Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• JonasV91
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 25-05 22:18
Ik zoek:
mogelijke alternatieven die ik in acht kan nemen.

Wat is je budget?
Kan > €900 zijn indien alternatieven interessanter blijken te zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
allroundtoepassingen uit te voeren inclusief mogelijkheid tot meer capaciteit

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de Samsung Galaxy Note 10+ in gedachten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het beter te wachten op z'n opvolger? (ik heb nu een OnePlus 5T en een hele oude Samsung Galaxy Note 2 (wordt enkel nog gebruikt voor berichten en bellen maar nu is er ook fysieke schade (navigatietoetsen zijn defect)))

Alle reacties

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 30-05 07:59
Al gekeken naar de S20-serie of OnePlus 8-serie? Voor zon budget een telefoon van vorig jaar kopen, hoewel het een goed toestel is, lijkt me zonde.

Ik doe eigenlijk ook maar wat

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:15
Als het om het pennetje gaat is de Note 10+ of
de dit jaar uitgekomen Note 10 Lite de enige keuze.
Gaat het niet om het pennetje, dan lekker de S20+ nemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-05 11:23
Ik heb 2 maanden geleden in dezelfde discussie gezeten, ga ik nog een note 10+ halen, of koop ik een nieuwe telefoon.

Dat s-pennetje het uiterlijk en de software suite waren voor mij bijvoorbeeld redenen, echter heb ik toch gekozen voor een betere chipset, 5g, en een beter scherm. Ik heb uiteindelijke de one plus 8 pro ge pre-orderd op release. Die deze week geleverd moet gaan worden. Of ik er tevreden mee ben weet ik niet, vraag me dat over een paar maanden nog een keer.

De vraag die jij jezelf moet stellen is, is dat s-pennetje of de Samsung software suite het waard om een 1 jaar oude telefoon te kopen, met 1 jaar minder support, met 25% slechter scorende hardware?
Ik kon die vraag niet met ja beantwoorden.

De Exynos chipset die in de note 10 zit presteert ondermaats presteert, het lijkt op een snapdragon 845 met extra features. daarnaast is de telefoon ook al een stukje verouderd is. Beetje zonde om een telefoon te kopen die al een jaartje versleten heeft, je levert niet alleen in op prestaties, maar ook op je support/updates.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de one plus 8 pro, Kwa snelheid is hij zeker zon 25% sneller(snapdragon ten opzichte van de note 10 exynos), heeft hij een 120 hz QHD+ Amoled scherm, welke op dit moment de beste score heeft behaald. en een grotere batterij.

De enige reden waarom je de Note 10+ zou willen is voor het S-pennetje, de software of het uiterlijk. Je moet toch wel vrij zeker zijn dat je dat s-pennetje ontzettend veel gaat gebruiken, vast zitten in de galaxy suite, of de telefoon zo ontzettend mooi vinden, om de premium te kunnen verdedigen.

Met betrekking tot de s20, De Exynos dit jaar scoort erg slecht, het gat tussen snapdragon en exynos wordt steeds groter, ik hoop dat de samenwerking met amd en de aanpassing naar de ARM cores verbetering biedt voor de Europese markt van Samsung.

Ik zou je willen aanraden om te kijken naar de nieuwe generatie van oppo, one plus of xiaomi, of te wachten op de Note 20+

• JonasV91
Beat The Best schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:49:
Ik zou je willen aanraden om te kijken naar de nieuwe generatie van oppo, one plus of xiaomi, of te wachten op de Note 20+
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Er heerst nog enige twijfel.

De Oppo Find X heeft enkele tekortkomingen dus valt voor mij af.
De One Plus 8 Pro kleuren zijn niet meteen m'n ding en geen geheugenkaart al is dat waarschijnlijk geen probleem bij de 256GB-versie.

Ik heb de vergelijking opgezocht tussen de One Plus en de Xiaomi Mi 10 https://www.smartprix.com...1lw3obh9o_pd1hf5ibr4j.php
Die spreekt volgens mij alsnog in het voordeel van de One Plus...

