Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn RX 570 voor max 350e, mag ook lager als het niets toevoegt of juist hoger (heel misschien 400e). Mijn computer gaat al een tijdje mee, maar tot nu toe kan ik alles prima spelen op high op mijn 1080p (60hz) scherm. Recent heb ik de overstap gemaakt naar een 144hz freesync monitor (ook 1080p), maar mijn kaart haalt dit nauwelijks in de praktijk. Ik besef dat mijn processor (3570k @ 4.2ghz) ook niet meer de meest recente is, dus ik ben van plan om het geheel te upgraden als Zen 4 komt. Maar voor nu kan ik alvast een videokaart aanschaffen, zodat de klap minder hard is dan als ik alles in een keer moet doen.
Aangezien ik een freesync monitor heb en voor Zen ga in de toekomst lijkt mij AMD de betere keuze. Als ik benchmarks check dan zie ik dat de 5500XT en 5600XT niet echt een wereld van verschil zijn tov mijn rx 570. Dus ik neig naar de 5700 (XT), maar daar lees ik weer allerlei driver issues over en ik ben bang dat mijn voeding het niet aankan, of dat ik niet eens de juiste aansluitingen heb, kan iemand dat bevestigen?
Moet ik misschien maar gaan voor een GTX 1660 Super? Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus misschien kunnen jullie me helpen, welke kaart nu de beste bang voor buck is en redelijk future proof. Bijgaand treffen jullie mijn huidige setup:
Oh voor het gemak voeg ik nog even toe de spellen die ik speel: The Witcher III, GTA V, CoD Warzone, Apex Legends, Total War Warhammer, Anno 1800, The Division, PES. Eigenlijk van alles wel en al deze games zijn gewoon speelbaar op mijn huidige systeem (med/high, wat voor mij eigenlijk prima is)
Aangezien ik een freesync monitor heb en voor Zen ga in de toekomst lijkt mij AMD de betere keuze. Als ik benchmarks check dan zie ik dat de 5500XT en 5600XT niet echt een wereld van verschil zijn tov mijn rx 570. Dus ik neig naar de 5700 (XT), maar daar lees ik weer allerlei driver issues over en ik ben bang dat mijn voeding het niet aankan, of dat ik niet eens de juiste aansluitingen heb, kan iemand dat bevestigen?
Moet ik misschien maar gaan voor een GTX 1660 Super? Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus misschien kunnen jullie me helpen, welke kaart nu de beste bang voor buck is en redelijk future proof. Bijgaand treffen jullie mijn huidige setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z77 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | XFX RX 570 RS XXX Edition 8GB | € 157,58 | € 157,58 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 24GL650-B Zwart | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech G602 Wireless Gaming Mouse | € 55,- | € 55,- |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 50,- | € 100,- |
| 1 | Optische drives | Lite-On iHAS120 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II 650W 80+ Bronze | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,58 | ||
Oh voor het gemak voeg ik nog even toe de spellen die ik speel: The Witcher III, GTA V, CoD Warzone, Apex Legends, Total War Warhammer, Anno 1800, The Division, PES. Eigenlijk van alles wel en al deze games zijn gewoon speelbaar op mijn huidige systeem (med/high, wat voor mij eigenlijk prima is)
[ Voor 3% gewijzigd door Freshnub op 19-04-2020 10:16 ]