarom heb je in vredesnaam een filter nodig? Het drinkwater uit de kraan in NL is van bijzonder goede kwaliteit. Tijdens een werkbezoek aan Vitens onlangs is mij zelfs wijs gemaakt dat drinkwater aan hogere normen dient te voldoen dan water in flessen. De handel in flesjes water is de meest kansloze bedoening ooit.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Mijn vorige werkgever was ook op de dubbeltjes en wou geen fatsoenlijk systeem aanleggen. Uiteindelijk voorgesteld om een aantal kannetjes te kopen. Je vult die kan per persoon gewoon met kraanwater, kan je 3 of 4 glazen uithalen. Eind van de dag de kannen in de vaatwasser.

Is dat een idee voor jou? Hoeven je werknemers minder (ver) te lopen om drinken te halen en het blijft hygiënisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Plucky schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:40:
Als je nu een paar honderd Euro per jaar uitgeeft aan die flessen, dan kun je toch beter eenmalig een paar honderd Euro uitgeven aan een loodgieter voor aanleg van een leiding.
Verdien je binnen een jaar terug...

Trouwens, jouw uren zijn ook niet gratis dus uiteindelijk is het bijvullen in mijn beleving het verplaatsen van kosten.

Daarnaast, hoe ga je het zelf bijvullen van de flessen uitleggen als er iemand ziek geworden is?
Verzekeraar zal niet willen betalen omdat je moedwillig hebt lopen "rommelen".
Ik moet er niet aan denken dat ik erachter kom dat mijn werkgever op deze manier - ten kosten van gezondheid - geld wil besparen.
Je hebt zeker een punt en zoals ik al aangaf ga ik tzt. ook wel een water leiding laten leggen. Het is ook niet super ver weg van een leiding dus dat is vrij goed te doen.
Ik heb nu nog best wat flessen op voorraad dus drinken deze eerst lekker leeg.

En laat ik voorop stellen ik ga absoluut niet bezuinigen op gezondheid. En denk niet dat het alleen voor mijn medewerkers is, maar ik drink er zelf ook uit. Maar ik zie nog niet helemaal waarom een fles van de waterkoeler een aantal keer bijvullen met de kraan en dan weer vervangen direct een gezondheidsgevaar zou zijn. De slang en legionella etc. snap ik dus dat is me duidelijk. Maar denken jullie dat een fles een paar keer onder de kraan vullen en terug plaatsen echt ongezond zou zijn? Ik zie dat niet zo. De "connector"
wordt telkens ontsmet met spray.
Maar graag hoor ik van jullie waarom dat volgens jullie zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:19

D4NG3R

kiwi

:)

detim schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:46:
[...]

Maar velen zeggen hier dat zelf bijvullen een no go is.
Echter doe je dat bij deze toch ook en bijvoorbeeld bij een dopper flesje ook. Dan wel onder de kraan, geen slang. Maar dat zou met een gaatje in het grotere vat ook kunnen dat je die onder de kraan vult.
Dat soort flesjes zijn er dan ook op gemaakt om (gemakkelijk) schoon gemaakt te worden of bijvoorbeeld in de vaatwasser te gooien, gaat dat ook zo gemakkelijk bij 15L waterkoeler flessen? Ik denk van niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
D4NG3R schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:56:
[...]

Dat soort flesjes zijn er dan ook op gemaakt om (gemakkelijk) schoon gemaakt te worden of bijvoorbeeld in de vaatwasser te gooien, gaat dat ook zo gemakkelijk bij 15L waterkoeler flessen? Ik denk van niet.
Je zou ze een paar keer uit kunnen spoelen, ik weet niet of dat afdoende is. Vaatwasser gaat natuurlijk niet. Ze komen niet in contact met je mond, dus weet niet of er iets bij kan komen waardoor het water kan "bederven".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:34
evilution schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:52:
Waarom heb je in vredesnaam een filter nodig? Het drinkwater uit de kraan in NL is van bijzonder goede kwaliteit. Tijdens een werkbezoek aan Vitens onlangs is mij zelfs wijs gemaakt dat drinkwater aan hogere normen dient te voldoen dan water in flessen. De handel in flesjes water is de meest kansloze bedoening ooit.
Klopt. Ik had vroeger een waterlaboratorium als klant die ook zo’n systeem met die grote blauwe flessen in huis haalden voor het kantoor. Maar ja, wat doet een waterlab dan? Juist, testen. En wat bleek? Niet alleen was leidingwater schoner, het flessenwater bevatte stoffen die boven de wettelijke norm uit kwamen qua hoeveelheid. Ding ging dus direct retour.

Kortom mijn advies: grote glazen of drinkflessen nemen en kraanwater drinken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

detim schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:58:
[...]

Je zou ze een paar keer uit kunnen spoelen, ik weet niet of dat afdoende is. Vaatwasser gaat natuurlijk niet. Ze komen niet in contact met je mond, dus weet niet of er iets bij kan komen waardoor het water kan "bederven".
Hoe denk je dat schimmel op dingen komt? Die sporen fladderen gewoon vrolijk door de lucht.