Anderzijds maakt het zoveel niet uit vermits m'n simkaart geen nano-formaat heeft. Die stamt nog af uit een vorig tijdperk. Hem laten aanpassen wordt een lastige met gesloten winkels.

• Beat The Best
Nieuwe aanvragen desnoods?
Paar dagen zijn ze opgestuurd.

Ik ben erg blij met mijn One Plus, het scherm is echt geweldig.

• JonasV91
Beat The Best schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:40:
Nieuwe aanvragen desnoods?
Paar dagen zijn ze opgestuurd.

Ik ben erg blij met mijn One Plus, het scherm is echt geweldig.
Je moet sowieso naar de winkel gaan...
Het is niet de bedoeling dat ik van nummer verander ;)

Ik ben blij voor jou dat jouw OnePlus jou zo bevalt!

[Voor 7% gewijzigd door JonasV91 op 29-04-2020 21:38]

• Beat The Best
Ik weet natuurlijk niet wat je hebt, (prepaid of abbo).
Maar ik kan bij T-mobile gewoon een nieuw simkaartje aanvragen, die sturen ze op terwijl ik mijn huidige gebruik. Je kan er ten alle tijden maar 1 tegelijk actief hebben. Tegenwoordig zijn ze bijna allemaal op nano formaat.

• JonasV91
Ik had deze link nog willen toevoegen in m'n vorige bericht, blijkbaar vergeten:
https://www.proximus.be/s...t-kiezen-of-omruilen.html

Nederland is al iets geëvolueerder op het vlak van telecommunicatie denk ik :)

• swhnld
JonasV91 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:45:
Ik had deze link nog willen toevoegen in m'n vorige bericht, blijkbaar vergeten:
https://www.proximus.be/s...t-kiezen-of-omruilen.html

Nederland is al iets geëvolueerder op het vlak van telecommunicatie denk ik :)
Je kunt ze altijd contacteren en vragen hoe hiermee om te gaan. Wanneer iemand een kapotte SIM kaart krijgt moeten ze ook iets doen nu de winkels gesloten zijn. Alle moderne telefoons hebben een nano sim kaart.

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01:17
JonasV91 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:38:
[...]

Je moet sowieso naar de winkel gaan...
Het is niet de bedoeling dat ik van nummer verander ;)

Ik ben blij voor jou dat jouw OnePlus jou zo bevalt!
Ik ben nog nooit in een telefoonwinkel geweest en heb al 10 jaar hetzelfde nummer. Hoezo moet je daarvoor naar de winkel? :?

• JonasV91
swhnld schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:47:
[...]

Je kunt ze altijd contacteren en vragen hoe hiermee om te gaan. Wanneer iemand een kapotte SIM kaart krijgt moeten ze ook iets doen nu de winkels gesloten zijn. Alle moderne telefoons hebben een nano sim kaart.
Fair point.

Alleen is het nu helemaal geen noodgeval.
Ik veronderstel dat er ergere dingen zijn dan het uitstellen van een aanzienlijke aankoop.

• JonasV91
dehardstyler schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:52:
[...]

Ik ben nog nooit in een telefoonwinkel geweest en heb al 10 jaar hetzelfde nummer. Hoezo moet je daarvoor naar de winkel? :?
Ik zie enkel wat op de site staat.
Ik heb ooit wel een andere kaart laten omwisselen voor een kleiner formaat, in een winkel. Er zullen altijd wel uitzonderingen mogelijk zijn maar er zit momenteel geen druk achter dus ik kan wel nog wachten...

• swhnld
JonasV91 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:13:
[...]

Fair point.

Alleen is het nu helemaal geen noodgeval.
Ik veronderstel dat er ergere dingen zijn dan het uitstellen van een aanzienlijke aankoop.
Ik bedoelde eigenlijk dat mogelijk de normale processen nu ook anders gaan. Er is maar 1 manier om daar achter te komen, en dat is het ze vragen.

