Kleine upgrade op bestaand systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eeldesport
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:05
Goedemiddag Tweakers,

Mijn desktop is ondertussen wat aan het verouderen en daarbij heb ik de CPU al vervangen. Ik merk dat mijn games niet meer soepel lopen en vraag me af wat nu wijsheid is. Is het aan te raden om door te borduren met de huidige setup en bijvoorbeeld een paar onderdelen te vervangen of is het beter om een nieuw mobo en kast te nemen en een nieuwe setup te bouwen?
Belangrijk is dat ik (uiteraard) zo min mogelijk geld wil uitgeven aangezien ik een recreatieve gamer ben en buiten league, warzone,ESO, GTFO en overwatch niet veel met mijn computer doe behalve browsen.

Ik ben op zoek naar bepaalde upgrades die ervoor zorgen dat ik de komende 2 jaar weer fijn kan gamen.

Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget, maar met des te minder kosten ik het kan doen, des te beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik prefereer een AMD videokaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Mobo: Gigabyte Z97x-SOC Force
Processor: i7 4770K
Koeler: Tranquillo rev 4
SSD: Crucial BX100 500GB
Kast: Corsair Carbide 100R
Videokaart: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro
Voeding: Seasonic M12II EVO 750W
Geheugen: 2x4 GB DDR4? Not sure welk merk en of het DDR4 is.
Beeldscherm: iiyama red eagle (144hz) en black eagle

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

League, GTFO en overwatch hebben relatief lichte eisen, warzone not so much.
Monitor eens je performance in warzone?

Ik zou geneigd zijn om te zeggen upgrade gpu oc cpu, maar als je op 144Hz 1080p speelt is je cpu mogelijk ook gewoon niet toereikend.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51

Orac

Ik mis je papa.

Zal DDR3 geheugen zijn. Welke resolutie speel je? Je moet kijken waar de bottleneck zit met bijvoorbeeld MSI Afterburner of gewoon Resource Monitor.

Edit: Met Resource/Performance Monitor gaat het wat minder makkelijk. Je kan maar even terug kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Orac op 19-04-2020 13:32 ]

• Eeldesport
Ik heb ESO er nog bij toegevoegd.

Ik zal de performance monitoren in Warzone, is HWmonitor daarvoor geschikt?

Wat ik merk is dat het beeld soms hapert en niet smooth gaat.

Het liefst zou ik de huidige processor houden, OC zou uiteraard kunnen.

Edit: ik zal resource manager even gebruiken!

[ Voor 8% gewijzigd door Eeldesport op 19-04-2020 13:21 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

8GB is eigenlijk ook niet echt meer toereikend vandaag de dag.
Maar doe eerst maar wat testen.

• Eeldesport
Wat ik merk is dat het geheugen aardig vol loopt, nu is de processor op 80% en heb ik de graphics laag staan.

Wanneer ik een 'lag' krijg zie ik dat ik een spike krijg in mijn 'schijf'. Graag hoor ik wat ik nog meer aan kan leveren qua informatie.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Wikipedia: Paging

Je hebt DDR3. Je kan proberen er nog 8GB bij te prikken, maar de vraag blijft nog wel of je 4770K nog mee kan komen en of dit niet een "wasteful" uitstel van executie is.

Screenshots zouden helpen.

[ Voor 61% gewijzigd door Thomg op 19-04-2020 13:56 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:34
R9 380 is geen hoogvlieger. Daar zou je een 5500/5600 XT van kunnen maken en nog 2x4GB ram erbij uit v&a.

Heb je de cpu overklokt? Moederbord en cpu lenen zich daar uitstekend voor en de cpu koeler zou een overklokje ook wel aan kunnen.

• Eeldesport
Bijgaand foto's nadat ik een 'lagg' krijg. De foto's konden beter, excuses voor de slechte kwaliteit. De game stond dus aan tijdens het nemen van de foto's.

De CPU is nog niet overklokt, deze CPU heb ik gekocht met het idee dat ik hem nou zou kunnen overklokken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3CPCTPLZnqnUNTYp6jWJRI0-No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJFlDpD4KiksnfiHWNrwkf9K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ch566zjWUKyZ9_11-QAcLTs4tpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZBjDaQLDhFqNHfSPAE6meVW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aO6uxPIyRDlTfW_hXLhTt7qkm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lc756E2R3OyZORdUUT7sKlzV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZswSbtC51Kev1R11xns3rpFmmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmTkZs0ILvYAo9hTQrKM1P0S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Eeldesport op 19-04-2020 16:46 ]

• Eeldesport
Iemand een idee waarom er een spike komt bij mijn C schijf wanneer ik een freeze/lag heb in de game? De C schijf zelf vertoont geen fouten.
Pagina: 1