Met afdekken voorkom je inderdaad al veel ellende, maar je hebt toch wel een bijzonder groot probleem als je werknemers ziek worden van het water.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detim
Hoe kijken jullie dan hier tegen aan?

https://www.watercoolerso...aar-watervat-waterkoeler/

Dit is precies zoals ik het wilde gaan maken eigenlijk, maar dan met een filter en kant en klaar.
Het filter lijkt me weinig nut hebben. Hier vul je het dus ook gewoon zelf bij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:56
Als je nou heel graag je zin wilt hebben, waarom vraag je hier dan om meningen? Er is 1 systeem op de markt dat wel met navullen werkt en daar zit een filter in. Iedereen adviseert je om het niet te doen vanwege ziektevorming en weet ik veel wat allemaal. Maar neehoor, het filter heeft weinig zin, legionella krijg jij op wonderlijke wijze niet. Waarom boor je niet gewoon een gat erin, slang aan een waterleiding en lekker door het gebouw laten liggen rechtstreeks de kan in en daarop vasttapen. Weet je ten minste zeker dat er vroeg of laat legionella gaat groeien. Maar hey, je hebt een paar tientjes bespaard! (y) (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Cass Casey schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:13:
[...]

Kortom mijn advies: grote glazen of drinkflessen nemen en kraanwater drinken.
Vooral dat ja!

Ons Nederlandse kraan(drink)water is gewoon van prima kwaliteit!
Altijd vers, enorme doorstroom en qua prijs/kwaliteit onverslaanbaar!

Maar liefst duizend liter heerlijk helder drinkwater voor amper 1 euro! d:)b

Saillant detail:
Het pompstation van de Vitens, wat water ophaalt uit de Utrechtse Heuvelrug, haalt z'n water uit dezelfde grondlaag als dat de Vrumona in Bunnik dat doet! :Y (je weet wel, duur water in lekker milieuonvriendelijke flesjes). Maar dan wel een paar honderd keer duurder... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Hi Detim,

ik zou het gewoon niet doen met die flessen die daarvoor niet gemaakt zijn. Zo'n navulfles is gewoon prima als de fles altijd netjes schoongemaakt wordt, zal niemand wat zeggen.

De vraag is of je nou ECHT geld spaart? Tijd = ook geld, je baas moet iemand betalen om de fles schoon te maken en te vullen. Laat dat nou bijna een half uur duren als je dat grote lompe ding schoonmaakt, dan heb je al snel €50,- kosten voor de baas. (in de IT in ieder geval). Laat het maar 15 minuten duren, 2 of 3 keer per week... Do the math.

Nu heb je tevreden medewerkers en gewoon geen gedoe, dat is ook wat waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
misschien een drupje chloor toevoegen om de schimmelvorming tegen te gaan in de slang?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntlasser
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 10:40
Ga maar eens met je vinger langs de binnenkant van een flesje dat je een week gebruikt en opnieuw vult. Er zit dan een glibberige laag in die je niet kunt zien maar wel kunt voelen. Dit betekent dat er al van alles groeit voordat je het ziet, en dat het ook best snel gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

Rmg

detim schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:58:
[...]

Nee maar je zit er wel met je handen aan, de slang etc etc, de watercooler zelf waar de fles steeds een tijd af is.

En sure je kan je handen wassen, handschoenen dragen maar dan nog is het lastig allemaal schoon te houden rond de aansluiting van de fles en ook in de fles.
detim schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:19:
Hoe kijken jullie dan hier tegen aan?

https://www.watercoolerso...aar-watervat-waterkoeler/

Dit is precies zoals ik het wilde gaan maken eigenlijk, maar dan met een filter en kant en klaar.
Het filter lijkt me weinig nut hebben. Hier vul je het dus ook gewoon zelf bij...
Hier zit een compleet deksel op waardoor je alles goed kan schoonmaken, jouw oplossing oplossing was een gaatje met tape..

[ Voor 30% gewijzigd door Rmg op 19-04-2020 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Puntlasser schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:09:
Ga maar eens met je vinger langs de binnenkant van een flesje dat je een week gebruikt en opnieuw vult. Er zit dan een glibberige laag in die je niet kunt zien maar wel kunt voelen. Dit betekent dat er al van alles groeit voordat je het ziet, en dat het ook best snel gaat
Dat kan je niet vergelijken, omdat je daar met je mond aanzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
ehtweak schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:47:
[...]

Vooral dat ja!

Ons Nederlandse kraan(drink)water is gewoon van prima kwaliteit!
Altijd vers, enorme doorstroom en qua prijs/kwaliteit onverslaanbaar!

Maar liefst duizend liter heerlijk helder drinkwater voor amper 1 euro! d:)b

Saillant detail:
Het pompstation van de Vitens, wat water ophaalt uit de Utrechtse Heuvelrug, haalt z'n water uit dezelfde grondlaag als dat de Vrumona in Bunnik dat doet! :Y (je weet wel, duur water in lekker milieuonvriendelijke flesjes). Maar dan wel een paar honderd keer duurder... :X
Klopt, het Utrechtse drinkwater wat daar ook uit de kraan komt, wordt aan de Utrechters (en rest van NL) verkocht tegen woekerprijzen :+ . Stickertje Sourcy erop klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:48
Grappig bedoelde berichten horen in de Huiskamer, niet hier.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 19-04-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gewoon zorgen dat er ook gekoeld kraanwater uit je koffie automaat getapt kan worden.
Hebben wij ook gewoon op kantoor.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1