Toon posts:

Ervaringen Linksys BEFW11S4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met de draadloze router BEFW11S4 van Linksys?

Verwijderd

Die staat hier al weer een weekje of 6 lustig te knipperen op mijn bureau (meegenomen uit States - $199 met rebate bij outpost.com).

Ik gebruik hem zonder prob. met ADSL / BabyXL Connect. Er hangen twee wireless Thinkpads aan met Dynalink kaartjes - voldoende voor bereik in hele huis en op dakterras. (3 verdiepingen, max. afstand plm. 20 meter met 2 muren). Verder hangt er een servertje aan op 100Mbit en een Dell Digital Audio Receiver (cool!) op 10Mbit.

Ook VPN en portmapping geven geen problemen. Wel even de laatste firmware flashen (beta's beschikbaar via het linksys forum op dslreports.com).

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt errug goed HenkHaas :7

Ik twijfel toch nog tussen deze BEFW11S4 en de NIET draadloze BEFSR41.
Heb je misschien ook ervaring met deze laatste en zijn er buiten "het draadloos zijn" andere verschillen?

Ik twijfel metname omdat ik "gehoord heb" dat bij draadloos-internet de verbinding duidelijk trager/slechter/kleinere bandbreedte/etc is, en ik wil juist (voor de kids :) ) een 2e/3e internetcomputer op zolder met deze router gaan aansturen .

Verwijderd

Theoretisch maximum van 802.11b is 11Mbit. Bij slechtere ontvangst schroeft dit terug naar 5,5 -> 2 -> 1.

In praktijk heb ik overal een doorvoer van 500-600 kb/sec - meer dan genoeg voor Internet, en draadloos via VPN buiten in het zonnetje op het bedrijfsnetwerk werken is bijzonder aangenaam... ;)

Maar als het alleen om een paar vaste PCtjes gaat en je hebt er geen problemen mee om een paar kabels te trekken, dan zijn wat 100Mbit kaartjes, kabels en een BEFSR41 een goedkopere en snellere oplossing dan een BEFW11S4 met een paar draadloze kaarten.

Het is maar wat je wilt...

Verwijderd

Moet er in de BEFW11S4 zelf ook nog een wireless adapter kaartje?
Bij andere producten is dit soms nodig, maar bij deze vind ik het nergens terug.
Ze kosten nogal wat daarom.

En welke adapters zijn het beste? Gewoon die van Linksys(versie 2.5 if 3.0) of van ander merk?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
(koe uit de sloot mode)

Aan de antennes te zien niet :)

Ik ben zelf ook van plan deze te kopen, kweenie of de topicstarter er goede ervaringen mee heeft inmiddels?

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Het enige probleem wat ik heb, is dat ik lokaal over het netwerk, geen bestanden kan versturen met msn naar elkaar toe. Buiten het netwerk wel, dus andere mensen.

Linksys heeft dit probleem al toegeven, en is bezig met een update.

Verder heel makkelijk te installeren. En heb zelfs het gevoel dat hij sneller werkt, als mijn gewone 100mbit hub

• _-= Erikje =-_
dat kan kloppen, 't is een 10/100 mbit SWITCH maar dit is dus wel z'n geld waard?

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ben ook van plan de BEFW11S4 aan te schaffen.
Moet ik om te kunnen internetten, ook nog een ADSL modem van Alcatel aanschaffen, of kan ik ADSL comfort zonder modem aanvragen?
Wanneer wel het Alcatel modem nodig is; Hoe zit het met de Linksys WAP11, is dat niet een betere/goedkopere oplossing?

• _-= Erikje =-_
wap 11 is alleen een wireless accespoint, die routeerd je internet dus niet, die befw11s4 v.2 doet oa NAT enzo

Mijn befje staat nu vrolijk te knipperen hierzo :)

je hebt uiteraard wel een ADSL modem met ethernet poort nodig, PPoE enz is geen probleem (wel ff firmware bijwerken)

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Is het dan niet goedkoper om een het Alcatel modem te upgraden en een simpele Access Point te kopen? Dan heb je toch eenzelfde configuratie?

• _-= Erikje =-_
als dat ding kan routeren wel

Verwijderd

nog een vraagje, op de linksys.nl site staat deze wireless router ook een 'speciale' versie voor mxstream.

Is dit echt noodzakelijk als je inderdaad mxstream wil draaien? of is het een soort 'verkooptruc' van linksys nederland? (scheelt op hun site ook maar 6 euro met de 'gewone' versie). Ik heb ook geen problemen met die 6 euro maar deze mxstream versie is niet te koop bij de gewone zaken wel bij linksys nederland maar die is duurder dan de rest....

Trouwens nog een vraagje:

ik heb nu een draytek vigor adsl router en wilde eigelijk een linksys wap11 kopen, maar als ik nou die vigor verkoopt en een linksys BEFW11S4 wireless router koopt scheelt het natuurlijk ook weer een adaptor in het stopcontact....

of kan ik toch beter de eerste oplossing kiezen?

graag jullie advies! dank ! :)
Pagina: 1