Toon posts:

hulp met ftp en telnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik een port scan uitvoer naar me linux bak zie ik dat me de volgende dingen aan staan:

ftp (21)
telnet (23)
http (80)

het rare er aan is dat me http gewoon snel bereikbaar is , me telnet ongeveer 10 seconden op moet wachten voordat ik login screen krijg , en met me ftp kan ik niet connecten , en ze zijn echt degelijk aan!!

wie kan me helpen , en wat is de fout (DNS ? ) wat ik toch echt goed heb denk ik .

maarja ... misschien heeft iemand een oplossing.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Kijk eens in de FAQ :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Ik denk dat het aan je DNS ligt, zoals je zelf al suggereert.

Reverse DNS niet goed :?

Verwijderd

Topicstarter
FAQ niet nodig , ik heb een antwoord nodig.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

En wat als het antwoord in de FAQ staat? Die is er niet voor het mooie uitzicht hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
als ik maar tot een oplossing kom :(

Verwijderd

Topicstarter
hehe lol , ik kom nooit op GOT ( bijna nooit ) en toen zei jij FAQ , en ik dacht uitleg over het board heheh , maar heb het gevonden , nice die FAQ!

thnx en excuse moi!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

You're welcome. Ik neem aan dat het nu werkt? :)

Verwijderd

Topicstarter
nou nog niet , had iets geprobeerd van etc/hosts , maar dat kan niet want me clients krijgen steeds andere ips doormiddel van de dhcp server ( zelfde pc als Ip masq en services )

dus ik ben nog aan het kijken

Verwijderd

Tja dan kan je kiezen, door of je DHCP server statische IP's uit te laten delen of BIND 9 installeren (DNS-server) en die i.c.m. met je DHCP server Dynamic DNS updates laten uitvoeren (ddns).
Je draait dan dus een interne DNS-server, die je ook aan je clients zal moeten opgeven middels DHCP.

Zorg er verder voor dat het niet via (x)inetd draait, als je op snelheid gericht bent.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eerst over op Redhat , draai nu Mandrake , maar alvast bedankt.

Verwijderd

Die overstap gaat het probleem niet verhelpen iig, mocht je dat denken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar Redhat rocked meer :)

en trouwens me inetd services draaide eerst wel goed , en nu sloom , dus ik test het gewoon. :)

Verwijderd

Services via inetd draaien ook wel goed uiteraard, maar inetd is per definitie in het begin trager, dan standalone daemons.
De service wordt namelijk pas opgestart als er een request op een bepaalde poort komt i.p.v. dat de daemon al staat te wachten op een verbinding.
Pagina: 1