Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe headset: een Marley Liberate XL BT. Bij deze headset zit een 3.5mm naar 2.5mm audiokabel met ingebouwde microfoon, die ik wilde gaan gebruiken in mijn xbox one controller voor game- en partychat.
Nu blijkt dat wanneer ik de kabel heb aangesloten, mijn stem niet wordt opgepakt door de microfoon. Hij hoort alleen wat wanneer ik op de knopjes van de mic klik. Dan hoor je een soort "intern" klikgeluid. Ik heb al van alles op de xbox one geprobeerd, zoals mute checken en controller updaten etc, maar niks lijkt te werken. Verder heb ik ook nog normale oortjes van m'n telefoon, en die werken wél direct wanneer ik de 3.5mm in de controller doe. Die zijn ook TRRS
Het rare is dat ie in m'n telefoon (Huawei p30) wel werkt. Ik kan dan gewoon geluid opnemen met de geluidsrecorder. Ik heb nog niet geprobeerd of praten én luisteren via de kabel ook lukt op m'n telefoon.
De audiokabel van de Marley headset is een 3.5mm TRRS naar 2.5 TRS kabel, volgens mij. Ik heb een foto bijgevoegd zodat jullie zelf het aantal Ringen op de input kunnen zien. Ik heb er niet alle verstand van, maar na enig onderzoek begrijp ik dat TRS niet werkt voor geluid en mic tegelijk(??). Wat ik dan denk is dat omdat de 2.5mm input een TRS is, ik daarom niet kan praten. Maar dan vind ik het raar dat ik in mijn telefoon wel kan praten, al heb ik daar niet praten en luisteren tegelijk getest.:strip_exif()/f/image/EQREZGrnhk6TW29BRViiTtb8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vroeg me af of het probleem echt ligt hij die 2.5 TRS input, of dat ik verkeerd zit. En wat dan de oplossingen zouden zijn. Als ik bijvoorbeeld een 2.5mm TRRS kabel naar 3.5 TRRS kabel erbij zou halen, zou dat dan wel werken? Of een 2.5mm TRS naar 2.5 mm TRRS adapter, als dat bestaat? En waarom werken de oortjes van m'n telefoon wel gewoon? En waarom werkt de kabel wel op m'n telefoon?
Ik hoop dat iemand het wat duidelijker kan maken en een oplossing weet!
Ik heb sinds kort een nieuwe headset: een Marley Liberate XL BT. Bij deze headset zit een 3.5mm naar 2.5mm audiokabel met ingebouwde microfoon, die ik wilde gaan gebruiken in mijn xbox one controller voor game- en partychat.
Nu blijkt dat wanneer ik de kabel heb aangesloten, mijn stem niet wordt opgepakt door de microfoon. Hij hoort alleen wat wanneer ik op de knopjes van de mic klik. Dan hoor je een soort "intern" klikgeluid. Ik heb al van alles op de xbox one geprobeerd, zoals mute checken en controller updaten etc, maar niks lijkt te werken. Verder heb ik ook nog normale oortjes van m'n telefoon, en die werken wél direct wanneer ik de 3.5mm in de controller doe. Die zijn ook TRRS
Het rare is dat ie in m'n telefoon (Huawei p30) wel werkt. Ik kan dan gewoon geluid opnemen met de geluidsrecorder. Ik heb nog niet geprobeerd of praten én luisteren via de kabel ook lukt op m'n telefoon.
De audiokabel van de Marley headset is een 3.5mm TRRS naar 2.5 TRS kabel, volgens mij. Ik heb een foto bijgevoegd zodat jullie zelf het aantal Ringen op de input kunnen zien. Ik heb er niet alle verstand van, maar na enig onderzoek begrijp ik dat TRS niet werkt voor geluid en mic tegelijk(??). Wat ik dan denk is dat omdat de 2.5mm input een TRS is, ik daarom niet kan praten. Maar dan vind ik het raar dat ik in mijn telefoon wel kan praten, al heb ik daar niet praten en luisteren tegelijk getest.
:strip_exif()/f/image/EQREZGrnhk6TW29BRViiTtb8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vroeg me af of het probleem echt ligt hij die 2.5 TRS input, of dat ik verkeerd zit. En wat dan de oplossingen zouden zijn. Als ik bijvoorbeeld een 2.5mm TRRS kabel naar 3.5 TRRS kabel erbij zou halen, zou dat dan wel werken? Of een 2.5mm TRS naar 2.5 mm TRRS adapter, als dat bestaat? En waarom werken de oortjes van m'n telefoon wel gewoon? En waarom werkt de kabel wel op m'n telefoon?
Ik hoop dat iemand het wat duidelijker kan maken en een oplossing weet!