Je zult het altijd zien, in het huis lekker bezig met allemaal dingen die geld kosten. Uitbouw aanbetalingen gedaan en volgende week gaan ze daar mee beginnen en dan... gaat de vaatwasser ook nog eens stuk.
Nou daar zitten wij nu. Onze vaatwasser zit er al in sinds 2004 blijkbaar (wij hebben de papieren nagelopen, dit huis sinds 2019 gekocht). Dus wij waren direct van: 'ja, we kopen een nieuwe'.
Wij hadden een AEG volledig geintegreerde vaatwasser de: '43060VI'. Wat ik lees is dat deze 12 couverts had, 49decibel aan geluid produceerde en 16 liter water gebruikte (klinkt al als onwijs weinig).
Nu moeten wij dus iets nieuws vinden, de nishoogte is 87 cm en het frontpaneel van de keuken is 69,7cm hoog, 1,8cm diep en 59,5cm breed. Een snelle google search levert een top 10 op bij coolblue en dan staan er drie redelijk goed geprijsde en veel gekochte (aanname, want veel reviews) vaatwassers op:
De drie waar ik het dan over heb zijn onderstaande:
Siemens SN636X01GE
Bosch SMV25AX01N afgevallen
Siemens SN636X00IE
Waarbij de Siemens SN636X00IE de duurste is en qua bouwkwaliteit volgens Coolblue middenklasse is en de rest basisklasse. Qua waskwaliteit is de Siemens SN636X01GE middenklasse en de rest basisklasse.
Ik heb geen flauw idee wat ik me er bij voor moet stellen voor die 3 tientjes verschil.
Nu had ik een ander topic gevonden waar iemand de verschillende niveau's uitlegde qua vaatwassers, maar ook dan zie ik niet in de titel van het product terug of het een serie 2,4,6 of 8 is of wel een IQ100 etc etc.
Nou daar zitten wij nu. Onze vaatwasser zit er al in sinds 2004 blijkbaar (wij hebben de papieren nagelopen, dit huis sinds 2019 gekocht). Dus wij waren direct van: 'ja, we kopen een nieuwe'.
Wij hadden een AEG volledig geintegreerde vaatwasser de: '43060VI'. Wat ik lees is dat deze 12 couverts had, 49decibel aan geluid produceerde en 16 liter water gebruikte (klinkt al als onwijs weinig).
Nu moeten wij dus iets nieuws vinden, de nishoogte is 87 cm en het frontpaneel van de keuken is 69,7cm hoog, 1,8cm diep en 59,5cm breed. Een snelle google search levert een top 10 op bij coolblue en dan staan er drie redelijk goed geprijsde en veel gekochte (aanname, want veel reviews) vaatwassers op:
De drie waar ik het dan over heb zijn onderstaande:
Siemens SN636X01GE
Bosch SMV25AX01N afgevallen
Siemens SN636X00IE
Waarbij de Siemens SN636X00IE de duurste is en qua bouwkwaliteit volgens Coolblue middenklasse is en de rest basisklasse. Qua waskwaliteit is de Siemens SN636X01GE middenklasse en de rest basisklasse.
Ik heb geen flauw idee wat ik me er bij voor moet stellen voor die 3 tientjes verschil.
Nu had ik een ander topic gevonden waar iemand de verschillende niveau's uitlegde qua vaatwassers, maar ook dan zie ik niet in de titel van het product terug of het een serie 2,4,6 of 8 is of wel een IQ100 etc etc.
Wat ons betreft moet een vaatwasser wassen en niet al te veel dingen op zitten wat stuk kan gaan. Een app hoeven wij niet, zien we op dit moment geen voordeel in. Tevens een besteklade is leuk, maar niet nodig. Na het wassen automatisch opengaan is leuk, maar als we over X jaar kinderen krijgen is dat misschien wel weer gevaarlijk die warme lucht. Ik denk dus dat wij gewoon naar een basis vaatwasser op zoek zijn, die de vaat schoon maakt. Ik denk dat dat bovenstaande drie zijn, kan iemand mij dan wijsmaken welke de 'juiste' is op papier van deze drie? Of anders heeft iemand anders een tip welke ik wel zou moeten nemen want X? Mijn onderbuikgevoel is dat de Bosch afvalt en die toch iets minder superieur is dan de andere twee. Qua cijfers that is.Freshouttheoven schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:27:
Onderling zit er tussen Bosch en Siemens geen kwaliteitsverschil, aangezien ze onderhuids hetzelfde zijn. Er zit wel een kwaliteitsverschil tussen de verschillende series.
Bosch 2 serie staat gelijk aan de IQ100 van Siemens
Bosch 4 serie staat gelijk aan de IQ300 van Siemens
Bosch 6 serie staat gelijk aan de IQ500 van Siemens
Bosch 8 serie staat gelijk aan de IQ700 van Siemens
De 2 en 4 serie van Bosch en de IQ100 en IQ300 van Siemens zijn de budgetmodellen.[/li]
Met de 6 serie van Bosch en IQ500 serie van Siemens heb je een goede balans qua prijs/ kwaliteit, een van de modellen uit deze serie zou ik jullie adviseren.
De 8 Serie van Bosch en de IQ700 serie van Siemens zijn de highend modellen en bevatten meer technische snufjes.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.