• JonasV91
swhnld schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:16:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat mogelijk de normale processen nu ook anders gaan. Er is maar 1 manier om daar achter te komen, en dat is het ze vragen.
Klopt, dat kan goed zijn maar dit is helemaal geen essentiële aankoop. Ik heb nog afdoende werking op een ander toestel (OnePlus 5T).
Ik lees net volgend artikel: https://www.want.nl/oneplus-5-update-android-10/

Het nadeel aan dat toestel is dat het geheugen niet uitbreidbaar is...
En een screenprotector die vervangen moet worden.

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:36
JonasV91 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:27:
Ik zoek:
mogelijke alternatieven die ik in acht kan nemen.

Wat is je budget?
Kan > €900 zijn indien alternatieven interessanter blijken te zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
allroundtoepassingen uit te voeren inclusief mogelijkheid tot meer capaciteit

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de Samsung Galaxy Note 10+ in gedachten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het beter te wachten op z'n opvolger? (ik heb nu een OnePlus 5T en een hele oude Samsung Galaxy Note 2 (wordt enkel nog gebruikt voor berichten en bellen maar nu is er ook fysieke schade (navigatietoetsen zijn defect)))
En, heb je al een beslissing genomen?

• JonasV91
Wenzel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:51:
[...]

En, heb je al een beslissing genomen?
Neen, eigenlijk niet.
Het toestel dat ik wil vervangen is uiteindelijk waardeloos.
Het andere toestel heeft aanzienlijke beschadiging opgelopen op de schermbeschermer en loopt stilaan tegen de limieten op van de opslagcapaciteit dus da's een aspect dat zeker in acht moet worden genomen.

Het 'perfecte' toestel (voor zover mogelijk) bestaat niet dus het wordt een compromis vermoed ik.
De bedoeling is dat het toestel lang meegaat.

Zijn er nog releases in de nabije toekomst waar jij/jullie van afweten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
Koop gewoon Note 10+ wat je van plan was. Nu verkrijgbaar vanaf 804 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwin81
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 10:24
Misschien is de Sony Xperia 1 II een optie? Schijnt betere camera's te hebben dan de iPhone 11pro, 5g, geen gat in het scherm, geen gebogen zijkanten en geen irritante vingerafdruk scanner onder het scherm. Zo te zien een gelikte multimedia phone..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wenzel
Experia 1 ll is wel interessant, maar 1200 euro. En geen reviews te bekennen.

• TTMJ!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 00:04
Exact mijn probleem als 5 jaar lange Note 4 gebruiker :P. Een compromisloos toestel zoals die destijds was lijkt gewoon niet meer te bestaan. Ook niet onder de flagships.

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JonasV91
Erwin81 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:54:
Misschien is de Sony Xperia 1 II een optie? Schijnt betere camera's te hebben dan de iPhone 11pro, 5g, geen gat in het scherm, geen gebogen zijkanten en geen irritante vingerafdruk scanner onder het scherm. Zo te zien een gelikte multimedia phone..
Die is misschien een optie maar hoe kan het dat er geen reviews te vinden zijn? @Wenzel
Toevallig enkel op de site van Sony zelf blijkbaar maar de vraag is of dat betrouwbaar is...
https://www.sony.com/elec...peria-1m2/reviews-ratings

Lijkt een goede vergelijking te zijn: YouTube: Samsung Galaxy S20 ULTRA VS SONY XPERIA 1 II
Zonder gebruikersreviews is het evenwel niet mogelijk om de theorie te testen aan de praktijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
JonasV91 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:49:
[...]

Die is misschien een optie maar hoe kan het dat er geen reviews te vinden zijn? @Wenzel
Toevallig enkel op de site van Sony zelf blijkbaar maar de vraag is of dat betrouwbaar is...
https://www.sony.com/elec...peria-1m2/reviews-ratings

Lijkt een goede vergelijking te zijn: YouTube: Samsung Galaxy S20 ULTRA VS SONY XPERIA 1 II
Zonder gebruikersreviews is het evenwel niet mogelijk om de theorie te testen aan de praktijk.
Ik heb de knoop doorgehakt.
Vandaag de Galaxy Note 10+ besteld, Aura glow. Komt als goed is as dinsdag binnen.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True