Outdoor Philips Hue - zelf kables maken of andere kabels??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-08 10:59
Hi

Ben erg happy met mijn Philips Hue systeem binnen en wil het ook graag buiten gebruiken.

Maar.....de outdoor kabels zijn er alleen in lengtes van 5m te krijgen en dat vind ik toch wel echt een zwaar minpunt. Je blijft dan met 'overlengte' zitten die je weer moet wegwerken etc.

Het outdoor systeem van In-Lite is qua kabels veel mooier/beter. Kun je mooi op lengte maken en aftakken zoals je zelf wilt. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Hue omdat je die kunt dimmen, kleur kunt veranderen en integreert met de Hue-App.

Nu het ik al diverse fora doorzocht, maar het nog nergens kunnen vinden

a) Kun je zelf outdoor kabels maken voor het Hue systeem?
b) Of kun je Hue combineren met kabels van In-lite, Gardenlight oid?

Ben benieuwd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49
Er zijn inmiddels ook 2,5m outdoor kabels en binnen twee weken moet de 100watt power supply in de winkel liggen. Daarmee kun je al een groot deel van de kabels terugdringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-08 10:59
De 2.5m en 5m kabel opties ken ik. Wat ik probeer te ontdekken is of op een of andere manier je een Hue kabel kunt verbinden met een lite-on kabel zodat je eea perfect op maat kunt maken qua bekabeling. Of... dat je zelf waterdicht een hue kabel op lengte kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Ik kwam eigenlijk dezelfde vraag stellen op het forum. Ik heb destijds allemaal elektriciteitskabel gelegd in de tuin die om de 7,5 meter boven de grond komt. Kan ik ook gewone elektriciteitskabel gebruiken en het stukje kabel dat aan bvb de Calla hangt, met waterdichte klemmen verbinden? Of moet het echt speciale Hue/laagspanningskabel zijn?

Andere vraag: de voeding bij een startpakket is 40 Watt. In de handleiding staat max 37 meter kabel. Maakt de kabellengte zoveel uit? Het vreemde is, volgens Hue zelf is een Calla 9,5 watt. De voeding is 40 watt, en in de handleiding zeggen ze "max 5 lampen", maar dat is volgens mij 47,5 watt, dus meer dan wat de voeding geeft.

[ Voor 54% gewijzigd door kippewit op 18-05-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK01111000
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06-2023
Deze laatste vraag is helaas nog niet beantwoord, maar ben zelf ook heel benieuwd of dit mogelijk is.
Ook in mijn tuin heb ik hier en daar kabels uit de grond komen waar ik de Philips hue calla op zou willen aansluiten.
Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpender
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 06:50
Kunnen de kabels van Philips Hue Putdoor ook ondergronds?
Pagina: 1