Hallo Allemaal,
Ik heb een Nest Learning Thermostat V3 aangeschaft en was bezig deze te installeren.
Echter wil de HeatLink + thermostaat wel aangaan, maar wordt de stadsverwarming/klep niet aangestuurd.
Mijn woning dateert uit het jaar 1995/1996 en is voorzien van een Honeywell M452A1006 regelklep (oude thermostaat werkte op 230v).
Er komen twee kabels uit in de regelklep:
1. gaat naar een wcd en voorziet de klep van voeding.
2. gaat naar een lasdoos waar de kabels door gelust worden.
:strip_exif()/f/image/cF0sFsJRXWz4XYqM8sM6Xh6O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZwX5pGA3fxy6oX19PwtveT2s.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag dat bij andere regelkleppen er te twee schakeldraden uit weg komen, bij mij is dit er maar een.
:strip_exif()/f/image/x8O0dZGtl6JnEW3mt4fBSG2Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag
1. Betekend dit dat de regelklep vervangen moet worden of is er ook een andere manier?
Ik heb hem nu aangesloten op de volgende manier:
:strip_exif()/f/image/swSrmtwmRAE4lgQ9Jt96AILn.jpg?f=fotoalbum_large)
Op T1 & T2 zijn draden aangesloten die rechtstreeks gekoppeld zijn met de base van de thermostaat. Dat lijkt wel goed te gaan.
De fase en nuldraad op N & L komen weg uit de kabel vanuit de regelklep.
Dan blijft alléén de groen/gele over die voorheen gekoppeld was in het kroonsteentje met de schakeldraad voor de thermostaat. Het leek mij logisch om deze op positie twee te koppelen.
Als er aanvullende informatie benodigd is, dan hoor ik het graag.
Groet,
Sebastiaan
Ik heb een Nest Learning Thermostat V3 aangeschaft en was bezig deze te installeren.
Echter wil de HeatLink + thermostaat wel aangaan, maar wordt de stadsverwarming/klep niet aangestuurd.
Mijn woning dateert uit het jaar 1995/1996 en is voorzien van een Honeywell M452A1006 regelklep (oude thermostaat werkte op 230v).
Er komen twee kabels uit in de regelklep:
1. gaat naar een wcd en voorziet de klep van voeding.
2. gaat naar een lasdoos waar de kabels door gelust worden.
:strip_exif()/f/image/cF0sFsJRXWz4XYqM8sM6Xh6O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZwX5pGA3fxy6oX19PwtveT2s.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag dat bij andere regelkleppen er te twee schakeldraden uit weg komen, bij mij is dit er maar een.
:strip_exif()/f/image/x8O0dZGtl6JnEW3mt4fBSG2Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag
1. Betekend dit dat de regelklep vervangen moet worden of is er ook een andere manier?
Ik heb hem nu aangesloten op de volgende manier:
:strip_exif()/f/image/swSrmtwmRAE4lgQ9Jt96AILn.jpg?f=fotoalbum_large)
Op T1 & T2 zijn draden aangesloten die rechtstreeks gekoppeld zijn met de base van de thermostaat. Dat lijkt wel goed te gaan.
De fase en nuldraad op N & L komen weg uit de kabel vanuit de regelklep.
Dan blijft alléén de groen/gele over die voorheen gekoppeld was in het kroonsteentje met de schakeldraad voor de thermostaat. Het leek mij logisch om deze op positie twee te koppelen.
Als er aanvullende informatie benodigd is, dan hoor ik het graag.
Groet,
Sebastiaan