Gisteren wilde ik de firmware van mijn rgb controller updaten, in de hoop dat ik de helderheid kon aanpassen van mijn pomp en ventilatoren. De installatie vroeg mij om alle kabels te disconnecten, inclusief de sata voedingskabel. Dus dat heb ik gedaan, daarna moest ik de USB kabel wel weer aansluiten, en vervolgens kon ik hem updaten.
Alleen toen ik op updaten drukte, ging mijn monitor ineens uit en reageerde mijn pc nergens meer op (toetsenbord en muis bleven wel gewoon aan, verlichting werkte in ieder geval).
Dus na 10 minuten wachten heb ik de PC uitgedrukt, in de veronderstelling dat hij wel weer zou werken, maar helaas. Als ik hem aandruk, dan gaat alle verlichting aan, alleen het LEDje bij CPU op het moederbord gaat branden.
Is het schadelijk geweest dat ik de sata-powerconnector van m'n rgb controller heb losgekoppeld terwijl de computer nog aan stond? Dacht altijd dat dat niet zo'n kwaad kon...
Ik krijg de PC nu met geen mogelijkheid werkend. Wat ik al heb geprobeerd is:
Gaat om de volgende componenten:
Moederbord: MSI B350 PC-mate
Processor: AMD Ryzen 5 1600
Waterkoeler: Cooler Master Masterliquid ML240P Mirage (met bijbehorende rgb-controller)
Alleen toen ik op updaten drukte, ging mijn monitor ineens uit en reageerde mijn pc nergens meer op (toetsenbord en muis bleven wel gewoon aan, verlichting werkte in ieder geval).
Dus na 10 minuten wachten heb ik de PC uitgedrukt, in de veronderstelling dat hij wel weer zou werken, maar helaas. Als ik hem aandruk, dan gaat alle verlichting aan, alleen het LEDje bij CPU op het moederbord gaat branden.
Is het schadelijk geweest dat ik de sata-powerconnector van m'n rgb controller heb losgekoppeld terwijl de computer nog aan stond? Dacht altijd dat dat niet zo'n kwaad kon...
Ik krijg de PC nu met geen mogelijkheid werkend. Wat ik al heb geprobeerd is:
- CMOS gereset middels de jumper op m'n moederbord
- Processor er uit gehaald en er weer in gedaan
Gaat om de volgende componenten:
Moederbord: MSI B350 PC-mate
Processor: AMD Ryzen 5 1600
Waterkoeler: Cooler Master Masterliquid ML240P Mirage (met bijbehorende rgb-controller)
[ Voor 0% gewijzigd door gewoonveldman op 18-04-2020 16:12 . Reden: Typfout ]