Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC werkt niet meer na updaten Cooler Master a-rgb controller

Pagina: 1
Acties:

• gewoonveldman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 12:51
Gisteren wilde ik de firmware van mijn rgb controller updaten, in de hoop dat ik de helderheid kon aanpassen van mijn pomp en ventilatoren. De installatie vroeg mij om alle kabels te disconnecten, inclusief de sata voedingskabel. Dus dat heb ik gedaan, daarna moest ik de USB kabel wel weer aansluiten, en vervolgens kon ik hem updaten.

Alleen toen ik op updaten drukte, ging mijn monitor ineens uit en reageerde mijn pc nergens meer op (toetsenbord en muis bleven wel gewoon aan, verlichting werkte in ieder geval).

Dus na 10 minuten wachten heb ik de PC uitgedrukt, in de veronderstelling dat hij wel weer zou werken, maar helaas. Als ik hem aandruk, dan gaat alle verlichting aan, alleen het LEDje bij CPU op het moederbord gaat branden.

Is het schadelijk geweest dat ik de sata-powerconnector van m'n rgb controller heb losgekoppeld terwijl de computer nog aan stond? Dacht altijd dat dat niet zo'n kwaad kon...

Ik krijg de PC nu met geen mogelijkheid werkend. Wat ik al heb geprobeerd is:
  • CMOS gereset middels de jumper op m'n moederbord
  • Processor er uit gehaald en er weer in gedaan
Is er iets wat ik nog kan proberen of heb ik mijn CPU of moederbord nu gewoon gesloopt?

Gaat om de volgende componenten:
Moederbord: MSI B350 PC-mate
Processor: AMD Ryzen 5 1600
Waterkoeler: Cooler Master Masterliquid ML240P Mirage (met bijbehorende rgb-controller)

[ Voor 0% gewijzigd door gewoonveldman op 18-04-2020 16:12 . Reden: Typfout ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
Powerkabels aan- en afkoppelen als het systeem aan staat is niet zo slim.
Heb je een andere voeding om mee te testen, je oude B600 misschien?
Voeding in ander systeem testen.

• gewoonveldman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 12:51
Daar ben ik nu inderdaad op een pijnlijke manier achter gekomen. Ik heb inderdaad nog wel een voeding liggen, die zal ik zo even testen.

EDIT:
Heb een andere voeding geprobeerd, en hij werkt meteen. Kreeg nu wel de melding dat de CMOS was gereset, schijnbaar dat de vorige keer niet goed gedaan. Want toen ik mijn eigen voeding aansloot, werkte hij ook! Heel apart.

Nu snap ik alleen nog steeds niet waarom de PC dan nu ineens niet meer werkte, maar ik moet maar gewoon heel erg tevreden zijn dat hij weer werkt.

[ Voor 58% gewijzigd door gewoonveldman op 18-04-2020 18:46 . Reden: Toevoeging van informatie ]