Wat gaat goed gepaard met GeForce 2070

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views

Vraag

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
Mijn PC is toe aan een nieuwe CPU. Echter weet ik niet zo heel goed wat goed gepaard gaat met mijn setup.

Ik dacht zelf aan een AMD Ryzen 5 3600 die is nog redelijk goedkoop en goed.
Of heb ik het verkeerd? Licht me in aub.

Mijn setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbxJdrCr7112BQm0seFnOqmMBpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ddHyoGL1NhGDQBQnTeCEuTM.png?f=user_large

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Momenteel is een amd 3600 om een 2070 volledig te gebruiken in alle spellen.
En prijstechnisch gewoon een perfecte processor.

Er is wat discussie, de nieuwe consoles gaan acht zen2 cores op 3.5Ghz.
Er is dus wat voor te zeggen om ook voor 8 cores te gaan. maar of dat ook echt noodzakelijk gaat zijn kan nu nog niemand zeggen.

En gezien de 3700 ruim 100E duurder is dan een 3600 lijkt het mij niet nuttig.
Maar dat zal tijd moeten leren.

PS. ik ga er vanuit dat je weet dat mobo en ram ook vervangen moeten worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 18-04-2020 15:58 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 22:58
Ik neem aan dat je ook op de hoogte bent van het feit dat je een nieuw moederbord en RAM nodig hebt als je je CPU wilt upgraden.
Afhankelijk van de voeding die je nu hebt zou je die ook willen upgraden als die net als je CPU Al 8 jaar oud is, zeker als het destijds geen hoogvlieger was.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:11
Heb je die i7 al eens op z'n staart getrapt of draait die nog stock?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wekko306 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:52:
Ik neem aan dat je ook op de hoogte bent van het feit dat je een nieuw moederbord en RAM nodig hebt als je je CPU wilt upgraden.
Afhankelijk van de voeding die je nu hebt zou je die ook willen upgraden als die net als je CPU Al 8 jaar oud is, zeker als het destijds geen hoogvlieger was.
amd 3600 = 65 watt. I7 is 130Watt.
ik zou verwachten dat als het nu werkt, dat ook in de nieuwe situatie werkt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Sbaliyev
heuveltje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:49:
Momenteel is een amd 3600 om een 2070 volledig te gebruiken in alle spellen.
En prijstechnisch gewoon een perfecte processor.

Kan ik inderdaad beter de 3600 halen dan 3500.
Wekko306 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:52:
Ja deze wil ik ook later upgraden. Maar ik kan dit niet tegelijk aan, financieel. Daarom dacht ik dat CPU als eerst volgende upgraden het handigst was.
Uszka schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:55:
Heb je die i7 al eens op z'n staart getrapt of draait die nog stock?
Nee, ik ben hier pas laatst achtergekomen. Ik heb er verder geen verstand van. Waar kan ik daar meer over leren?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat is de reden van upgrade, gewoon om te upgraden of loop je ergens tegenaan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 22:58
heuveltje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:00:
[...]

amd 3600 = 65 watt. I7 is 130Watt.
ik zou verwachten dat als het nu werkt, dat ook in de nieuwe situatie werkt.
Qua vermogen zak het inderdaad wel goed zitten. Maar als de betrouwbare levensduur van de huidige voeding onderhand verstreken is kan je die beter meteen vervangen als je toch alles openhaalt, dan kan je er weer jaren tegenaan.
Sbaliyev schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:03:
[...]

[...]

Ja deze wil ik ook later upgraden. Maar ik kan dit niet tegelijk aan, financieel. Daarom dacht ik dat CPU als eerst volgende upgraden het handigst was.

[...]

Nee, ik ben hier pas laatst achtergekomen. Ik heb er verder geen verstand van. Waar kan ik daar meer over leren?
Zoals gezegd zul je je moederbord en RAM op zijn minst tegelijk moeten upgraden met je CPU.
Voeding kan eventueel later als je huidige nog goed is, maar zoals gezegd zou ik die meteen doen als je toch bezig bent en je huidige voeding tegen het einde loopt. Welke voeding heb je nu?

• Sbaliyev
Hackus schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:32:
Wat is de reden van upgrade, gewoon om te upgraden of loop je ergens tegenaan ?
Mijn FPS is lager geworden dan eerst met fps drops.
Wekko306 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:36:
Zoals gezegd zul je je moederbord en RAM op zijn minst tegelijk moeten upgraden met je CPU.
Voeding kan eventueel later als je huidige nog goed is, maar zoals gezegd zou ik die meteen doen als je toch bezig bent en je huidige voeding tegen het einde loopt. Welke voeding heb je nu?
Ik heb Cooler Master 850W silent pro

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.