Vraag

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
Wij kijken niet zo vaak lineair TV, maar als we dat doen dan altijd via de Chromecast en de Ziggo Go app van een familielid. Dit deed ik altijd via mijn mobiele telefoon, maar omdat dat voor het huishouden niet handig is als afstandsbediening zochten wij een kleine tablet als 'home remote'.

Nu hebben wij zojuist de grond Lenovo Tab 7 aangeschaft. YouTube ed. cast hij netjes via de Chromecast naar de tv. Binnen enkele seconden goed beeld van goede kwaliteit. Maar bij de Ziggo go app, blijft het beeld 'laden'. Na verloop van tijd stopt de app dan automatisch. Eenmaal kregen we na lang wachten toch ineens beeld, maar bij het wisselen van tv zender in de Ziggo go app gebeurde er niks.

Wanneer ik het via 2 mobiele telefoons probeer lukt het casten via Ziggo go wel (pixel 3XL en Huawei smart +).

De tablet is deze herfst uitgekomen en heeft android 9. Voor de rest niet bijster hoge specs, maar hij zou dit makkelijk moeten kunnen. Casten van YouTube werkt wel gewoon. Apps zijn geüpdatet en alles zit op hetzelfde wifi netwerk.

Iemand een idee waaraan dit ligt? Is het de tablet? Is het de Chromecast? Is het de Ziggo Go app? Of een combinatie hiervan? En nog belangrijker, is dit op te lossen? B)

Alle reacties

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ik ben er inmiddels achter dat als ik in de Ziggo app, tijdens het laden van het casten, op 'meer informatie' klik en vervolgens op dat scherm op de knop 'kijk op je tv' het casten direct lukt.

Probleem is dan, dat als ik wissel van zender, Ziggo de melding geeft: 'starten vanaf Chromecast' en er vervolgens helemaal niks gebeurd. Ik moet dan eerst de stream stoppen om vervolgens bij een nieuwe zender weer al die stappen te volgen. Dat schiet niet echt op. Ik zal eens contact opnemen met Ziggo hierover.