Goedemiddag Tweakers,
Mijn desktop is ondertussen wat aan het verouderen en daarbij heb ik de CPU al vervangen. Ik merk dat mijn games niet meer soepel lopen en vraag me af wat nu wijsheid is. Is het aan te raden om door te borduren met de huidige setup en bijvoorbeeld een paar onderdelen te vervangen of is het beter om een nieuw mobo en kast te nemen en een nieuwe setup te bouwen?
Belangrijk is dat ik (uiteraard) zo min mogelijk geld wil uitgeven aangezien ik een recreatieve gamer ben en buiten league, warzone,ESO, GTFO en overwatch niet veel met mijn computer doe behalve browsen.
Ik ben op zoek naar bepaalde upgrades die ervoor zorgen dat ik de komende 2 jaar weer fijn kan gamen.
Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget, maar met des te minder kosten ik het kan doen, des te beter.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik prefereer een AMD videokaart.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo: Gigabyte Z97x-SOC Force
Processor: i7 4770K
Koeler: Tranquillo rev 4
SSD: Crucial BX100 500GB
Kast: Corsair Carbide 100R
Videokaart: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro
Voeding: Seasonic M12II EVO 750W
Geheugen: 2x4 GB DDR4? Not sure welk merk en of het DDR4 is.
Beeldscherm: iiyama red eagle (144hz) en black eagle
Mijn desktop is ondertussen wat aan het verouderen en daarbij heb ik de CPU al vervangen. Ik merk dat mijn games niet meer soepel lopen en vraag me af wat nu wijsheid is. Is het aan te raden om door te borduren met de huidige setup en bijvoorbeeld een paar onderdelen te vervangen of is het beter om een nieuw mobo en kast te nemen en een nieuwe setup te bouwen?
Belangrijk is dat ik (uiteraard) zo min mogelijk geld wil uitgeven aangezien ik een recreatieve gamer ben en buiten league, warzone,ESO, GTFO en overwatch niet veel met mijn computer doe behalve browsen.
Ik ben op zoek naar bepaalde upgrades die ervoor zorgen dat ik de komende 2 jaar weer fijn kan gamen.
Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget, maar met des te minder kosten ik het kan doen, des te beter.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik prefereer een AMD videokaart.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo: Gigabyte Z97x-SOC Force
Processor: i7 4770K
Koeler: Tranquillo rev 4
SSD: Crucial BX100 500GB
Kast: Corsair Carbide 100R
Videokaart: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro
Voeding: Seasonic M12II EVO 750W
Geheugen: 2x4 GB DDR4? Not sure welk merk en of het DDR4 is.
Beeldscherm: iiyama red eagle (144hz) en black eagle
:strip_exif()/f/image/gJFlDpD4KiksnfiHWNrwkf9K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TZBjDaQLDhFqNHfSPAE6meVW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lc756E2R3OyZORdUUT7sKlzV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hmTkZs0ILvYAo9hTQrKM1P0S.jpg?f=fotoalbum_large)