Hoi, ik ga een systeem samenstellen voor een vriendin. Doel: World of Warcraft, Destiny 2, Doom 2016 op Full HD kunnen gamen, voorlopig even met veel eye candy aan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. WoW, Destiny 2, Doom 2016 op Full HD en als het even kan, voorlopig even met veel eye candy aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet veel meer dan 400 (zonder GPU). Goedkoper, heel graag, maar niet duurder dan zo'n 420,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU ga ik tweedehands doen. Ik denk aan een GTX 1060 6GB, lijkt me perfect voor Full HD gaming.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De 'klant' heeft een voorkeur voor Intel, maar als er echt veel voordeel is, sta ik open voor AMD suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Tijdens WoW wordt er veel gemultitasked. Naast de game staan bijvoorbeeld browsers, Discord, Twitch open.
- Het zou fijn zijn als dit systeem nog goed te upgraden is over een jaar of wat. Bijvoorbeeld een tweedehands I7 er in van dezelfde generatie.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een beoordeling van deze build. Of het aan gaat sluiten bij de wensen, of er nog betere componenten voor deze prijs te scoren zijn. Qua moederbord vond ik het bijvoorbeeld lastig kiezen. Of misschien een alternatief voor de te kiezen GPU
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. WoW, Destiny 2, Doom 2016 op Full HD en als het even kan, voorlopig even met veel eye candy aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet veel meer dan 400 (zonder GPU). Goedkoper, heel graag, maar niet duurder dan zo'n 420,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU ga ik tweedehands doen. Ik denk aan een GTX 1060 6GB, lijkt me perfect voor Full HD gaming.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-9100F (SRF7W) Boxed | € 75,15 | € 75,15 |
1 | Moederborden | ASRock B365M Pro4 | € 81,- | € 81,- |
1 | Behuizingen | Antec NX100 Zwart | € 35,01 | € 35,01 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT16G4DFD824A | € 67,84 | € 67,84 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 41,04 | € 41,04 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 73,89 | € 73,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 373,93 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De 'klant' heeft een voorkeur voor Intel, maar als er echt veel voordeel is, sta ik open voor AMD suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Tijdens WoW wordt er veel gemultitasked. Naast de game staan bijvoorbeeld browsers, Discord, Twitch open.
- Het zou fijn zijn als dit systeem nog goed te upgraden is over een jaar of wat. Bijvoorbeeld een tweedehands I7 er in van dezelfde generatie.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een beoordeling van deze build. Of het aan gaat sluiten bij de wensen, of er nog betere componenten voor deze prijs te scoren zijn. Qua moederbord vond ik het bijvoorbeeld lastig kiezen. Of misschien een alternatief voor de te kiezen GPU