Ik zou m'n netwerk thuis een beetje willen scheiden omwille van enkele IoT devices. Volgende hardware setup heb ik nu:
Modem -> USG
USG -> Unifi Switch #1
Unifi Switch #2 -> TP-Link TL-SG108E #1
Unifi Switch #8 -> Unifi Access Point
TP-Link #2 -> NAS
TP-Link #3 -> PC
TP-Link #4 -> Raspberry Pi
Ik heb op de USG 2 VLAN's gemaakt, 10 (Internal) en 20 (IoT). De Access Point zendt al 2 verschillende netwerken uit, eentje komt op de Internal de andere komt op de IoT.
Nu zou ik graag m'n NAS en PC op VLAN 10 zetten, de Raspberry Pi op VLAN 20. Maar het lukt me niet om de configuratie in orde te krijgen tussen de Unifi Switch en de TP-Link.
Kan iemand me helpen met deze configuratie? Ik heb een Unifi Controller draaien op m'n NAS, de TP-Link Easy Configuration op m'n PC.
Erates
Modem -> USG
USG -> Unifi Switch #1
Unifi Switch #2 -> TP-Link TL-SG108E #1
Unifi Switch #8 -> Unifi Access Point
TP-Link #2 -> NAS
TP-Link #3 -> PC
TP-Link #4 -> Raspberry Pi
Ik heb op de USG 2 VLAN's gemaakt, 10 (Internal) en 20 (IoT). De Access Point zendt al 2 verschillende netwerken uit, eentje komt op de Internal de andere komt op de IoT.
Nu zou ik graag m'n NAS en PC op VLAN 10 zetten, de Raspberry Pi op VLAN 20. Maar het lukt me niet om de configuratie in orde te krijgen tussen de Unifi Switch en de TP-Link.
Kan iemand me helpen met deze configuratie? Ik heb een Unifi Controller draaien op m'n NAS, de TP-Link Easy Configuration op m'n PC.
Erates