Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06 12:50
Beste tweakers,
Ben helemaal niet thuis in videobewerken/conversie, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om oude sd beelden (ooit gecaptured vanaf een vhs videoband, persoonlijke (home)opnames). Nu heb ik videosolo gebruikt en daarmee kun je ze bijvoorbeeld omzetten naar uhd of hd. Maar verder geen ruisonderdrukking of randverbetering. Is dat uberhaupt mogelijk? En waarmee? Dat het daadwerkelijk scherper wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij kan dit nog steeds niet.. informatie die er niet is kan er niet ineens bij gemaakt worden lijkt mij

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 17:25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:02
Dat gaat over meer frames per seconde krijgen, wat aanzienlijk anders is dan de resolutie verhogen.

Pixels erbij verzinnen gaat ook niet zomaar. Je zou de resolutie kunnen verhogen en er een sharpening overheen gooien, maar of dat voor goede resultaten gaat zorgen betwijfel ik.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
dan kan ik ze wellicht beter zo houden?
Je zou zeggen dat software in staat zou moeten zijn meer pixels in een lijn te krijgen, maar ja het is niet gemaakt door de gpu zoals een game.

[ Voor 65% gewijzigd door no_way_today op 18-04-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
no_way_today schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:51:
dan kan ik ze wellicht beter zo houden?
Probeer het en je weet het.
no_way_today schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:51:

Je zou zeggen dat software in staat zou moeten zijn meer pixels in een lijn te krijgen, maar ja het is niet gemaakt door de gpu zoals een game.
Dat is simpeler gezegd dan gedaan. Veel veel veel veel véél simpeler gezegd dan gedaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 18-04-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dank ik ga er naar op zoek!

[ Voor 60% gewijzigd door no_way_today op 18-04-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
no_way_today schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:52:
Dat is zeker zo, waar vind je die software?
Probeer Google eens. Je doet wel erg weinig zelf moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Nee, ik vertrouw meer op tweakers ;)
https://grisk.itch.io/dain-app is dit wat?
Ik weet namelijk niets van dit gebied af.

[ Voor 58% gewijzigd door no_way_today op 18-04-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
no_way_today schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:54:
Nee, ik vertrouw meer op tweakers ;)
Zo werkt het hier niet. Er wordt eigen inzet verwacht. Succes met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Hahn schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:55:
[...]

Zo werkt het hier niet. Er wordt eigen inzet verwacht. Succes met zoeken.
Nou zeg, vind je het fijn om anderen een lullig gevoel te geven? Ik weet werkelijk niks van dit gebied af en als ik een google-mens was, dan zette ik hier geen vraag neer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
no_way_today schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:58:
[...]

Nou zeg, vind je het fijn om anderen een lullig gevoel te geven? Ik weet werkelijk niks van dit gebied af en als ik een google-mens was, dan zette ik hier geen vraag neer.
Nope, niet lullig bedoeld, maar dit is letterlijk geen forum waar je voor elke vraag die in je opkomt een topic kan openen. Ga zelf eerst Googlen, probeer software (!), kom je er echt niet uit of heb je tips nodig, dan ben je vrij om hier een vraag te stellen. Maar eigen inzet is verplicht.

Over je vraag 'of dit iets is', is het antwoord wederom heel simpel: probeer het uit. Dan leer je ervan én niet alles hoeft je voorgekauwd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Kijk Hahn, dank. Dan is dit niet het juiste forum voor mijn vraag. Ik ben al een hele middag aan het klooien met software die ik via google vond, maar geen deed wat ik zocht. Waar zou ik deze vraag dan wel mogen stellen van jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 20:30

Dit is wat je zoekt denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

@no_way_today, zoals @Hahn aangeeft wordt er hier wel verwacht dat je eigen inzet toont en uiteraard dat je die inzet ook met ons deelt. Niet alleen zodat wij zien dat je zelf het een en ander geprobeerd hebt, maar ook om te voorkomen dat wij mogelijke oplossingen aandragen die je zelf al geprobeerd hebt.

Je geeft aan zelf al software getest te hebben, het is erg prettig als je dan ook deelt welke software je geprobeerd hebt, wat je resultaten waren en waarom dat niet toereikend is voor wat je zoekt. Zo kunnen we proberen je gericht te helpen.

Maar wat je wil is onmogelijk om simpel en goed te doen. Simpelweg meer pixels in een lijn verzinnen is inderdaad erg simpel gedacht en is ook voor de op dit moment meest geavanceerde AI systemen iets dat niet vlekkeloos te doen is. Helemaal niet als je beginpunt een digitale conversie van oude VHS tapes is. Ik ben bang dat je als thuisgebruiker niet heel veel meer kunt dan je video's inladen in een willekeurige videobewerkingsprogramma, de resolutie omhoog gooien en er wat sharpening effecten op lost te laten.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no_way_today
Hoi Spike,
Heb wat zitten klooien in vidmore, vidconverter, maar echt scherper maken wordt het niet. Het wordt schermvullend. Uiteindelijk kwamm ik hier op uit:

https://topazlabs.com/video-enhance-ai/

Volgens de marketing zou dit de heilige graal moeten zijn, maar om even te proberen vind ik €200 euro net iets te veel. Er is wel een probeerversie, die draait nu: 6.1 sec/frame, totale duur 231 minuten. Weet nog niet wat eruit gaat komen en wanneer de probeerversie stopt. Het programma heeft een interface voor gebruikers als ik: geen verstand van video upscaling. Je ziet per frame wat hij ervan maakt, wat ik nu zie gaat er in ieder geval veel ruis uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 20:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Blijnaar waren de 231 geen minuten maart uren, het programma, net als dain-app alleen gebruik van Nvidia vc. helaas heb ik een AMD kaart en valt het prgramma terug op je CPU. Dit is op dit moment geen reeel programma voor mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je zou eens naar waifu2x kunnen kijken. Dit is wel gratis en de vulkan versie werkt op AMD kaarten.

En hier ook nog eens een redelijk eenvoudig interface:
https://www.reddit.com/r/...ngui_image_gif_and_video/
Pagina: 1