Corona-apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Geachte reactie, @TijsZonderH

Naar aanleiding van oa nieuws: Ministerie kiest zeven ontwikkelaars voor ontwikkeling corona-apps Tweakers en HWI lijken mij bij uitstek geschikt om over de technische en privacy kanten van de corona-apps mee te denken. Doen jullie mee met het geven van advies en kritiek?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik vraag of Tweakers en/of HWI meedoen met de adviezen. Dus of ze in contact staan met het ministerie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 17:14

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Tweakers en HWI zijn niet betrokken bij het meedenken over de apps. Dat is denk ik ook niet de taak van journalisten. W

Ik volg de appathon dit weekend om inderdaad meer te weten over de apps - afgelopen vrijdag was het nog niet mogelijk om diep genoeg in de apps te duiken voor de werking. Komende week duiken we er dieper op in, en op het proces va de aanbesteding.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik snap dat het niet perse de taak is van een journalist, maar veel meer technische know how op een onafhankelijk platform dan hier zullen wel niet snel vinden. Ik begreep dat burgers, media, tech bedrijven en privacy organen ed mee mochten denken met de uitvoering en aanbesteding, dus vandaaruit mijn vraag.