Foto’s opslaan buiten Iphone’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mijn vrouw en ik hebben beide een Iphone.
Beide hebben we veel foto’s en nu is de Iphone van mijn vrouw vol.

Ik ben nu aan het kijken wat de beste/veiligste optie is om de foto’s op te slaan.

Ik kan heb nu 3 manieren bekeken maar ben er nog niet uit.

1. Icloud opslag
2. Google foto’s
3. Synology Nas

Ik wil een systeem waar ik minimaal omkijken naar heb en qua beveiliging ook niet bang hoef te zijn voor hacks of lekken.

Wat zou de beste keuze zijn?
Of zie ik nog een andere mogelijkheid over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Als je geen omkijken wilt, dan is iCloud ideaal. Je hoeft dan niets in te stellen en voor een klein bedrag in de maand wordt alles geregeld. Zeker als ze ook een Mac of een iPad gebruikt, waarschijnlijk de makkelijkste oplossing.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37

DarkSide

theres no place like ::1

Onedrive?

Binnen eco systeem is icloud denk het handigst.
Google fotos (of onedrive) misschien wat makkelijker als je gaat switchen

Synology als je alles in eigen hand wil houden. Maar dan moet je wel zorgen voor backups naar een cloud dienst. Mocht er iets met je syno gebeuren. (Defecte disk, brand, blikseminslag etc)

Zelf geen iphone. Maar android en ik sla alles op in Photos
Voor mij meer dan prima dienst om mijn Fotos, filmpjes, Whatsapp berichten etc op te slaan.
ik betaal 2,- p/m voor 100GB opslag en zet alles 1:1 door

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Crxtreem schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:02:
Mijn vrouw en ik hebben beide een Iphone.
Beide hebben we veel foto’s en nu is de Iphone van mijn vrouw vol.

Ik ben nu aan het kijken wat de beste/veiligste optie is om de foto’s op te slaan.

Ik kan heb nu 3 manieren bekeken maar ben er nog niet uit.

1. Icloud opslag
2. Google foto’s
3. Synology Nas

Ik wil een systeem waar ik minimaal omkijken naar heb en qua beveiliging ook niet bang hoef te zijn voor hacks of lekken.

Wat zou de beste keuze zijn?
Of zie ik nog een andere mogelijkheid over het hoofd?
Dan zou ik lekker vóór iCloud en dus iClous foto’s gaan als ik jullie was.

Dat laat je volledig syncen en daarna zet je “optimaliseer iPhone-opslag” aan. Het Os houd dan van het meerendeel van de foto’s alleen een kleine versie op het toestel en bespaard daarmee lokale opslag. Als de foto in volledige kwaliteit nodig is wordt deze uit iCloud gehaald.

iCloud foto’s is verder ook beschikbaar op alle Desktop os’en via de browser en natuurlijk via Apple Foto's mocht je een macOS gebruiker zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Hier ook iCloud gekozen. Voor 99 cent per maand 50Gb, dat is toch een relatief goedkope oplossing.

Om te zorgen dat de foto's ook lokaal worden opgeslagen heb ik 1 iMac waar alle foto's naar toe gedownload worden. De bibliotheek daar wordt op een externe schijf opgeslagen en die wordt op z'n beurt weer gesynchroniseerd naar mijn NAS. Ik kan het me simpelweg niet permitteren om de babyfoto's van ons eerste kindje kwijt te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:55
Wat boven ook al aangegeven is, mocht je ooit nog eens iets anders willen dan zou ik zeggen Google Photo's.
Ik heb zelf geen iPhone maar om mij heen hoor ik dat het ook daarop erg goed werkt ( uitleg van Macworld )

Als je dan eens naar een ander OS over zou stappen dan is het enkel de Google Photo app installeren, inloggen en klaar je hebt al je foto's weer bij de hand.
Mocht je bij Apple blijven dan zou ik voor iCloud gaan.
Werkt zoals je gewend bent van Apple gewoon goed.

