Ik ben van plan om de verjaardag van mijn dochter te streamen via een videochat, zodat familieleden mee kunnen kijken en kunnen praten met ons en dat wij ze ook kunnen zien.
Ik heb alle hardware werkend, maar qua software heb ik nog niet alles.
Ik heb een laptop. Hieraan koppel ik een Canon EOS R. Met de Canon software heb ik dan een live view.
Deze live view gooi ik door OBS voor leuke tekstjes en plaatjes.
De output van OBS kan ik dan in verschillende programma's gebruiken.
Alleen heb ik nog geen geschikte videochat programma gevonden. Er zijn een aantal familieleden die niks tot weinig weten van telefoons en computers. Daarvoor wilde ik dus een zo simpel mogelijke videochat app waarvoor idealiter niks geïnstalleerd hoeft te worden. De meeste gebruiken ook een telefoon, omdat ze geen laptop hebben.
Wat ik heb geprobeerd:
Zoom (privacy), Houseparty (privacy, ingewikkeld), Google Duo (tot 12 personen), Whatsapp (tot 4 personen), Discord (ingewikkeld) en Teams (ingewikkeld) vallen af.
Jitsi
Geen account nodig, maar werkt op de telefoon alleen met app.
Niet heel stabiel.
Jumpchat
Geen account nodig. Werkt ook op mobiel zonder app.
Helaas niet stabiel en met meer dan 3 personen werkt het slecht via browser op mobiel.
Krijg niet werkend op iPhone.
Google Hangouts
Well account nodig, maar meeste mensen hebben Android toestel. En degene die een Aaifoon hebben, kunnen zelf Hangout app uit de Store halen.
Helaas alleen via app op de telefoon, dus voor mijn oma (die doet alleen Whatsappen) moet er iemand langs om die te installeren.
Voor nu de beste keuze.
Niet geprobeerd:
YouTube
Daar kan ik wel streamen, maar dan is er geen videochat, toch?
Weet iemand een Jumpchat alternatief die wel meer dan 10 personen aan kan, stabiel is en alleen met een link in de browser werkt?
Of een andere manier om dit op te lossen.
Ik heb alle hardware werkend, maar qua software heb ik nog niet alles.
Ik heb een laptop. Hieraan koppel ik een Canon EOS R. Met de Canon software heb ik dan een live view.
Deze live view gooi ik door OBS voor leuke tekstjes en plaatjes.
De output van OBS kan ik dan in verschillende programma's gebruiken.
Alleen heb ik nog geen geschikte videochat programma gevonden. Er zijn een aantal familieleden die niks tot weinig weten van telefoons en computers. Daarvoor wilde ik dus een zo simpel mogelijke videochat app waarvoor idealiter niks geïnstalleerd hoeft te worden. De meeste gebruiken ook een telefoon, omdat ze geen laptop hebben.
Wat ik heb geprobeerd:
Zoom (privacy), Houseparty (privacy, ingewikkeld), Google Duo (tot 12 personen), Whatsapp (tot 4 personen), Discord (ingewikkeld) en Teams (ingewikkeld) vallen af.
Jitsi
Geen account nodig, maar werkt op de telefoon alleen met app.
Niet heel stabiel.
Jumpchat
Geen account nodig. Werkt ook op mobiel zonder app.
Helaas niet stabiel en met meer dan 3 personen werkt het slecht via browser op mobiel.
Krijg niet werkend op iPhone.
Google Hangouts
Well account nodig, maar meeste mensen hebben Android toestel. En degene die een Aaifoon hebben, kunnen zelf Hangout app uit de Store halen.
Helaas alleen via app op de telefoon, dus voor mijn oma (die doet alleen Whatsappen) moet er iemand langs om die te installeren.
Voor nu de beste keuze.
Niet geprobeerd:
YouTube
Daar kan ik wel streamen, maar dan is er geen videochat, toch?
Weet iemand een Jumpchat alternatief die wel meer dan 10 personen aan kan, stabiel is en alleen met een link in de browser werkt?
Of een andere manier om dit op te lossen.
[ Voor 3% gewijzigd door Xyphoid op 18-04-2020 08:30 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro