Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo allen,

Ik probeer op het moment een nieuwe PC in elkaar te knutselen en nadat ik alles in elkaar had gezet was het grote moment daar. Helaas wilt de PC helemaal niet starten en vertoont de PC ook geen enkele vorm van leven. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Hieronder mijn specs en alles wat ik tot nu toe al geprobeerd heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik

AMD Ryzen 7 3700x (met prism wraith koeler)
Gigabyte X570 UD
Gigabyte RTX 2070 Windforce 2x 8G
Corsair Vengeance (16GB)
Samsung V-NAND 970 EVO Plus
Be quiet! Pure Power 11
Fractal Meshify C behuizing

Toetsenbord / muis / monitor zijn nog niet aangesloten

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naar mijn weten zijn alle benodigde kabels aangesloten:

2x 4 pins voor de CPU (links bovenin)
24 pins voor het moederbord (rechts in het midden)
1x 6 en 1x 2 pins op de GPU
Power SW connector op de juiste plek en ook op de juiste manier (positief op positief, andersom werkt overigens ook niet) (allemaal links onderin)
Overige connectoren voor Reset / HDD Leds / USB / Audio zijn ook aangesloten (eveneens links onderin)
Alle Sys / CPU fans aangesloten op de Sys/CPU fan connectors (1tje links midden, andere links boven en CPU fan rechts/midden boven)

Daarnaast geprobeerd om:

- de connector voor power SW om te draaien (postief op negatief en vica versa)
- connector van Power SW / Reset te verwisselen
- De hele setup buiten de kast om te draaien (misschien dat de kast wat storing veroorzaakte)
- Geprobeerd met behulp van een paperclip op de Power SW connector de PC te starten (lijkt dus niet aan kabel/knop te liggen
- Op te starten zonder GPU
- Op te starten zonder GPU en geheugen

Tevens heb ik de PSU los getest en dan gaat wel de PSU fan draaien.

Tevens geprobeerd om via een ander stopcontact de boel te starten.

Inmiddels heb ik geen idee meer wat het nog meer kan zijn behalve een defecte PSU of moederbord.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnKVEN7F3U4Mxse7UK-sxFYvvkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOSQ4v3buyEBpLdoM5VXunyS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mA47q2Rexz5RrnZLRCG0fp9N99Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rb3gdlhTxbDNzBoKU0B9Al22.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkzloHlFrNbqPCSl7qXNxsEJFkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYiy5Ook1eqDXq7WCTyc4vwG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBcKZsq9Ap7pBViDRyUgckPX_CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2ZWhZo5JoxF1riGWDOPwWR7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kutjplCJOx4NL-50haLuAp9ThXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WZ9LXYWOtdGoCZp53iazrGk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjhKbHb0XOtL91wZ_mOIhoyGa_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGAjCDa1uT5H9z9EWhPrvO0U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2020 19:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:01
De gpu heeft 6pin en 8pin nodig

Hoeveel watt is je PSU? En heb je 2 videokaarten?

[ Voor 46% gewijzigd door Basekid op 18-04-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je even wat foto's kunnen uploaden van alle aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Basekid Ik zie enkel de 8 pins aansluiting, geen idee waar de 6 pins zou moeten zitten dan. De PSU is 600 watt en ik heb 1 videokaart.
@Verwijderd Ik heb een aantal foto's hierboven toegevoegd, hopelijk helpt het !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:51
Wat je kan doen is ALLES eruit (HDD kun je ontkoppelen van PSU / GPU er wel uithalen) halen aan componenten anders dan moederbord.
Speaker aansluiten, opstarten.
Kijk of die dan boot, doet hij niets.
Moederbord loshalen en vebinding voetjes bekijken, kijk of er geen "extra' ingeschroefd zit en contact maakt met je kast.
Moederbord buiten de kast (als boven) met alleen speaker, ook geen post? Mobo dood.
Anders, andere dingen.

succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Bad Brains op 18-04-2020 19:26 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Zo te zien missen wat spacers tussen moederbord en behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Uszka Kan je dat iets toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ok, mijn post negeer je dus gewoon.
Succes..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Ff de gebruiksaanwijzing van de behuizing lezen. Spacer/standoff en waar deze bevestigd wordt op pagina 5.

En zoals @Bad Brains voorstelt, alles buiten de behuizing testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Uszka op 18-04-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:43
Je hele moederboard moet rusten op de spacers/stand-off's.
Als ik naar de hoek van het moederboard kop de foto kijk, lijkt er geen ruimte te zitten tussen de kast en het board.
Lijkt of hele hele board krom en onder spanning staat.

[ Voor 14% gewijzigd door _root op 18-04-2020 21:30 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Bad Brains Excuses, wilde ik nog op reageren! Ik heb geen los speakertje (neem aan dat je zo'n klein moederbord speakertje bedoelde). Ik heb het wel al eerder geprobeerd met enkel de CPU + koeler er op (zodat ik in ieder geval iets kon zien gebeuren).

@Uszka & @_root Ik heb de bijgeleverde stand-offs gebruikt tijdens het bevestigen van het moederbord, maar kan daar nog wel eens helemaal door heen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Zonder PC speaker, kun je niets troubleshooten.
Of er moet er een op je Mobo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Bad Brains schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:39:
Zonder PC speaker, kun je niets troubleshooten.
Of er moet er een op je Mobo zitten.
Hoezo kan je niets troubleshooten zonder speaker. Ik doe het altijd zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Uszka schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:43:
[...]

Hoezo kan je niets troubleshooten zonder speaker. Ik doe het altijd zonder.
Zie ik jou een topic aanmaken dat je PC niet werkt?
Kom op nou, je weet exact wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 21:19
Probeer de PCIEX16 voor je GPU.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMvBrxdXwCQGZdQZdowSKTom-Ew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HgUUPaF4axUkqia9W5EA2qDJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgk7mcngW3GnlY9RGbUO-LppnGo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XxjeHr9qpJrosKKjWA434ffH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:12:
@Basekid Ik zie enkel de 8 pins aansluiting, geen idee waar de 6 pins zou moeten zitten dan. De PSU is 600 watt en ik heb 1 videokaart.
Linksboven op het moederbord, op de hoek van de beide heatsinks.

Nvm, die heb je wel aangesloten als ik de foto zo nog eens bezie. Excuses.

[ Voor 11% gewijzigd door Dwarlorf op 19-04-2020 22:13 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 21:19
Dwarlorf schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:06:
[...]

Linksboven op het moederbord, op de hoek van de beide heatsinks.
Dat ging over de aansluiting(en) op de GPU, zijn GPU benodigd echter een enkele 8(6+2) aansluiting.
Niet de 8 voor de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost en de gehele PC werkt naar behoren. Iedereen bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
Wat was het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

@Verwijderd Wat was de oplossing, zodat anderen er ook van kunnen leren....

[ Voor 8% gewijzigd door Wim-Bart op 20-04-2020 01:29 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Wim-Bart schreef op maandag 20 april 2020 @ 01:28:
@Verwijderd Wat was de oplossing, zodat anderen er ook van kunnen leren....
Ik denk dat (en je kan het niet echt zien op de foto) er geen spacers op het moederbord zaten.

https://prnt.sc/s2juxe

Maar zoals gezegd, je kunt het niet echt zien maar het mobo zit zover ik kan zien op het rubber.
Maar idd @Verwijderd wat was het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bad Brains schreef op maandag 20 april 2020 @ 03:05:
[...]

Ik denk dat (en je kan het niet echt zien op de foto) er geen spacers op het moederbord zaten.

https://prnt.sc/s2juxe

Maar zoals gezegd, je kunt het niet echt zien maar het mobo zit zover ik kan zien op het rubber.
Maar idd @Verwijderd wat was het nou?
Dat vermoeden had ik ook al, maar soms vraag ik mezelf af hoe krijgt men de GPU er in zonder spacers.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Late reactie, excuses.

Het waren niet de spacers (die zaten er immers al in, al leek dat wellicht niet zo op de foto) maar het was een nog veel dommere actie.

Ik had de CPU niet middels dat palletje contact laten maken met het moederbord...

Dus CPU goed bevestigd, koeler er weer op en voeding aangesloten en voila...it's alive!

Heb er gelukkig wel om kunnen lachen achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:19:
Late reactie, excuses.

Het waren niet de spacers (die zaten er immers al in, al leek dat wellicht niet zo op de foto) maar het was een nog veel dommere actie.

Ik had de CPU niet middels dat palletje contact laten maken met het moederbord...

Dus CPU goed bevestigd, koeler er weer op en voeding aangesloten en voila...it's alive!

Heb er gelukkig wel om kunnen lachen achteraf.
je had de hendel niet goed omgezet? Dan heb je mazzel gehad
Pagina: 1