Voor de prijzen hoef je het tegenwoordig niet meer te laten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:53
Als je voor iCloud kiest zal je wel voor 200 GB moeten kiezen, vanaf 200GB kan je delen met gezin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Heb een 200GB abonnement afgesloten en nu is hij bezig met de foto’s te uploaden.
Duurt wel even met een 5mb upload....

Nu maar eens verder verdiepen hoe we onderling foto’s kunnen delen.
Dan kan mijn vrouw mijn foto’s ook gebruiken als ze een albelli album wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:53
Crxtreem schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:21:
Heb een 200GB abonnement afgesloten en nu is hij bezig met de foto’s te uploaden.
Duurt wel even met een 5mb upload....

Nu maar eens verder verdiepen hoe we onderling foto’s kunnen delen.
Dan kan mijn vrouw mijn foto’s ook gebruiken als ze een albelli album wil maken.
Je kan dit proberen: https://support.apple.com/nl-be/HT202786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Net iCloud foto’s aangezet bij mijn vrouw.
Zegt foto’s dat de opslagruimte vol is van de Iphone. |:(

Dat is toch de reden dat ik ze wil uploaden? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Heb je dan ook dit gedaan?
Donstil schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:14:
Dat laat je volledig syncen en daarna zet je “optimaliseer iPhone-opslag” aan. Het Os houd dan van het meerendeel van de foto’s alleen een kleine versie op het toestel en bespaard daarmee lokale opslag. Als de foto in volledige kwaliteit nodig is wordt deze uit iCloud gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:30:
Heb je dan ook dit gedaan?
[...]
Ja ik heb dit aanstaan. Mijn library is te groot voor mijn iPhone anders. Werkt top hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mijn vraag was aan @Crxtreem gericht... Maar goed dat jij het aan hebt staan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:34:
[...]

Mijn vraag was aan @Crxtreem gericht... Maar goed dat jij het aan hebt staan d:)b
Ooh dat had ik Ff niet zo gelezen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 13:29
Die gedeelde mappen in iCloud zijn niet echt heel ideaal. Ik ben ook nog op zoek naar een oplossing voor m'n ouders. M'n moe heeft nu alles in iCloud staan en dat gaat prima, en m'n pa is ingelogd op hetzelfde iCloud account. Dat laatste is natuurlijk niet handig, maar ik zie ook geen andere oplossing. Een gedeelde map kan maximaal 5000 foto's bevatten (ze hebben er ruim 15000) en er zijn allemaal handmatige handelingen nodig om dat bij te werken.

Ik zou graag een gedeelde map willen waar oneindig veel foto's in kunnen en een optie op de iPhone om alle nieuwe foto's automatisch aan dat album toe te voegen...
Crxtreem schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:13:
Net iCloud foto’s aangezet bij mijn vrouw.
Zegt foto’s dat de opslagruimte vol is van de Iphone. |:(

Dat is toch de reden dat ik ze wil uploaden? -O-
Waarschijnlijk heeft hij voor het uploaden tijdelijk wat werkruimte nodig.

Overigens valt dit probleem me heel vaak op, (opvallend vaak bij vrouwen, maar misschien maken vrouwen meer foto's dan mannen): net zo lang foto's maken tot er echt helemaal niks meer bij past (en natuurlijk bergen flauwekulfoto's nooit opruimen) en dan pas over een oplossing gaan nadenken. Terwijl voor bijna alle oplossingen tijdelijk wat extra ruimte nodig is. Je kunt toch ook voordat het echt helemaal vol is gaan nadenken over een oplossing (of bedenken of al die foto's wel nodig zijn, mijn dochter maakt hele ritsen foto's op de mitrailleurstand, om er vervolgens achter te komen dat van die 50 foto's geen enkele echt mooi is. Maar dan niet de foto's weer opruimen ofzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PhilipsFan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:55:
Die gedeelde mappen in iCloud zijn niet echt heel ideaal. Ik ben ook nog op zoek naar een oplossing voor m'n ouders. M'n moe heeft nu alles in iCloud staan en dat gaat prima, en m'n pa is ingelogd op hetzelfde iCloud account. Dat laatste is natuurlijk niet handig, maar ik zie ook geen andere oplossing. Een gedeelde map kan maximaal 5000 foto's bevatten (ze hebben er ruim 15000) en er zijn allemaal handmatige handelingen nodig om dat bij te werken.

