Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:42
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb op dit moment een dlink l836 maar k merk dat het bereik niet al te goed is in de tuin.
Ik heb boven goed berijk maar in de tuin ongeveer 10 meter slecht tot geen berijk.
Kabels trekken zal heel lastig worden aangezien ik door de hele woonkamer en keuken moet.

Ik zoek een?
Ik zoek een router of mesh kit met goede wifi verbinding of meerdere acces points

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
200 ongeveer

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee niet bepaald verleden goede ervaringen met Asus gehad en dlink

Ik zat te denken aan dece m5 of iets dergelijks

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat word er op aangesloten:
Kabel
- pc
-ps4
-shield tv

Draadloos
-2 telefoons
-surface pro 6
- streaming kastje voor tv buiten (misschien 2e shield tv)
- Nintendo Switch

Ik wil graag ook de mogelijkheid hebben om te gamen buiten doormiddel van in home streaming en gforce now of xcloud. Hiervoor heb ik een stabiele verbinding nodig

Wat zou hiervoor het beste zijn een nieuwe router met goede antennes, mesh kit, power line of een mix.

Ik hoop dat mensen hier 6 ervaring mee hebben
Alvast bedank,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:56
Heb je al ethernet kabels lopen en ben je bekend met instellen router?

Meest simpele is Mesh, enkel via WiFi verbonden met elkaar (een bij de modem, 1 eerste verdieping, 1 richting tuin is meestal genoeg bij doorsnee huis.)

Als je diepere tuin hebt valt wifi wel sneller weg valt me op, signaal door dubbel glas is bij mij na 2,5 meter binnen en 5 buiten nog maar 1 streepje en valt dan soms weg op mobiel.

Beter is Mesh, met kabel verbonden (of sommige met kabel).

Accespoint is vrijwel gelijk aan bekabeld Mesh, iets moeilijker in te stellen vaak, maar met vrijheid in instellingen.

Vraag is vervolgens hoeveel geld je wilt uitgeven. Duurdere set van goed merk zal uit eindelijk stabieler netwerk opleveren, zeker bij veel verschillende apparaten die gelijk netwerk capaciteit vragen.

Vind de m4 van tplink en behoorlijke budget optie voor Mesh (zie ook verschillende reviews).
Maar je kan een stuk minder inregelen dan bij duurdere sets. Wel simpel op te zetten.

Power line heb ik persoonlijk enkel slechte ervaringen mee. Veel lagere snelheid dan gehoopt. Regelmatig moeten herstarten door connectie verlies. Lag spikes bij gaming. Dus zou dat links laten liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyriel85 op 18-04-2020 08:00 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Cyriel85 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:57:
Heb je al ethernet kabels lopen en ben je bekend met instellen router?
Ik heb 1 ethernet kabel lopen op dit moment van de modem naar de router in de woonkamer.
en ben bekent met instellen van routers ja ;)

Meest simpele is Mesh, enkel via WiFi verbonden met elkaar (een bij de modem, 1 eerste verdieping, 1 richting tuin is meestal genoeg bij doorsnee huis.)
Hier zat ik ook aan te denken lijkt mij op dit moment de beste oplossing.

Als je diepere tuin hebt valt wifi wel sneller weg valt me op, signaal door dubbel glas is bij mij na 2,5 meter binnen en 5 buiten nog maar 1 streepje en valt dan soms weg op mobiel.

Beter is Mesh, met kabel verbonden (of sommige met kabel).

Accespoint is vrijwel gelijk aan bekabeld Mesh, iets moeilijker in te stellen vaak, maar met vrijheid in instellingen.

Vraag is vervolgens hoeveel geld je wilt uitgeven. Duurdere set van goed merk zal uit eindelijk stabieler netwerk opleveren, zeker bij veel verschillende apparaten die gelijk netwerk capaciteit vragen.
zoals te zien rond de 200 euro ;)

Vind de m4 van tplink en behoorlijke budget optie voor Mesh (zie ook verschillende reviews).
Maar je kan een stuk minder inregelen dan bij duurdere sets. Wel simpel op te zetten.
dankje dankje ga even kijken

Power line heb ik persoonlijk enkel slechte ervaringen mee. Veel lagere snelheid dan gehoopt. Regelmatig moeten herstarten door connectie verlies. Lag spikes bij gaming. Dus zou dat links laten liggen.
Thanks valt dat af
Heb de vragen beantwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:56
Denk inderdaad dat de deco m5 een prima kit is voor gewoon huis tuin en keuken gebruik! Je kan eventueel de m4 nog bekijken, is wat goedkoper, maar ook iets minder opties. Snelheid is bij meeste tests nagenoeg gelijk.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
dank dank voor de info

maar ik denk dat ik eerst de RT-AX58U ga halen kijken of ik daarmee voldoende bereik heb indien dit niet het geval is heeft deze mesh ondersteuning.

lees hier veel goede reviews over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Kun je nog terugmelden hoe het afgelopen is?
Tnx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudox
@route99
Ja tuurlijk ben voor de RT-AX58U heb nu in plaats van 0 streepjes berijk 2of3 van de 5 streepjes berijk in de tuin dus dat is goed.

Verbinding is ook een stuk stabieler, dus al om al heel tevreden.
en gelukkig kan ik als ik wil in de toekomst er een mesh netwerk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tnx voor de terugmelding!
Pagina: 1