Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem vooral gaan gebruiken om huidige en ook toekomstige games soepel op hoge kwaliteit te kunnen spelen op 1440p. Ik streef dan niet naar de beste performance of kwaliteit, maar wil wel een systeem wat veel aan kan, toekomstbestendig is en ook wel goede looks heeft, met wellicht een vleugje RGB.
Games die onder andere gespeeld worden:
- CoD:MW / Warzone
- Rust
- Red Dead Redemption 2 (minder prio)
- Satisfactory
- Anno 1800
Met de bedoeling om juist wat meer hoogwaardige shooters te kunnen gaan spelen...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek nu naar een systeem rond de 1500-1800, maar ik ben redelijk flexibel mits dit het waard is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier dan alleen om randapparatuur:
En die 2.1-set is wel echt aan vervanging toe ook.
Eventueel oude harde schijven:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mede door de BBG van Tweakers en de 'best of' van PC Gamer ben ik nu op het volgende lijstje uitgekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoef geen hele lichtshow op mijn kamer, maar een beetje RGB lijkt mij wel mooi. Vanwege compatibility (met mijn toetsenbord) leek mij Corsair wel handig. Verder geen voorkeuren eigenlijk.
Het hoeft niet het meest stille systeem te worden, een beetje looks zouden daarentegen juist wel fijn zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, dus denk het niet. Maar wellicht in de toekomst? Is het nodig?
Wat verwacht je van ons?
Qua hardwarekennis loop ik enorm achter. Ik heb dus veel artikelen en guides gelezen en wat rondgevraagd om een beetje up-to-date te raken. Dan nog is het lastig om met het gebrek aan kennis een mooi gebalanceerd systeem in elkaar te zetten, juist door de vele keuzes.
Voor dit systeem ben ik dus het meeste op de guides, reviews en gevoel af gegaan. Met de vraag aan jullie juist om te kijken naar onder andere:
- Leveren deze componenten (onderling) nog compatibility-issues?
- Zijn bepaalde onderdelen een overkill of juist underpowered?
- Ik wil graag genoeg en snelle SSD-ruimte, juist met het zicht op de grotere games. Zit ik dan goed met de huidige Intel 660p 2TB, of zou ik ook goed af zijn met een iets goedkopere 2x Crucial P1 1TB-configuratie? (zie onder)
- Voor een moederbord (ASRock X570 Steel Legend) ben ik eigenlijk af gegaan op de BBG. Of kan ik net zo goed gaan voor bijvoorbeeld een MSI B450 Tomahawk MAX, die ik hier vaker voorbij zie komen? (zie onder)
- Waterkoeling (zoals NZXT Kraken X62 of Corsair Hydro H115i RGB Platinum) lijkt mij niet nodig. Maar het leek mij misschien juist wel leuk voor de looks (RGB!). Any thoughts? (zie onder)
De genoemde andere opties:
Ik betaal liever iets meer voor een systeem met meer marges en wat een betere investering voor de toekomst lijkt te zijn, maar streef uiteindelijk naar een mooie prijs-/kwaliteitsverhouding. Het systeem hoeft niet super zuinig of stil te zijn en ga juist primair voor mooie prestaties met daarnaast een toffe look.
Eigenlijk ben ik gewoon het meest benieuwd naar jullie nieuwe inzichten en ongezouten mening
Thanks vast!
Ik wil dit systeem vooral gaan gebruiken om huidige en ook toekomstige games soepel op hoge kwaliteit te kunnen spelen op 1440p. Ik streef dan niet naar de beste performance of kwaliteit, maar wil wel een systeem wat veel aan kan, toekomstbestendig is en ook wel goede looks heeft, met wellicht een vleugje RGB.
Games die onder andere gespeeld worden:
- CoD:MW / Warzone
- Rust
- Red Dead Redemption 2 (minder prio)
- Satisfactory
- Anno 1800
Met de bedoeling om juist wat meer hoogwaardige shooters te kunnen gaan spelen...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek nu naar een systeem rond de 1500-1800, maar ik ben redelijk flexibel mits dit het waard is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier dan alleen om randapparatuur:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2515H Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | PC speakersets | Logitech Z-2300 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Speed (Qwerty US) | € 167,90 | € 167,90 |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Hero | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Gaming headsets | Logitech G933 Zwart | € 173,- | € 173,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 398,40 | ||
Eventueel oude harde schijven:
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mede door de BBG van Tweakers en de 'best of' van PC Gamer ben ik nu op het volgende lijstje uitgekomen:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Steel Legend | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 624,05 | € 624,05 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H710 Zwart/Wit | € 140,95 | € 140,95 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 264,22 | € 264,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.802,80 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoef geen hele lichtshow op mijn kamer, maar een beetje RGB lijkt mij wel mooi. Vanwege compatibility (met mijn toetsenbord) leek mij Corsair wel handig. Verder geen voorkeuren eigenlijk.
Het hoeft niet het meest stille systeem te worden, een beetje looks zouden daarentegen juist wel fijn zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, dus denk het niet. Maar wellicht in de toekomst? Is het nodig?
Wat verwacht je van ons?
Qua hardwarekennis loop ik enorm achter. Ik heb dus veel artikelen en guides gelezen en wat rondgevraagd om een beetje up-to-date te raken. Dan nog is het lastig om met het gebrek aan kennis een mooi gebalanceerd systeem in elkaar te zetten, juist door de vele keuzes.
Voor dit systeem ben ik dus het meeste op de guides, reviews en gevoel af gegaan. Met de vraag aan jullie juist om te kijken naar onder andere:
- Leveren deze componenten (onderling) nog compatibility-issues?
- Zijn bepaalde onderdelen een overkill of juist underpowered?
- Ik wil graag genoeg en snelle SSD-ruimte, juist met het zicht op de grotere games. Zit ik dan goed met de huidige Intel 660p 2TB, of zou ik ook goed af zijn met een iets goedkopere 2x Crucial P1 1TB-configuratie? (zie onder)
- Voor een moederbord (ASRock X570 Steel Legend) ben ik eigenlijk af gegaan op de BBG. Of kan ik net zo goed gaan voor bijvoorbeeld een MSI B450 Tomahawk MAX, die ik hier vaker voorbij zie komen? (zie onder)
- Waterkoeling (zoals NZXT Kraken X62 of Corsair Hydro H115i RGB Platinum) lijkt mij niet nodig. Maar het leek mij misschien juist wel leuk voor de looks (RGB!). Any thoughts? (zie onder)
De genoemde andere opties:
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | € 149,96 | € 149,96 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 147,95 | € 147,95 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 116,68 | € 116,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 532,59 | ||
Ik betaal liever iets meer voor een systeem met meer marges en wat een betere investering voor de toekomst lijkt te zijn, maar streef uiteindelijk naar een mooie prijs-/kwaliteitsverhouding. Het systeem hoeft niet super zuinig of stil te zijn en ga juist primair voor mooie prestaties met daarnaast een toffe look.
Eigenlijk ben ik gewoon het meest benieuwd naar jullie nieuwe inzichten en ongezouten mening
Thanks vast!