Ik zou graag een gedeelde map willen waar oneindig veel foto's in kunnen en een optie op de iPhone om alle nieuwe foto's automatisch aan dat album toe te voegen...
Bedoel je hier Shared photo album of een iCloud gedeelde map?

Eerste heeft idd een limiet van 5000 items maar is ook niet bedoelt voor wat hij omschrijft (Alle 15000 foto's in een album), het is bedoelt om bijvoorbeeld alle foto's van een vakantie in te zetten oid.

Zo doe ik dat met mijn vrouw bijvoorbeeld, de gedeelde albums die wij samen hebben kunnen we ook samen bijwerken maar zo hebben we wel alle twee een eigen PhotoStream, ik zit namelijk niet te wachten op al haar foto's en andersom kan ik mij dat ook voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:42
PhilipsFan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:55:
Overigens valt dit probleem me heel vaak op, (opvallend vaak bij vrouwen, maar misschien maken vrouwen meer foto's dan mannen): net zo lang foto's maken tot er echt helemaal niks meer bij past (en natuurlijk bergen flauwekulfoto's nooit opruimen) en dan pas over een oplossing gaan nadenken. Terwijl voor bijna alle oplossingen tijdelijk wat extra ruimte nodig is. Je kunt toch ook voordat het echt helemaal vol is gaan nadenken over een oplossing (of bedenken of al die foto's wel nodig zijn, mijn dochter maakt hele ritsen foto's op de mitrailleurstand, om er vervolgens achter te komen dat van die 50 foto's geen enkele echt mooi is. Maar dan niet de foto's weer opruimen ofzo...)
Om dit op tijd te ondervangen moet je toch wel iets aan technische kennis hebben en dat is iets wat bij veel mensen ontbreekt hoor (laat ik even in het midden of dat nou mannen of vrouwen zijn). Want je merkt pas dat iets niet werkt, als het niet meer werkt. En wanneer is dat? Als het dus niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Beide toestellen zijn na dik een dag uploaden allebei in Icloud.
Nu weer een zee van ruimte op de telefoons.

Hoe werkt dat eigenlijk als ik het originele bestand wil afdrukken of mailen?
Haalt mijn telefoon deze dan automatisch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:17
Wat ik in de Startpost en de reacties nog niet echt teruglees is of de foto's ook op een vaste PC bekeken (moeten) worden. Mijn ervaring is dat synchronisatie prima werkt met een Mac maar met Windows veel minder goed.

Icloud Drive foto's worden zonder thumbnail weergegeven op je iPhone en iCloud photo's wordt op een hele gare manier gesynchroniseerd op je windows PC.

Iets om rekening mee te houden in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:55
Crxtreem schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:52:
Beide toestellen zijn na dik een dag uploaden allebei in Icloud.
Nu weer een zee van ruimte op de telefoons.

Hoe werkt dat eigenlijk als ik het originele bestand wil afdrukken of mailen?
Haalt mijn telefoon deze dan automatisch op?
Ik denk dat dit hetzelfde werkt als bij Google Photo's en dat is inderdaad op het moment dat je de kleine afbeelding aanklikt de foto daadwerkelijk gedownload wordt.
Bij de optie "ruimte vrijmaken" gooit de app alles filmpjes en foto's van mijn toestel weg die gebackupt zijn maar zijn heel eenvoudig en snel weer op te vragen.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij Apple anders gaat.
Tomino schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:57:

Iets om rekening mee te houden in je keuze.
Die keuze heeft de ts al gemaakt ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 21-04-2020 10:00 ]

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1